עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 24 מ 24

אשכול: איך לשמור על מנוע ישן לאורך זמן? (+שאלה אקראית)

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2016
    הודעות
    1,130
    דובר על זה לא מעט בעבר.
    לפחות 80% נושאים בפורום דיברו בעבר
    לרוכב המתחיל
    -בככל 95% אני מאמין
    אבל כך עובדים הרבה פורומים ברשת

  2. #17
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אתה מופתע שלשם שינוי יש דיון שראוי לפורום אופנועים מחוץ לפורום הטכני?



    דובר על זה לא מעט בעבר.
    אפשר לסכם כך - יש השפעה להרגלי רכיבה ולתחזוקה.
    גורמים ברכיבה שמגדילים שחיקה:
    *התנעה של מנוע קר, ונסיעה מאומצת לפני שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה (קריטי במיוחד במקוררי אויר).
    *נסיעה מאומצת בכללי. סל"ד גבוה, האצות בפול-גז. נסיעת "גז-ברקס" שגורמת לשינויי סל"ד משמעותיים לחינם.
    *נסיעה בסל"ד נמוך מאוד ובהילוך גבוה, היכן שהאופנוע "לא מושך".
    *נסיעה כשהאופנוע מתחמם מעבר לטווח ההגיוני (רלוונטי בעיקר למקוררי אויר בתוך תנועה צפופה, או ברכיבת פול-גז שהיא בעצמה פסולה בכלים הנ"ל).
    גורמים בתחזוקה שמגדילים שחיקה:
    *נסיעה על שמן ישן/לא מתאים/לא איכותי. אני חסיד גדול של החלפת שמנים לפני הזמן בכלים החדשים, שבהם מרווחי הטיפולים הוגדלו משמעותית. בדוקאטי שלי אני מחליף שמן ופילטר כל 8, למרות שהיצרן דורש החלפה כל 12.
    *נסיעה עם מע' קירור לא תקינה, או חימום יתר של מנוע מקורר אויר (נסיעה בלב ת"א למשך חצי שעה ביום שרב או משהו בסגנון).
    *במקורר אויר - עדיף להשתמש בשמן סינטטי מלא בתנאי הקיץ הישראלי, שכן הוא עמיד בטמפרטורות גבוהות יותר. שמן שעבר חימום יתר מאבד את התכונות שלו, בשמנים סינטטים זה קורה לרוב בסביבות 130 מעלות צלזיוס. בשמנים חצי סינטטים או חס וחלילה מינרלים זה קורה הרבה יותר מוקדם.
    *אי הקפדה על פילטר אויר תקין. פילטר מלוכלך בצורה קיצונית או קרוע יגרום למנוע למשוך חול ואבק פנימה, מה שגורם נזק רב לבוכנות, לצילנדרים ולשסתומי היניקה.
    *אי הקפדה על כיוון שסתומים. הזמן שבו הם בורחים משתנה מדגם לדגם ותלוי מאוד בסגנון הרכיבה. הספר הוא בייס-ליין, שממנו לאחר ההיכרות עם האופנוע ניתן להגדיל את המרווח בדיקה.
    *קרבורטור לא מכוון בצורה קיצונית, או תקלה במערכת ההזרקה. מנוע שעובד על תערובת עניה מאוד נוטה להתחמם, ובמקרה קיצוני - יכול להיווצר חור בבוכנה עקב החום.
    זה הסיכום הכי מדהים שקראתי בחיי.
    אין לה מה להוסיף לכל הדיון הזה ופשוט סיכמת את זה כל כך פואטי בעיניי.

    אתה מהנדס/מכונאי?

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  3. #18
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    מה הקשר בין 10W40 ל10W50 ומיסבי החלקה?

  4. #19
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDee צפיה בהודעה
    מה הקשר בין 10W40 ל10W50 ומיסבי החלקה?
    בקצרה: מיסבי החלקה פועלים על לחץ שמן, ולכן מושפעים מהלחץ שלו. לחץ השמן וזרימתו מושפעים מצמיגותו. ככל שהצמיגות בחום עולה - לחץ השמן עולה, אבל הזרימה יורדת. מה הנקודה הנכונה שלא תיצור עומס יתר על המיסבים (ע"י חוסר לחץ מחד, או ע"י זרימה חסרה מאידך) - רק המהנדסים במפעל היצרן יודעים, ומהם יש רק את ההוראות בספר הרכב.

  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    בכל מקרה המספר השני בשמן רב דרגתי מציין את הצמיגות של השמן שהמנוע חם לכן אינו קשור לטמפרטורה של הסביבה.
    המספר עם הW שמחובר אליו מציין את צמיגות השמן בהתנעה קרה לכן יש לו קשר ישיר לטפרטורת הסביבה.
    מזה אפשר להבין שההבדל בין 10w40 ל15w50 לא ישנה הרבה במדינה חמה לכן עדיף להשתמש במה שהיצרן המליץ.

    לגבי הGS 500 גם שהיה חדש אכל שמן ככה שהיצרן תכנן אותו בצורה הזאת, כל נסיון לגרום לפחות אכילה ע"י שמן סמיך יותר יכול לגרום נזק למרות שבמקרה של ה40 מול ה50 יש הבדל קטן.

    ממליץ לפותח השירשור להמשיך ולהשתמש ב10w40 למרות שהאופנוע צורך יותר שמן איתו

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    יש מנועים שלא משתמשים במיסבי החלקה?

  7. #22
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    יש, למשל דו"פים. אבל מעבר לשימוש או אי שימוש, לא כל מיסבי ההחלקה זהים - יש טולרנסים, יש גדלים, מיסבים שונים נועדו לעמוד בעומסים שונים, וכו'.

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא חסרים מנועי אופנועים או קטנועים שלא משתמשים במיסבי החלקה.

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    בקטנוע שלי אני חושב שאין מיסבי החלקה מה עדיף ולמה?

אשכולות דומים

  1. הימאהה MT-09 מקבל גרסת SP קרבית
    על ידי nimi9 בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07-11-2017, 10:45
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 17-07-2017, 10:27
  3. קוואסאקי חושפת גרסת R קרבית ל-Z1000
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 27-10-2016, 19:36
  4. תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 25-10-2016, 18:54
  5. גרסת SP קרבית לימאהה MT-10
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 04-10-2016, 22:15

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO