בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
אתה לא מתכוון לחסוך שקל אבל אתה מחפש לקנות חלקים בחול כי הם זולים יותר ושואל אם אפשר לדלג על אחת פעולות האחזקה היותר קריטיות למנוע.
באמת לא שכנעת.
טיפולים בחברה תמיד יהיו יקרים יותר, אם אין לך אחד כזה כדאי לך למצוא מוסך קבוע לטפל בו, אם הכלי חדש אז עדיף מוסך מורשה עם הסמכה לכלי שלך, מקום שתוכל לפנות אליו בשעת צרה ולדעת שדואגים לך. הקאצ' הוא, שלמקום כזה לא נכנסים עם מסננים ופילטרים שקנית באינטרנט בחצי מחיר.
Sent from my T5 using Tapatalk
לא הבנתי מה הבעיה עם לקנות חלקים מקוריים במחיר מוזל.
זה לא מוריד מאיכות החלקים.
בדיקת מרווחי שסתומים היא לא "אחת פעולות האחזקה היותר קריטיות למנוע",וגם אני לא מסכים עם ההפחדה של כרובי.
לא שאני ממליץ לדלג על הבדיקה רק מציע לא להוציא את הדברים מפרופורציה.
גם בסבירות גבוהה המרווחים יהיו בטווח.
לעניין הבולמים - דחייה לא עושה נזק אבל מומלץ להחליף את השמן בזמן,זה יכול להשפיע על ההתנהגות של האופנוע.
מחזק.
יש מנועים שבהם השסתומים נוטים לברוח, ויש כאלה שלא. אני מניח שה-SV שייך לזן השני, אבל את זה עדיף לברר אצל בעלי SV/ויסטרום שעשו מעל 100 אלף ק"מ וצברו סטטיסטיקה.
בכל מקרה, כדי שייגרם נזק למנוע - השסתומים צריכים לחרוג משמעותית מהטווח, ולהיות במצב הזה אלפי ועשרות אלפי קילומטרים. אני מאמין שאף SV לא יגיע לזה לפני שהוא מגיע ל-80 אלף ק"מ - זה די הסטנדרט היפאני.
דוגמאות: בכלים כמו ZZR-ים, VFR-ים ואפילו MT-09 המכונאים בד"כ לא טורחים לפתוח את המכסה ב-40K, כי הם יודעים מראש ששום דבר לא בורח שם.
כמובן, שאם הלקוח מתעקש לשלם - סבבה, אבל אם הוא מנסה לחסוך, אז בהחלט אפשר לוותר על הבדיקה.
דוגמא הפוכה: בדוקאטי (לפחות במנוע 1100) - השסתומים בורחים בעקביות, וכדי להימנע מפתיחה כל 12K אני מראש שם בטיפול 24 את שסתומי הפליטה קצת מעל הטווח התקין, בידיעה שעד הטיפול 24 הבא הם יירדו לקצה הטווח התחתון.
לגבי נוזל הבלם... לא קריטי, אבל פאק, תחליף. זה גרושים.
החלפות תדירות של נוזל הבלם יישמרו על הרגש בברקסים, ומניסיוני - יאריכו את חיי הגומיות הקאליפרים. כנ"ל לגבי שמן במזלג - אולי לא עכשיו, אבל ב-36K תחליף. מבטיח לך שתישפך לך מהמזלג ג'יפה שחורה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ואם זה לא מופיע במפרט הטיפולים - אז לא תחליף לעולם?
אתה צריך להבין: הספר של האופנוע לא ניתן משמיים במעמד הר סיני.
זה סה"כ מדריך שמסביר מה על הרוכב הממוצע, שעושה שימוש ממוצע לעשות, כדי לשמור על האופנוע במצב תקין (ולסיים את תקופת האחריות ללא תקלות).
מכאן, לך כבעלים יש את היכולת "להגדיל ראש".
אם אתה רוכב הרבה בעומסי תנועה, בחום של הקיץ הישראלי - צמצם מרווחי החלפת שמנים.
אם אתה רוכב ספורטיבי - וודא שנוזל הבלם והשמן בפרונט תמיד טריים.
גרז כבלים מדי פעם כדי שתפעול האופנוע יישאר קליל ונעים.
אם אתה רוכב בנגב, עם כמויות חול גדולות באוויר - צמצם מרווחי החלפת פילטר אויר.
למיטב זכרוני, רוב הספרים דורשים החלפת נוזל בלם אחת לשנתיים.
רוב הספרים לא אומרים כל כמה זמן להחליף שמן בפרונט. דוקאטי לדעתי דווקא מציינים שיש להחליף אחת ל-36 אלף.
מכאן - זאת החלטה שלך.
נוזל בלם שעבר 24 אלף כבר ממש לא חדש, גם אם עדיין שמיש. כנ"ל שמן בפרונט. הדגרדציה שלהם היא תוצאה של רכיבה וזמן, בין אם יש בספר דרישה להחליפם או לא.
אז למה לא לחדש את הנוזלים, ולדעת שהם תמיד טריים?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא