יש לי עוד כמה פריבלגיות כאן בפולגז אבל מעולם לא מימשתי אותן. נו, פעם אחת כמעט למי שיש לו זיכרון ממש טוב.
אבל סליחה, זה לא הנושא כאן.
הנושא כאן הוא אור מעבר, שזה אור נמוך ואור דרך, שזה אור גבוה. שימוש נכון באור משפיע על בטיחות משתמשי הדרך ועל בטיחות הרוכב. התקופה שבה המליצו יודעי דבר על רכיבה באור גבוה כשיטה לשיפור הנראות והבטיחות כבר מזמן עברה חלפה לה. שימוש נכון באור מעבר ואור דרך ומעבר ביניהם בהתאם לתנאי הדרך והצורך משפר את הבטיחות.
העיניים שלנו לא ממש נועדו לראייה בלילה או בתנאי ראות לקויה. מעבר לכך, גם המוח שלנו מתעתע בנו. אם אינכם מאמינים, אתם מוזמנים לניסוי קטן בחשיכה. קחו 2 חברים. לאחד תמו פנס שמפיק אור קלוש ופנס שמפיק אור עוצמתי. שלחו אותו 100 מטר מכם ובקשו ממנו להדליק פעם את החלש ופעם את החזק. לחבר השלישי אל תגלו מה המרחק ובקשו ממנו להעריך את המרחק לאור הקלוש ולאור העוצמתי. שני הפנסים במרחק 100 מטרים מכם רק שהקלוש יראה מרוחק מאד בעוד העוצמתי יראה קרוב. עכשיו, בואו ניזכר שכל זה קורה במהירות נסיעה שגם לה המוח שלנו לא בנוי אבולוציונית.
אין כלי רכב שלא ניתן לכוון בו את האורות כראוי. עשו זאת.
איללכא...וסובבו בגז



ציטוט ההודעה בתגובה