צריך להחליף שמן גיר, פלאג ולנקות פילטר אוויר כל 20 שעות בערך. ריכוז השמן תקין.
אין מה לגעת בבוכנה לפני 200 שעות
שלום חברים
אז קניתי את האינדורו הראשון שלי, exc125 sixdays.
לכלי 130 שעות, ב100 עבר בוכנה.
אני גר בלהבים והתחלתי לרכב איתו קצת על הגבעות שמסביב וקצת ביער להב.
רציתי לשאןל, מתי לעשות לו טיפול כלשהו? קניתי אותו עם 128 שעות ורכבתי רק שעתיים ולא עשיתי כלום עד עכשיו.
אני שם 1.7 אחוז שמן, ז"א שתדלקתי 5 חיטר ושמתי 85 מ"ל שמן. זה תקין?
האם יש קבוצת רוכבים ברמה מתחילה שאפשר להצטרף מאזור להבים?
תודה לעונים
אשמח לקבל גם טיפים לשמנים, לאופן ותדירות טיפטל בפילטר אוויר למשל וכדומה
צריך להחליף שמן גיר, פלאג ולנקות פילטר אוויר כל 20 שעות בערך. ריכוז השמן תקין.
אין מה לגעת בבוכנה לפני 200 שעות
תתחדש!
כמו שעמי ציין, כל 20 שעות יש להחליף שמן מנוע (גיר), בוכנה אכן אין מה לגעת עד איזור ה-200 שעות, המהדרין מחליפים בוכנה כל 80 שעות.
אחוז שמן בדלק אכן תקין, אין צורך לשנות זאת.
בנוגע לשמנים, היצרן ממליץ מוטורקס (הן לשמן 2 פעימות והן לשמן מנוע) אך שמנים של מוטול, פוטוליין וקסטרול יעשו עבודה מספיק טובה.
ניקוי פילטר אויר תלוי לפי מצבו, לרוב ברכיבות בקיץ כאשר יוצא לרכוב מאחורי שיירה יהיה צורך לנקות פילטר אפילו לאחר רכיבה או שתיים, בחורף לרוב מנקים אחרי מספר רב של רכיבות.
מוזמן להצטרף לקבוצות הבאות בפייסבוק לתיאום רכיבות, טיפים ועוד..
https://www.facebook.com/groups/mathilimbashetach/
https://www.facebook.com/groups/241870142518150/
אני ממליץ לנקות פילטר אויר לעיתים תכופות יותר, בטח ובטח באיזור הדרום.
כמויות החול שיש שם טינפו לי את הפילטר בטיול אחד של כ-6 שעות מנוע.
באותה הזדמנות אפשר להוציא את הפלאג ולנקות אותו ממשקעים - אני משתמש בספריי קרבורטורים ומברשת נחושת עדינה.
כדאי גם לקנות פילטר אויר נוסף ולעשות רוטציה בינהם - עד שאחד מתייבש, מתקינים את השני ויוצאים לרכב.
אם הפילטר מתחיל לפתח סדקים או שנושרות ממנו חתיכות - תחליף אותו. הם לא יקרים.
לפני כל טיול, כדאי לשמן שרשרת (עם מברשת שיניים ושמן גיר), לבדוק מתיחה, ולבדוק אויר בצמיגים (רצוי עם מד דיגיטלי - לא להסתמך על המדים של תחנות הדלק). רצוי גם לנקז אוויר מהבולמים (פותחים את הברגים בחלק העליון של הטלסקופ, שומעים ט-ס-ס-ס וסוגרים בחזרה).
אחוז שמן אפשר לקבוע לפי תוואי נסיעה - אם אתה רוכב בשטח טכני, בלי פול-גז וסל"ד גבוה, אחוז השמן בסדר. אם אתה רוכב גם בשבילים מהירים עם הרבה מאוד גז, הייתי עולה לכיוון 2.5%. זה יפגע קצת בביצועים, אבל יעזור לשמור על המנוע.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה רבה לכל העונים
אני רוכב מתחיל, חא עם הרבה גז ולא עם סלד גבוה.
המוכר הביא לי עוד 2 פילטר אוויר כמעט חגשים. מה התהליך של ניקיון? ואחרי הניקיון פשוט מחזירים את הפילטר וזהו?
יש לי מוסים בגלגל אז אין אפדרות לנפח אוויר וזה מרגיש שהלחץ אוויר דיי נמוך .. תקין?
ובוכנה עד 200 שעות אין מה חהתעסק. להחליף שמן גיר בינתיים?
