עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 28 מ 28

אשכול: חידוש רישיון ומבחן רישוי לאופנוע חדש

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    אני חושב שהוא הבין די טוב את הכתוב - לא יודע כמה יש לך בחשבון בנק, 33 כפול X המדובר פה,
    "המדובר פה". מילות המפתח הקסומות.
    מדובר פה על 20,000 רוכבים שקונים כלים חדשים מדי שנה. זהו. רק על זה מדובר פה. לא על כלל הדו גלגלי בארץ, ולא על כלל כלי הרכב בארץ (שזה המקרה בעניין אותו הבאת כדוגמא, עניין האפוד הזוהר).

    אז צר לי, אבל אני לא מבין מדוע יש לכם צורך להתנצח על הבנת השאלה כשבבירור יש לך חוסר יכולת בהבנת הנקרא.

    עניין מה יש לי או אין לי בחשבון לא רלוונטי. עניין זה שהמיסים שהמדינה תקבל מתשלום של 660000 ש"ח למכוני הרישוי (לא מבין בזה אבל לעניות הבנתי זה מע"מ בגובה 18%~) מאוד רלוונטי כי זה, בניגוד למצב החשבון שלי, היה עניין הדיון.

    לא כלל האוכלוסייה. לא כלל הנהגים. לא כלל הרוכבים ולא כלל האופנועים. 20,000 כלי דו גלגלי חדשים בשנה (וזה בשנה טובה) שכל אחד מהם משלם 33 שקלים שמתוך זה המדינה מקבלת 18%~ מע"מ. (יכול להיות שהנתונים לא מדוייקים. לא בדקתי אותם לעומק).

    אז זהו, שוב (בפעם התשיעית), על זה מדובר. על 100,000 ש"ח הכנסות למדינה. אז לשאלתך -המספר הזה הוא מצחיק בכדי שמישהו מהשלטון יטריח את עצמו לחוקק חוקים ותקנות כדי שהמדינה תוכל לשלשל לכיסה סכום כזה.

    אבל למה לקרוא ולנסות להבין את הכתוב כשאפשר סתם לכתוב על המאגר הביומטרי ועל האפוד הזוהר ועל ייבוא העגבניות מטורקיה ועל מחיר הירקות בקנדה בחורף?

    ציטוט נכתב במקור על ידי tree צפיה בהודעה
    משהוא יודע מה המצב עם משאיות? האם גם הם פתורים מטסט בשנתיים הראשונות?
    לפי מה שמצאתי משיטוט מהיר ברשת- רכב כבד בשנתו הראשונה חייב במבחן אחד בשנה ולאחר מכן שני מבחנים כל שנה.
    הגיוני אם הולכים לפי אותו קו מחשבה של מי יותר או פחות בטיחותי.

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    מסכים איתך, התשובה שלי הייתה גורפת ולא פגעה בנק' המדויקת.

    אבל כמי שנמצא עמוק בחדרי הדיונים על רגולציה והפחתת עול, אני יודע בדיוק איך מתקבלות ההחלטות
    המדינה לא מוותרת אפילו לא על שקל שהיא יודעת שקל לגבות אותו ומוכנה לוותר על מיליונים כשהיא יודעת
    שתקום. צעקה. (ע.ע דמי פיקדון על בקבוקי פלסטיק גדולים).

    קניתי ב-2017 גם מכונית חדשה וגם אופנוע חדש, הרכב עשה נכון להיום כ-50000 ק"מ (אמתי לחלוטין)
    האופנוע רק 12900 ומשהו...נחש על איזה כלי אני צריך בדיקת בוחן טסט?

    למה?

    הטענה שלי שההחלטה לחייב טסט לאופנוע גם בשנה הראשונה היא לא החלטה מקצועית של מהנדס רכב אלה
    דווקא של פקיד משרד האוצר. והטענה הנוספת שלי שאם היה מופעל לחץ על הפקידות הזאת, ההחלטה הייתה
    משתנה דווקא בגלל שלא מדובר בסכום גבוה כמו שאתה אומר.

    אבל זה בדיוק כמו הסיפור על הכלב והביצים. מישהו דאג לקחת למכונים את ההכנסות שרכב חדש היה מכניס להם
    אבל מצד שני השאירו להם קצת בשר על העצם...
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה

    אבל זה בדיוק כמו הסיפור על הכלב והביצים. מישהו דאג לקחת למכונים את ההכנסות שרכב חדש היה מכניס להם
    אבל מצד שני השאירו להם קצת בשר על העצם...
    לא מכיר את הסיפור על הכלב והביצים (אבל הבנתי את הפואנטה )
    ומשהסכמנו, עדיין נראה לי הזוי שמישהו יטרח לשלוף עט בשביל סכום כזה.

