תוצאות 1 עד 10 מ 10

אשכול: אופן הורדת הילוכים נכון למיזעור נזק לגיר ולמנוע

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401

    אופן הורדת הילוכים נכון למיזעור נזק לגיר ולמנוע

    רוצה לקבל נקודת מבט על איך אתם מורידים הילוכים.. אני נתקל ביותר מדי "זו השיטה שלי" ו"זאת השיטה של ההוא"
    ורוצה להבין מהי הדרך הנכונה ביותר שתמנע מקסימום בלאי או נזק לגיר ולמנוע..
    פרטו באופן מפורט בבקשה איך אתם נוהגים להוריד את ההילוכים (סלד,קמש,גז ביניים וכו)

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    לוחץ קלאץ
    מתאים סל"ד ומוריד הילוך
    משחרר קלאץ

    לא ידעתי שיש בנושא הזה מחלוקת

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    לוחץ קלאץ
    מתאים סל"ד ומוריד הילוך
    משחרר קלאץ

    לא ידעתי שיש בנושא הזה מחלוקת
    מתאים סלד למה? למי? למו?
    איך אני יכול לדעת לאיזה סלד להתאים לאיזה הילוך?
    וכשאתה משחרר קלאץ'.. אתה עושה את זה יחד עם מתן גז ?
    (כן, יש).

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    מתאים סל"ד = מתאים סל"ד למהירות הנוכחית בהילוך הבא שאתה הולך לרדת אליו (שזה סל"ד יותר גבוה מהנוכחי).
    מכיוון שזה דורש ניסיון, לרוב מדובר ב"מקפיץ סל"ד" וזה מספיק - סל"ד קצת יותר גבוה מהנוכחי יעזור לשילוב קל יותר. "גז ביניים" קוראים לזה.
    מעבר לזה, לעשות תנועה אחת החלטית עם הרגלית.

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    מתאים סל"ד = מתאים סל"ד למהירות הנוכחית בהילוך הבא שאתה הולך לרדת אליו (שזה סל"ד יותר גבוה מהנוכחי).
    מכיוון שזה דורש ניסיון, לרוב מדובר ב"מקפיץ סל"ד" וזה מספיק - סל"ד קצת יותר גבוה מהנוכחי יעזור לשילוב קל יותר. "גז ביניים" קוראים לזה.
    מעבר לזה, לעשות תנועה אחת החלטית עם הרגלית.
    השאלה היא אם לדוגמא אני נמצא כרגע על הילוך רביעי, מתקרב למשהו שמחייב אותי להאט ולהוריד הילוכים, האם להוריד לשלישי תוך כדי גז ביניים,
    ועזיבת הקלאץ' לגמרי או להשאירו לחוץ עד לעצירה מוחלטת והורדת כל ההילוכים?

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    זה כבר לא קשור לפורום הטכני ולא לשמירה על מנוע וגיר, זה קשור לטכניקות רכיבה. בעיקרון לא מומלץ לרכב עם הילוך גבוה מדי, כי אם המצב משתנה ואתה דווקא צריך גז - לא רק שאין לך אותו זמין, אתה גם צריך להתבחבש עם ההילוכים כדי לקבל אותו, בזמן שתשומת הלב שלך היא במקום אחר. לכן מומלץ לרכב כך שבכל נקודה בזמן אתה נמצא בהילוך המתאים למצב.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    ציטוט נכתב במקור על ידי jack_r1 צפיה בהודעה
    זה כבר לא קשור לפורום הטכני ולא לשמירה על מנוע וגיר, זה קשור לטכניקות רכיבה. בעיקרון לא מומלץ לרכב עם הילוך גבוה מדי, כי אם המצב משתנה ואתה דווקא צריך גז - לא רק שאין לך אותו זמין, אתה גם צריך להתבחבש עם ההילוכים כדי לקבל אותו, בזמן שתשומת הלב שלך היא במקום אחר. לכן מומלץ לרכב כך שבכל נקודה בזמן אתה נמצא בהילוך המתאים למצב.
    לא אמרתי ההפך. אני רוכב עם ההילוך המתאים בכל זמן, למשל, אם אני על הילוך שני מתקרב לרמזור ומבין שאין לי טעם לעלות ל3 כי מהר מאוד
    אצטרך להוריד שוב לשני ולהתעסק בהילוכים עקב התקרבות לצומת - אני פשוט מאוד אשאר על 2.
    השאלה היא אם לדוגמא אני נוסע כרגע על 4... מגיע לצומת וכבר מרחוק מתחיל להתעסק בהורדה ולא על "הדקה התשעים" כדי שיהיה לי מרווח
    וזמן ביטחון - השאלה שלי היא איך אתה נוהג להוריד? אני נוהג לעזוב את הגז, לתת למנוע לבלום את המהירות למהירות של 3, תופס קלאץ',
    גז ביניים קטן ולחיצה למטה ל3, אחר כך מוריד ל2 ובד"כ עוצר ב2 או לפעמים מוריד אפילו ל1, עצירה מוחלטת וn.

