אני רק אומר שהם לא יפנים.
מה רמת האמינות שלהם?
משתנה מדגם לדגם, ותלויה מאוד בסגנון הרכיבה, איכות ותדירות הטיפולים.
רקורד אמינות טוב יש לנינג'ה 250 הישן (עד 2013) - ההוא עם השני צילינדרים.
אם תמצא אחד כזה עם ק"מ לא גבוה במיוחד, מעט ידיים, מרוכב רגוע (שלא עשה בדיקות "כמה סוגרת" ופתיחות ברמזורים) ושטופל היטב - תקבל מכונה אמינה.
אני בספק שעדין אפשר להשיג כאלה.
החליף אותו הנינג'ה 300, שלדעתי גם יראה אמינות טובה בידיים הנכונות, וייתן תוספת ביצועים משמעותית. העלות היא עוד 100-150 שקל בחודש לביטוח.
יכול להיות שה-CBR250 וה-CRF250 של הונדה יהיו אמינים (שוב - תחת אותם תנאי סף של רכיבה מתונה וטיפול קפדני). בזמנו היו להם בעיות מנוע עקב בעייה ביצור, אני מאמין שבשלב הזה כל המנועים ה"בעייתיים" כבר עברו שיפוץ.
ה-WR250R של ימאהה נחשב מאוד אמין, אבל הוא לא מתאים כ"כ לנסיעות בינעירוניות ארוכות.
בתקציב שלך, הייתי מחפש נינג'ה 250 טווין שמור בצורה לא רגילה. אם אין - אז CBR (כנ"ל לגבי המצב - לא להתפשר).
עם מיקוח על המחיר הכלים האלה בתוך תקציב שהגדרת, וישאר לך עודף ליישור קו.
השאלה היא אחרת - למה לא לעלות את התקציב ל-25-30, ולקנות דיוק 250 או ויסטרום 250 חדשים עם אחריות?
לחילופין, אפשר לנסות למצוא אותם עם חצי שנה על הכביש בקצת יותר מ-20.