    אבל אני מבין מה אתה אומר- אותו לוביסט שנשלח כדי לבטל את גזירת ההגעה למכון בשנים הראשונות נשלח (בעקיפין) ע"י ציבור הנהגים. משהושגה מטרתו אף אחד לא טרח להמשיך את הדיון בדבר כלים דו גלגליים גם כי זה עדיין מכניס קצת כסף למדינה, גם כי לא שילמנו לאף אחד להלחם עבורנו וגם כי בדיוק הגיעה שעת ארוחת הצהריים (עדיין, עובדי ציבור).

    הנקודה הובהרה. אבל מה, לא יכלו לדחוף את ה33 ש"ח האלה לאגרה השנתית בשנה הראשונה? הרי היית מעדיף גם לשלם 66 ולא להגיע לתלפיות באמצע היום.

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    חכה עכשיו יש גם מכשיר עינויים חדש לבדיקת בלמים לאופנוע שונה מהגלילים...
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #20
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    מסכים איתך, התשובה שלי הייתה גורפת ולא פגעה בנק' המדויקת.

    אבל כמי שנמצא עמוק בחדרי הדיונים על רגולציה והפחתת עול, אני יודע בדיוק איך מתקבלות ההחלטות
    המדינה לא מוותרת אפילו לא על שקל שהיא יודעת שקל לגבות אותו ומוכנה לוותר על מיליונים כשהיא יודעת
    שתקום. צעקה. (ע.ע דמי פיקדון על בקבוקי פלסטיק גדולים).

    קניתי ב-2017 גם מכונית חדשה וגם אופנוע חדש, הרכב עשה נכון להיום כ-50000 ק"מ (אמתי לחלוטין)
    האופנוע רק 12900 ומשהו...נחש על איזה כלי אני צריך בדיקת בוחן טסט?

    למה?

    הטענה שלי שההחלטה לחייב טסט לאופנוע גם בשנה הראשונה היא לא החלטה מקצועית של מהנדס רכב אלה
    דווקא של פקיד משרד האוצר. והטענה הנוספת שלי שאם היה מופעל לחץ על הפקידות הזאת, ההחלטה הייתה
    משתנה דווקא בגלל שלא מדובר בסכום גבוה כמו שאתה אומר.

    אבל זה בדיוק כמו הסיפור על הכלב והביצים. מישהו דאג לקחת למכונים את ההכנסות שרכב חדש היה מכניס להם
    אבל מצד שני השאירו להם קצת בשר על העצם...
    הטענה של משרד התחבורה (לא משרד האוצר - הם רק קובעים את גובה התשלום) היא שברכב חדש יש נורית התראה על תקלה. ולכן הם מוותרים לך על 99 ש"ח, כי הם יוצאים מנקודת הנחה שאם ישנה תקלה אתה תרוץ למוסך לתקן.
    אבל באופנוע אין כזו נורה ולכן הם רוצים שתלך פעם בשנה תשלם 33 ש"ח ותעשה מבחן רישוי לכלי שלך.
    עכשיו רק בשביל "הסכום הגבוה" שהמכון מרוויח מרוכבי האופנועים תעשה לבד את החשבון - יש לו מספיק כלי רכב בשביל שהאופנוע הוא לא פקטור בטח בהשוואה ל 20000 כלים חדשים בשנה מול 200,000+ רכבים חדשים בשנה. לו אני הקוזאק הנגזל הייתי יודע איפה נמצא הכסף.

  6. #21
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    חוץ מנורת צ'ק אנג'ין, אף מערכת ברכב לא מתריעה על ליקויים הנבחנים בטסט. וגם האחרונה תתריע על משהו שהוא בד"כ לא בטיחותי.

  7. #22
    נורת ABS דולקה תמיד - מעיד על תקלה בABS
    נורת ברקס מעיד על תקלה בברקס.
    נורת לחץ שמן.
    וכן גם הנורת צ'ק אנג'ין מעידה על תקלה ולאו דווקא תקלה מינורית.
    מאחר ואני לא מכונאי - אם נדלקת אצלי נורה כזו אני בודק עם המוסך האם להזמין גרר או ליסוע אליהם. ואני מאמין שרוב האנשים ככה.
    באופנוע יש פחות נורות אזהרה.
    וכן אני חושב שאפשר להשוות אופנוע לרכב ולעשות פעם ראשונה אחרי שלוש שנים. אבל לך תריב עם משרד התחבורה.

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    חוץ מנורת צ'ק אנג'ין, אף מערכת ברכב לא מתריעה על ליקויים הנבחנים בטסט. וגם האחרונה תתריע על משהו שהוא בד"כ לא בטיחותי.

    לא מדויק: מהזמן האחרון: הודעה שנורה קדמית ימנית לא עובדת (הייתה שרופה), לחץ אוויר לא תקין (היה נקר) וחוסר בנוזל לניקוי שמשות.
    לא מדובר על רכב יוקרה. זה אופל אסטרה סטיישן בן 4.