    האם תקין? יש מה לתקן או לשפר?

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    לא חושב שהבנתי איך אתה מוריד הילוכים
    אתה אומר שאתה מוריד הילוכים אבל לא משחרר את הקלאץ?
    אם זה המצב אז אין טעם לתת קצת גז כשאתה מוריד את ההילוך

    בקשר לשימוש במנוע לבלום אותך לקראת רמזור,

    עדיף שתתרגל לעבוד עם הבלם הקדמי מאשר לתת למנוע לבלום אותך.
    כמה שתתרגל יותר שימוש בבלם קדמי אתה תהיה יותר מיומן במקרה של בלימת חירום.

    זה כמובן בשילוב עם הבלם האחורי
    וכל זה עם טכניקת בלימה נכונה

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    לא חושב שהבנתי איך אתה מוריד הילוכים
    אתה אומר שאתה מוריד הילוכים אבל לא משחרר את הקלאץ?
    אם זה המצב אז אין טעם לתת קצת גז כשאתה מוריד את ההילוך

    בקשר לשימוש במנוע לבלום אותך לקראת רמזור,

    עדיף שתתרגל לעבוד עם הבלם הקדמי מאשר לתת למנוע לבלום אותך.
    כמה שתתרגל יותר שימוש בבלם קדמי אתה תהיה יותר מיומן במקרה של בלימת חירום.

    זה כמובן בשילוב עם הבלם האחורי
    וכל זה עם טכניקת בלימה נכונה
    אני מאט גם עם הבלמים כדי לתרגל את זה... לא רק עם בלימת מנוע.
    לענייננו - כשאני נותן גז ביניים לעזוב את הקלאץ'? תוך כדי מתן טיפה גז או פשוט לעזוב את הקלאץ' וכך הלאה?

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אני יצוטט את קיט קוד
    Brake are cheap , engines are expensive.

    מפה תחליט עם אתה אתה מעדיף לבלום
    בקשר להילוכים באופנוע לא בולמים בלימת מנוע, במקסימום מאטים.

    משמע אתה ברביעי מתקרב לצומת אתה בולם עם הבלם עד לסלד של 3 אלף לערך לוחצ מצמד ומוריד הילוך . וככה ככל שהמהירות יורדת.

    ההגיון נורא פשוט בכל נקודת זמן אתה יכול לפתוח גז ולשחרר קלאצ ולהאיץ
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. נקישה בזמן הורדת הילוכים באופנוע
    על ידי gartiy בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 18-05-2016, 10:51
  2. שירות יוצא דופן
    על ידי Tunfash בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 09-04-2016, 12:55
  3. כניסה לאברבנאל עם תלת-אופן
    על ידי eran1100 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 06-04-2016, 20:45
  4. הורדת הילוכים - הדרך הנכונה
    על ידי ktm690smc בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 20-07-2015, 08:44
  5. נזילת שמן בין מנוע לגיר בסוזוקי ואן ואן
    על ידי עדי בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 03-06-2015, 07:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO