אפשר באופן כללי לדבר על:
1 מה גורם לשחיקה מנוע יותר מהכל
2 איזה פעולות\התנהגות ברכיבה יכולים לשמור על אורך חיים של המנוע
אפשר באופן כללי לדבר על:
1 מה גורם לשחיקה מנוע יותר מהכל
2 איזה פעולות\התנהגות ברכיבה יכולים לשמור על אורך חיים של המנוע
לפחות 80% נושאים בפורום דיברו בעברדובר על זה לא מעט בעבר.
לרוכב המתחיל-בככל 95% אני מאמין
אבל כך עובדים הרבה פורומים ברשת
מה הקשר בין 10W40 ל10W50 ומיסבי החלקה?
בקצרה: מיסבי החלקה פועלים על לחץ שמן, ולכן מושפעים מהלחץ שלו. לחץ השמן וזרימתו מושפעים מצמיגותו. ככל שהצמיגות בחום עולה - לחץ השמן עולה, אבל הזרימה יורדת. מה הנקודה הנכונה שלא תיצור עומס יתר על המיסבים (ע"י חוסר לחץ מחד, או ע"י זרימה חסרה מאידך) - רק המהנדסים במפעל היצרן יודעים, ומהם יש רק את ההוראות בספר הרכב.
בכל מקרה המספר השני בשמן רב דרגתי מציין את הצמיגות של השמן שהמנוע חם לכן אינו קשור לטמפרטורה של הסביבה.
המספר עם הW שמחובר אליו מציין את צמיגות השמן בהתנעה קרה לכן יש לו קשר ישיר לטפרטורת הסביבה.
מזה אפשר להבין שההבדל בין 10w40 ל15w50 לא ישנה הרבה במדינה חמה לכן עדיף להשתמש במה שהיצרן המליץ.
לגבי הGS 500 גם שהיה חדש אכל שמן ככה שהיצרן תכנן אותו בצורה הזאת, כל נסיון לגרום לפחות אכילה ע"י שמן סמיך יותר יכול לגרום נזק למרות שבמקרה של ה40 מול ה50 יש הבדל קטן.
ממליץ לפותח השירשור להמשיך ולהשתמש ב10w40 למרות שהאופנוע צורך יותר שמן איתו
יש מנועים שלא משתמשים במיסבי החלקה?
יש, למשל דו"פים. אבל מעבר לשימוש או אי שימוש, לא כל מיסבי ההחלקה זהים - יש טולרנסים, יש גדלים, מיסבים שונים נועדו לעמוד בעומסים שונים, וכו'.
לא חסרים מנועי אופנועים או קטנועים שלא משתמשים במיסבי החלקה.
בקטנוע שלי אני חושב שאין מיסבי החלקה מה עדיף ולמה?