שלום חברים,
אני יודע שהנושא נדוש הרבה,
אני רוצה חידוד בעניין החוקתי ולא הביטוחי
מה קורה אם אני נוסע על כלי אנדורו/מוטוקרוס בשטח רגיל (לא מסלול)
ונניח שיש לי רישיון מרוצים
מה קורה אם משטרה עוצרת אותי לבדיקה שגרתית בשטח?
שלום חברים,
אני יודע שהנושא נדוש הרבה,
אני רוצה חידוד בעניין החוקתי ולא הביטוחי
מה קורה אם אני נוסע על כלי אנדורו/מוטוקרוס בשטח רגיל (לא מסלול)
ונניח שיש לי רישיון מרוצים
מה קורה אם משטרה עוצרת אותי לבדיקה שגרתית בשטח?
זה בעיקר מה שקורה:
https://www.ynet.co.il/articles/0,73...375871,00.html
לא נדבר על הנקודה שהוא גם פגע וברח (רוב הסיכויים שמי שרוכב על אופנוע כזה איפה שאסור יימלט מאשר יציע עזרה למי שנפגע באירוע שכזה).
תשאל את עצמך אם אתה חי בשלום אם יקרה כזה דבר לך, אתה מוכן שהמשפחה שלך תאבד הכל רק בגלל שהאופנוע שלך קצת יותר זול?
מקורות אומרים שמדובר באופנוע ולא בטרקטורון.
אני לא חי בשלום אם מישהו עם אופנוע אפור יפגע בי (כמובן שלא בכוונה, תאונות קורות) וישאיר אותי לשכב חסר אונים רק כי הוא לא חוקי ואין לו ביטוח, ואני בטוח שגם אתה ממש לא תרצה להיות באותו מקום.
לרכוב במסלול סגור בלבד! או לקנות צהוב ולרכוב בראש שקט ונקי.
מקווה שתשכיל לעשות את הדבר הנכון.
מחוץ למסלול אתה עובר על החוק
אתם מדברים על העניין הביטוחי שבדבר והסכנה באם חס ושלום מישהו נפגע, והבנתי את העניין..
רציתי לדעת האם מישו יודע מה המשטרה עושה לגבי הכלים הנ"ל בשטח ברכיבה רגילה שלא קרה כלום (וגם שלא יקרה לאף אחד כמובן..)
אני ברוך השם רוכב על כלי עם רישוי צהוב, אבל בקבוצה שלנו יש דעות לכאן ולכאן לגבי כלים עם רישוי אפור
ולפעמים אין ספק שזה מפתה, ולפעמים מדובר ב"הרבה מאוד שקלים" ביחס לצהוב ולא ב"כמה" שקלים(לפעמים הפרש של כ 50%)
כמובן ששוב אם קורה משו שום כסף בעולם לא שווה את זה..
אבקש התייחסות לנושא החוקי נטו שבעניין
האם יש קנסות, האם אוכפים את הנושא בפועל בשטח, האם מחרימים את הכלי.. וכו..
תודה!
קיימת אכיפה, אמנם זה די נדיר אבל יצא לי להיתקל מספר פעמים בצוותים שהגיעו לאיזורים מועדים במטרה לבדוק רשיונות לאופנועי שטח.
לדעתי מחרימים את הכלים, אבל לא נשארתי מספיק זמן בסביבה כדי לוודא.