אני לא מהנדס שמנים, לא כמאי, ולא מהנדס חומרים, אבל שמן טרי סגור מבקבוק טוב על שמן
שהסתחרר במנוע 6000 ק"מ ויותר בהפרשי טמפ' גבוהים ואסף איתו את כל הטינופת ושאריות
הבעירה במנוע.
נכון הנדסת השמנים התקדמה משמעותית בעשורים האחרונים ועדיין, עלות החלפת השמן והמסנן
היא מזערית ועושה טוב למנוע ולי, אז גם אם היצרן אומר משיקוליו שלו קצת יותר אני מעדיף להגזים
ולהחליף קודם.
אבל אני דפוק, אף אחד לא חייב להיות ככה.
החלפת השמן ב-1000 ק"מ הראשונים היא מסיבות אחרות, המשמעות שההחלפה ב-6000 ק"מ
היא "הפסד" של 1000 ק"מ.
אגב גם פילטר אוויר אני מחליף ב-12000 ולא ב-18000 כמו שהיצרן אמר.
דפוק כבר אמרנו?