בוא נישחט כמה פרות קדושות ונעשה מנגל. אני מציג את הגישה המחמירה שלהבנתי באה למנוע בעיות ולא
לטפל בהן יש כאלה שחושבים אחרת, אצלי זה עובד כבר המון שנים!
1. הנחת העבודה הבסיסית שלנו שהאופנוע עובד מושלם כשהוא חדש (גם כאן יש אפשרות למשוגעים להגיע ליותר)
הסיבה היא כי כל חלק עובד בצורה מושלמת ולא גורר את החלק השני לעבודה פחות יעילה.
2. ייצרן האופנוע לא חשב עליך ספציפית, על הצרכים שלך, או אופן הרכיבה והמקום שאתה רוכב בו, אין לו אפשרות כזו.
הוא עשה ממוצע ממגוון המשתנים האפשרי וייצר אופן טיפול שהוא ברירת מחדל, הוא התפשר בין טיפולים קצרים
שמשגעים את הלקוח, לבין טיפולים ארוכים ויקרים על מנת לעמוד בתחרות מול היריבים.
3. הוא לא הביא בחשבון את מדד זיהום האוויר בישראל שהיא ארץ מדבר וגם לא עבודת מנוע של 8 חודשים בשנה של
כמעט קיץ הוא לא בדק את הבדלי הטמפרטורה בין לילה ליום ולא את מדד הלחות באוויר בעיר הסמוכה לים, כי כל זה
מחושב לתוך הממוצע הכללי בין אירופה אפריקה אסיה אמריקה ושאר יבשות העולם.
4. בכל הסטטיסטיקה הזאת יש הרבה מצבים שאתה נכלל בחריגת הסטטיסטיקה.
5. שימוש מושכל באירופה ארה"ב ואפילו באסיה מצביע על קלומטרז' נמוך בהרבה מהממוצע פה בארץ בתנאים הרבה
יותר קשים מה שמגביר את הבלאי של המנוע וגום לו להזדקן מהר.
6. שינוי מהותי בצריכת הדלק מצביע על כך שמשהו לא עובד בצורה מושלמת באופנוע, זו יכולה להיות מערכת הזנת
הדלק, זו יכולה להיות השרפה היעילה שלו במנוע ואפילו בעיות במערכת הפליטה, אגזוז סתום או מלא מכות יפגע
בניהול מנוע מושלם.
7. אז איך מתגברים על כל זה, אני בחרתי בקיצור זמן הטיפולים לחצי, כולל החלפת פילטרים שמן פלאגים הסיבה ששמן
חדש יעשה עבודה טובה יותר משמן משומש, פילטר אויר חדש יסנן טוב יותר מפילטר שנראה נקי. וכך גם הפלגים.
8. שאר המכלולים שאחראיים על התנועה מייסבים רולים רצועת הנעה ואפילו בלם שלחוץ טיפה על הבלם ומגביל את תנועת
הגלגל יתרום לעבודה לא מושלמת וצריכת דלק חריגה.
עכשיו כיוון שיהיה קשה לבדוק את כל הדברים האלה במהלך השימוש, השיטה היא לדאוג להם בזמן שהוא לפני הזמן, היינו
תחזוקה מונעת. לכן הוראות היצרן הם משהו שלא חורגים ממנו אבל אפשר ורצוי להקדים את הזמנים.