אסביר לך. אני בן אדם שלרוב תופר הרבה ק"מ (18 אלף בשנה בערך). אני מטייל הרבה. כשאתה רק משמן את השרשרת בתדירות קבועה אתה בעצם מורח שמן על לכלוך שכבר מצטבר לך על השרשרת, שהחיכוך בו מאיץ את הבלאי של השרשרת.

אבל זה אני. אני גם בחורף עובר אחת לשבוע על כל רכיבי המתכת החשופים (בעיקר שלדה) עם WD40 כדי שהאופנוע לא יחליד (גם בשאר השנה עושה את זה אבל פחות) ויש לי סט תכשירים בכמה מאות שקלים להכל מניקוי והברקת פלסטיקה, מסיר ג'יפה מהג'נטים, דגריזר יעודי למנוע (ייעודי לאופנועים) ועוד. הרגלים שהצטברו עוד מהאופנוע הראשון ועם הזמן זה מוכח שזה שומר בצורה מופתית (!) על הכלי.