אז אני אסביר:
המדינה צריכה הנכנסות גדולות שקל לגבות בכדאי לשלם הרבה כסף למקומות מגזרים וצרכים אחרים.
אז הכי נוח לקחת מהפרה החולבת שזה ציבור המשלמים, אלה שהמדינה לא מחזיקה להם את הרכב,
אלה שלא יעשו כלום וישלמו, אלה שאין להם עסקנים פוליטיים שיפילו את הממשלה.
הממשלה גם תקועה עם חוקים מנדטוריים ותפיסה מיושנת של מערך התחבורה בארץ וקשה לה להתאים
את עצמה (כי זה עולה כסף) במהירות למה שקורה בעולם מסביב.
את שר התחבורה מעניינית השבת ולא נוחות הנהגים שממנים אותו, כי הפרנסה שלו יותר חשובה מהכל.
המס הנגבה על בעלי הרכבים כולל המס העקיף (דלק מע"מ וכד') הוא עצום ונוגע בכל תחום בו מעורב רכב.
על חנייה משלמים מס, תיקונים, האגרות, מסי הקניה, אפילו מהתשלום למכון הרכב בו אתה עושה טסט, המדינה
זוכה במעשר. עוד לא נגענו בבדיקות עיניים חידוש רישיון נהיגה, וכד'.
כל שינוי או הוספה של פריט המצריך מעבר טסט, לוחית "נהג חדש" מדבקות לוחית רישוי, המדינה גוזרת קופון והעסקנים
ובעלי האינטרס איתם.
טובת הנהגים/רוכבים מזמן לא מעניינת אף אחד והיחס אלינו כעל ארנק מהלך והמחשנה היא איך להוציא ממנו יותר ויותר.
מדינת ישראל בין המדינות הכי יקרות בהחזקת כלי רכב מכל סוג ויש על הנהגים את המס הגבוה ביותר.
איזה הצדקה יש לשלם כל שנה אגרת רכב למדינה, בסכום הזה?
אגב האגרה על האופנוע שלי בן שנה היתה 301 ש"ח ללא האגרה למכון עצמו 33 ש"ח.
והקשר לשאלה הוא שלמדינה נוח שתעשה כמה שיותר טסטים כי זה מקור הכנסה יעיל.