
נכתב במקור על ידי
600 ירושלמי
נכון. צודק. סליחה.
אני אנסה להסביר את שאלתו של פותח השרשור שוב, בתקווה שתבין את השאלה ולא תסביר לנו שוב איך אגרת רשיון הרכב זה קופון של המדינה.-
על אגרת הרשיון אין עוררין. זה לא מעניין כרגע. כולם משלמים את זה, כל שנה. בין אם זו חזירות של הממשל או שמא זו 'עמלה' מוצדקת, זה נושא לדיון אחר. נושא הדיון הוא "איך הממשלה מצאה עוד פרצה לדפוק את כלל האזרחים".
כרגע אנו מנסים למצוא תשובה לשאלה מעט שונה והיא "מדוע בנושא מסוים הרוכב הדו גלגלי מחויב בעניין שבו הנוהג בפחית אינו מחויב". השאלה נובעת מעצם דרישת החוק לחייב בעלי רכב דו גלגלי להגיע למבחן השנתי בפועל בשנה (שנים, לא רלוונטי כרגע) הראשונה ואילו הנוהג בפחית פטור מעול זה. אם מזימת הממשלה היא לגזור מיסים מ660000 ש"ח (וזה חישוב גס של 20000 כלים חדשים בשנה כפול 33 ש"ח. ומודה- לא בדקתי את הנתונים לעומק) אזי מצבנו גרוע בהרבה ממה שהקונספרטור הממוצע מתאר לעצמו.
משום שאנו מסכימים שאם היה כאן עניין רב בתשלום החד פעמי למכון אזי גם בעלי הרכבים היו מטורטרים לשם בשנה הראשונה, אז אנחנו מבינים שה33 שקלים שלך ושל עוד 19999 איש שקנו דו גלגלי חדש השנה הם לא בדיוק הסיבה ללמה הפעם דופקים אותנו. משום שכך אנחנו מנסים להבין מהי הסיבה.
בןהלא משחיז העיר את תשומת לבי לנקודה מעניינת שככתב ש "שר התחבורה: השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש בכלי רכב לא תקין. ההחלטה להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי משנתיים לשלוש, תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי".
בין אם זה מוסכם או לא זו תשובה הגיונית ועניינית מצד המחוקק.
יש בסיבה זו בכדי להסביר מדוע רכב חדש יהיה פטור מהמבחן השנתי הראשון ואילו דו גלגלי לא. אם מזימת השלטון הייתה לעשוק עוד כמה שקלים מהמיסים של תשלום האגרה למכון אזי היו וודאי דואגים לזמן גם את בעלי הפחיות שהם גם:
א. רבים מציבור הרוכבים עשרות מונים.
ב. משלמים יותר למכון.
אז לסיכומו של עניין וודאי שאתה צודק. בכל מה שאתה אומר ו/או כותב. תמיד. ולמרות זאת ישנו חשש קל שפשוט הפעם לא הבנת את השאלה לעומקה ולכן ענית תשובה לא קשורה.