תוצאות 1 עד 15 מ 28

אשכול: חידוש רישיון ומבחן רישוי לאופנוע חדש

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    נכון. צודק. סליחה.


    אני אנסה להסביר את שאלתו של פותח השרשור שוב, בתקווה שתבין את השאלה ולא תסביר לנו שוב איך אגרת רשיון הרכב זה קופון של המדינה.-

    על אגרת הרשיון אין עוררין. זה לא מעניין כרגע. כולם משלמים את זה, כל שנה. בין אם זו חזירות של הממשל או שמא זו 'עמלה' מוצדקת, זה נושא לדיון אחר. נושא הדיון הוא "איך הממשלה מצאה עוד פרצה לדפוק את כלל האזרחים".

    כרגע אנו מנסים למצוא תשובה לשאלה מעט שונה והיא "מדוע בנושא מסוים הרוכב הדו גלגלי מחויב בעניין שבו הנוהג בפחית אינו מחויב". השאלה נובעת מעצם דרישת החוק לחייב בעלי רכב דו גלגלי להגיע למבחן השנתי בפועל בשנה (שנים, לא רלוונטי כרגע) הראשונה ואילו הנוהג בפחית פטור מעול זה. אם מזימת הממשלה היא לגזור מיסים מ660000 ש"ח (וזה חישוב גס של 20000 כלים חדשים בשנה כפול 33 ש"ח. ומודה- לא בדקתי את הנתונים לעומק) אזי מצבנו גרוע בהרבה ממה שהקונספרטור הממוצע מתאר לעצמו.
    משום שאנו מסכימים שאם היה כאן עניין רב בתשלום החד פעמי למכון אזי גם בעלי הרכבים היו מטורטרים לשם בשנה הראשונה, אז אנחנו מבינים שה33 שקלים שלך ושל עוד 19999 איש שקנו דו גלגלי חדש השנה הם לא בדיוק הסיבה ללמה הפעם דופקים אותנו. משום שכך אנחנו מנסים להבין מהי הסיבה.

    בןהלא משחיז העיר את תשומת לבי לנקודה מעניינת שככתב ש "שר התחבורה: השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש בכלי רכב לא תקין. ההחלטה להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי משנתיים לשלוש, תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי".

    בין אם זה מוסכם או לא זו תשובה הגיונית ועניינית מצד המחוקק.

    יש בסיבה זו בכדי להסביר מדוע רכב חדש יהיה פטור מהמבחן השנתי הראשון ואילו דו גלגלי לא. אם מזימת השלטון הייתה לעשוק עוד כמה שקלים מהמיסים של תשלום האגרה למכון אזי היו וודאי דואגים לזמן גם את בעלי הפחיות שהם גם:
    א. רבים מציבור הרוכבים עשרות מונים.
    ב. משלמים יותר למכון.


    אז לסיכומו של עניין וודאי שאתה צודק. בכל מה שאתה אומר ו/או כותב. תמיד. ולמרות זאת ישנו חשש קל שפשוט הפעם לא הבנת את השאלה לעומקה ולכן ענית תשובה לא קשורה.

    אני חושב שהוא הבין די טוב את הכתוב - לא יודע כמה יש לך בחשבון בנק, 33 כפול X המדובר פה, זה לא כסף קטן...
    זוכר שרק הכניסו את האפוד הזוהר?
    כמה כבר עולה אפוד זוהר? (שאמור להיות הוצאה חד פעמית כן..)
    האם מישהו היה מופתע שאחרי זה הופיעו בעיתונים שכמה יבואניים "זריזים", במקרה עם קשר כזה או אחר לשיטרית שהוביל את החוק הזה (וגם את כל העסק של ת.ז ביומטרית) עשו מזה יופי של קופה... לא מילארדים כמובן סתם "כסף קטן"...

    אגב אני רק שאלה - איזה סכום נחשב "כסף קטן"? וביחס למה ההשוואה?

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    אני חושב שהוא הבין די טוב את הכתוב - לא יודע כמה יש לך בחשבון בנק, 33 כפול X המדובר פה,
    "המדובר פה". מילות המפתח הקסומות.
    מדובר פה על 20,000 רוכבים שקונים כלים חדשים מדי שנה. זהו. רק על זה מדובר פה. לא על כלל הדו גלגלי בארץ, ולא על כלל כלי הרכב בארץ (שזה המקרה בעניין אותו הבאת כדוגמא, עניין האפוד הזוהר).

    אז צר לי, אבל אני לא מבין מדוע יש לכם צורך להתנצח על הבנת השאלה כשבבירור יש לך חוסר יכולת בהבנת הנקרא.

    עניין מה יש לי או אין לי בחשבון לא רלוונטי. עניין זה שהמיסים שהמדינה תקבל מתשלום של 660000 ש"ח למכוני הרישוי (לא מבין בזה אבל לעניות הבנתי זה מע"מ בגובה 18%~) מאוד רלוונטי כי זה, בניגוד למצב החשבון שלי, היה עניין הדיון.

    לא כלל האוכלוסייה. לא כלל הנהגים. לא כלל הרוכבים ולא כלל האופנועים. 20,000 כלי דו גלגלי חדשים בשנה (וזה בשנה טובה) שכל אחד מהם משלם 33 שקלים שמתוך זה המדינה מקבלת 18%~ מע"מ. (יכול להיות שהנתונים לא מדוייקים. לא בדקתי אותם לעומק).

    אז זהו, שוב (בפעם התשיעית), על זה מדובר. על 100,000 ש"ח הכנסות למדינה. אז לשאלתך -המספר הזה הוא מצחיק בכדי שמישהו מהשלטון יטריח את עצמו לחוקק חוקים ותקנות כדי שהמדינה תוכל לשלשל לכיסה סכום כזה.

    אבל למה לקרוא ולנסות להבין את הכתוב כשאפשר סתם לכתוב על המאגר הביומטרי ועל האפוד הזוהר ועל ייבוא העגבניות מטורקיה ועל מחיר הירקות בקנדה בחורף?

    ציטוט נכתב במקור על ידי tree צפיה בהודעה
    משהוא יודע מה המצב עם משאיות? האם גם הם פתורים מטסט בשנתיים הראשונות?
    לפי מה שמצאתי משיטוט מהיר ברשת- רכב כבד בשנתו הראשונה חייב במבחן אחד בשנה ולאחר מכן שני מבחנים כל שנה.
    הגיוני אם הולכים לפי אותו קו מחשבה של מי יותר או פחות בטיחותי.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 16-08-2018, 14:28
  2. חידוש ביטוח חובה וצד ג לאופנוע
    על ידי avidek66 בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 15-08-2018, 09:56
  3. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 18-11-2016, 20:07
  4. (כ"ע) מבקש הסבר על רישוי צהוב לאופנוע שטח
    על ידי Birad בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 05-07-2016, 16:07
  5. מבחן רישוי שנתי לאופנוע
    על ידי BeePi בפורום כללי
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 15-06-2016, 08:58

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO