
נכתב במקור על ידי
600 ירושלמי
מתנצל אבל לא ממש הבנתי מה הקשר בין התשובה שלך לשאלה שלו.
הרי את האגרה השנתית אתה משלם בכל מקרה. גם לרכב משפחתי גם למשאית וגם לאופנוע. כל שנה, גם אם הרכב חדש.
ההבדל היחיד הוא שאת בעלי הדו גלגלי סוחבים למכון הרישוי להעביר טסט בפועל. המדינה לא מרוויחה מהאקט הזה כלום. (אלא אם כן נכנס לזה שאתה משתמש בדלק כדי להגיע למכון הרישוי ועל הדלק אתה משלם מס ו... עזוב, נו).
לפי דבריך הסיבה היא חזירות של המערכת. בדר"כ אני אסכים איתך על זה בפה מלא אך כאן מדובר על 60ש"ח (+- אם אני לא טועה) למכון הרישוי. לא מספיק חזירי כדי להצדיק את זה בתור סיבה.
אני מתערב כי גם אותי תמיד סקרן- למה החליטו שאם לרכב יש 4 גלגלים הוא פטור מהמבחן המעשי בשנה הראשונה אך אם יש לו 2 גלגלים הוא לא.
הנה תשובות חלקיות:
שר התחבורה: השימוש ההולך וגובר במערכות אלקטרוניות, המתריעות בפני הנהג על תקלות, מצמצם את החשש בכלי רכב לא תקין. ההחלטה להאריך את תקופת מבחן הרישוי השנתי משנתיים לשלוש, תצמצם את הבירוקרטיה ותחסוך לנהג זמן יקר ועלות של "טסט" שנתי
הנ"ל מתוך אתר משרד התחבורה.
חפרתי שם קצת ואין התייחסות לאופנועים. אבל אני מוכן להניח שאם המועדון המהולל ינסה לגשת למשרד התחבורה אולי יתחשבו בנו.
אבל אני מניח שלא. מצד שני אם יש עו"ד משועמם הוא יכול להגיש עתירה לבג"ץ לטעון להפליה להטבי"ת ויפטרו אותנו גם מהחובה להתייצב במכון רישוי על כלים חדשים.