  9. #24
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    מה שאני אומר, הוא שמה שבודקים בטסט זה דברים בטיחותיים שברוב המכוניות אין להם שום חיווי. (נעזוב בצד את נושא הזיהום).
    למשל, חופשים במערכת ההיגוי,
    בלמים לא תקינים (לא גובה נוזל בלם) וכו....
    כן,
    הם גם מסתכלים לראות שנורות התראה לא דולקות, אבל מי שבידיעה נוסע עם נורת abs או srs, אז טסט זאת הבעיה האחרונה שלו בחיים.

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    http
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #26
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    חכה עכשיו יש גם מכשיר עינויים חדש לבדיקת בלמים לאופנוע שונה מהגלילים...
    מה שמוביל אותי לשאלה.
    האופנוע שלי נקרא רכב מיושן ומצריך אישור בלמים חתום של מוסך. סיפור של מאה זוזין פלוס מינוס.
    אז איך זה שבטסט הבוחן עדיין לוקח סיבוב ודופק חרקות?
    (כך היה בשנה שעברה. אני לא יודע אם הגלילים הגיעו למכון הדרום)
    אבל אם כבר המצאתי אישור. (מהמילה מצאי. יש דבר כזה להמציא מסמכים) אז למה גם לבצע את הבדיקה עצמה??
    מה. האישור של המוסך לא מספיק? אז למה בכלל הוא טוב האישור הזה?

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    השיטה שלי להיכנס למכון בהרבה רעש וצלצולים, ולדפוק בלימה משמעותית שמשאירה סימנים ואז
    לתת לטסטר לבדוק מה שהוא רוצה, כשהוא מגיע לבלים להצביע לו על הסימן על הרצפה, בדרך
    כלל זה מספק אותו.

    אגב הסיבה הראשונית לצורך באישור כי המוסך אמור לפרק את הבלם (החוק התחיל מרכבים) ולבדוק
    עובי סוליית הבלם כי ברכב גם כשיש נגיעה של מתכת במתכת הגלגל יבלום.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #28
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    35
    אני רוצה לעדכן שביום שישי האחרון לקחתי את האופנוע לטסט, עמדתי בתור לפקידה על מנת לשלם ולאחר דקות ארוכות ומורטות עצבים הגעתי לגברת שלאחר עיון קצרצר ברישיון ולאחר שהבינה שמדובר באופנוע שלחה אותי לבוחן הראשי לקבל אישור שאני בכלל יכול לעבור טסט. לאחר ההלם הראשוני מהטמטום הלכתי לבוחן וניסיתי להבין על מה מדובר, מאיפה הגיע ההנפצה החדשה והכי חשוב למה זה לא רשום באף מקום. לטענתו באים הרבה כלים עם שיפורים לא חוקיים והוא חייב לבדוק אותם לפני שמשלמים והם נכנסים למערכת, העיף מבט קצרצר על הכלי, חתם לי בטופס למעלה ואמר לי ללכת ישירות לפקידה שהיא תקבל אותי בלי תור. בטסט עצמו נבדקתי על ידי 2 בוחנים (פעם ראשונה שזה קורה לי), אחד בדק את מספר השילדה, צמיגים, אורות, צופר ואגזוז. השני היה אמור להעלות אותי על מכשיר לבדיקת בלמים שלא היה תקין ולכן אמר לי לנסוע ולתת ברקס חזק. כמובן שעברתי אבל היה ברור מכל ההתנהלות הזאת שהם לא ממש יודעים איך לאכול את הדו גלגלי ושזה ממש קוץ בישבנם. ממש לא ברורה כל הסיטואציה הזאת, אין אחידות בבדיקות, העובדים עצמם לא יודעים מה לבדוק, הם מסתובבים עם מסמך של רכב רגיל ועל רוב הדברים רושמים שלא מחוייב בבדיקה. אני כבר 10 שנים רוכב, בדרך כלל כל שנתיים שלוש מחליף כלי ותמיד שהייתי מגיע למכון רישוי היו עוברים עליו במבט ומשחררים אותי, הפעם באמת היה נראה שהם קיבלו הנחיות חדשות ולא יודעים מה לעשות עם זה.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 16-08-2018, 14:28
  2. חידוש ביטוח חובה וצד ג לאופנוע
    על ידי avidek66 בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 15-08-2018, 09:56
  3. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 18-11-2016, 20:07
  4. (כ"ע) מבקש הסבר על רישוי צהוב לאופנוע שטח
    על ידי Birad בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 05-07-2016, 16:07
  5. מבחן רישוי שנתי לאופנוע
    על ידי BeePi בפורום כללי
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 15-06-2016, 08:58

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO