ציטוט נכתב במקור על ידי GilS צפיה בהודעה
כאשר משתמשים בבלם אתה מפעיל כח ידני שמוגבר על ידי בוכנה הידראולית, יוצר לחץ על הדיסק בלימה, האנרגיה המושקעת הבלימה מתבטאת בחום אדיר ושחיקה של הרפידות. כ שמשתמשים בבלימת מנוע מושקעת אותה אנרגיה אשר יוצרת "עומס" על השסתומים. עכשיו תעשה חשבון מה יותר זול להחליף רפידות בלם או ראש מנוע עליון
ברור שאתה מכיר את חוק שימור האנרגיה, אבל לחלוטין לא ברור שאתה מכיר בעובדה שלאנרגיה יש עוד צורות (חוץ מחום). מה דעתך על האנרגיה הדרושה לדחיסת אוויר? על האנרגיה הדרושה להאצה והאטה של מסה? כל אלו פועלים בבלימת מנוע והחיכוך (שהוא היחיד שפועל בבלמים) הוא פקטור קטן בהרבה. נכון שבסופו של דבר כל האנרגיות הללו הופכות לחום המסולק מהמנוע ע"י מערכת קירור שמתמודדת עם החום הנוצר ללא שום בעיה.
השסתומים לא עובדים בעומס גדול יותר מאשר מנוע המסתובב באותו סל"ד כשהוא מייצר כוח (אולי אפילו תחת פחות עומס). אז אני מבין שאתה ממליץ גם לא להעלות סל"ד בשביל להקטין בלאי מנוע? הכי טוב (לפי ההיגיון שלך) זה להשאיר את המנוע על סל"ד 0 ולהשתמש בתחבורה ציבורית. ככה תמנע לחלוטין בלאי.