תןדה רבה לכולם
יש חוברת טיפולים של KTM להורדה. תוריד אותה, תדפיס מה שאתה צריך. הכל מאוד ברור, כל כמה שעות ואיזה טיפול צריך, איך לעשות, עם תמונות מצורפות, עם איזה כלים וכ'ו. בלי לנחש ובלי בערך... מאוד מומלץ.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
לגבי המוסים, אני לא יודע מה מצבם, אבל בגדול לחצי שטח הם נמוכים משמעותית מלחצי כביש.
מוסים מתבלים עם הזמן (או אם עולים איתם על הכביש לנסיעה ארוכה), ומאבדים מתכונותיהם.
פעם הבאה שאתה לוקח את האופנוע לטיפול (ולא מוסך של קטנועים, אלא מישהו שמתעסק עם אופנועי שטח), שיעיף עליהם מבט.
וגם אם אתה ככלל מטפל לבד, זה לא רעיון רע להכניס את האופנוע שיעבור תחת עין מקצועית פעם בכמה זמן.
בהמשך לנאמר, בחירת מידת המוסים משפיעה על "הלחץ", ישנם רוכבים שבוחרים להרכיב מוסים במידות שונות ולא במידת הצמיג כדי להגיע לרמות שונות של לחץ.
עוד עניין חשוב הוא המותג של המוסים, יש את מישלין, מצלר, טכנומוס ועוד, ולכל אחד יש אורך חיים שונה ורמת קושי שונה לאותן מידות. ככל שיעברו שעות שימוש המוס מתרכך וכך מדמה לחץ נמוך יותר. במקרה שלך הייתי שואל את הבעלים הקודם מתי הוא הרכיב את המוסים (או לפחות כמה שעות יש עליהם) ושל איזו חברה.
בכל אופן, העלאת לחץ לא תהיה אפשרית ולא חושב שכדאי לך להחליף משהו אלא להתרגל למצב אלא אם המוסים בסוף חייהם.
בנוגע לפילטר אויר, הכי פשוט ועובד מעולה זה לפרק (ולאטום את פתח יניקת האויר למנוע ולוודא טוב טוב שלא נכנס אבק או שאריות חול) את הפילטר, לטבול ולהשרות כרבע שעה במים חמים עם אבקת כביסה ועל הדרך לעסות בעדינות עד שהפילטר נקי. אם יש צורך לחזור על הפעולה שנית.
לשטוף את שאריות הסבון, שים לב לא לבצע סחיטה סיבובית אלא לחיצות עדינות כדי לא לקרוע את הפילטר.
לאחר מכן לייבש טוב, לאחר זאת יש לבצע שימון עם שמן פילטר ייעודי.
ישנם מספיק סרטונים ברשת, שווה לך להתבונן ולהתרשם.
תתחדש!
באופנוע חדש (לך), מאחר ואתה לא יודע מה בדיוק עשו ומתי, מומלץ תמיד לעשות "יישור קו" מיד שקונים.
לפני שאתה ממשיך לרכב ממליץ לך להחליף שמן גיר, לנקות פילטר אוויר, אולי להחליף לפלאג חדש ולבדוק באופן כללי שהכל מתוח משומן ומגורז.
זוהי עכשיו נקודת האפס שלך ומכאן אתה יכול לספור 20 שעות לשמן גיר וכו' כמו שאמרו.
לגבי תדירות ניקוי פילטר אוויר - אני גם בעד כל כמה רכיבות ולא כל רכיבה, מקטין את הסיכוי שתכניס משהו למנוע בזמן ההחלפה, והפילטרים האלה יכולים להכיל המון המון אבק אם הם משומנים כראוי ולכן לא צריך לנקות כל רכיבה. (KKATOV - "טיול אחד של 6 שעות" זה בערך 3+ רכיבות ממוצעות, רוכב רגיל עושה לא יותר מ2 שעות מנוע בסופ"ש, אז כמה אתה כביכול ניקית אחרי שלוש רכיבות).
לגבי פלאג, לא רואה צורך לפרק ולנקות וכו' אם אין בעיה, גם זה סתם מגדיל את הסיכוי שהאבק שמסתובב באזור יכנס למנוע. אם הפלאג נשרף - מחליפים. אם ממש רוצים אפשר כל החלפת שמן או שתיים או שלוש להחליף פלאג יזום.
ב-125 לא הייתי מחכה ל-200 שעות להחלפת בוכנה, בהחלט הייתי בודק ו/או מחליף כבר ב-180.
בהצלחה!