ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
אתה כמו שהילדים שלי אומרים "חי בסרט".

כמי שישפץ כמה וכמה אופנועים ישנים בחיים שלו התקציב שלך לא יספק אפילו לא לשיפוץ בסיסי.

בתקציב הקנייה תמצא רק נבלות סרוחות שאיש לא מעוניין לשפץ, אין להם שום ערך גם לאחר השיפוץ,
וההשקעה בתקציב השווה ל 4 אופנועים כאלה מושלמים עם רישיונות במצב תצוגה.

אפילו לא וספה מעוכה לא תיכנס בתקציב.

מחיר אופנוע בסיסי במצב סביר לשיפוץ של מתחילים ינוע בין 25000-40000 בהתאם לסוג ולרמת הנזק.
ככל שתרד במחיר יעלה מחיר השיפוץ.

לשיפוץ עצמו תתחיל מ-10000 ש"ח ותסתכל למעלה.

עם הכלים כבר תסתדר ....

אגב תצטרך גם מקום סגור, הדרכה, ליפט, מכשירים פנאומטיים, חשמל, היכרות אינטימית עם:
מכס, דואר ישראל, מע"מ גוגל טרנסלייט, רמאים שרלטנים, "מכונאים" זבל, אנשים מדהימים, ועוד.

בקיצור שיפוץ הוא לא קיצור דרך לאופנוע אלה קיצור דרך לגירושין חובות הלוואות ומנהל בנק כועס!
WTF?
פספסתי את הנקודה שבה דברו על אספנות?
הבחור רוצה ללמוד מכונאות.
לסדר אופנוע יפאני משנות ה-90 שקבלת במצב נוסע כדי שייראה טוב ויסע בסדר (מה שהבחור קורא לו "שיפוץ") יכול בהחלט להסתכם בעשיריה לחלקים ועבודות חוץ (צבע, השחזת ראש במידת הצורך וכו'), אם הבחור עושה את שאר העבודה לבד.
יכול להיות גם פחות מזה, אם המצב ההתחלתי של האופנוע היה מעל לממוצע פרט לבעיה נקודתית כלשהי.

גם אם אתה מדבר על כלים שיותר קרובים לא ל-"אספנות" מאשר ל-"אופנוע ישן מיושר קו", אני אישית לא חושב שאתה צודק בהערכות.
אני די בטוח ששיפוץ בסיסי של וספה PX מתחילת שנות ה-90 לא עובר בהרבה את התקציב שצויין.
כנ"ל שיפוץ (שוב - בסיסי, לא למצב תצוגה) של סוזוקי GN או GS500, הונדה CB250 ודומיהם.
כל הכלים האלה יכולים להירשם כאספנות בטווח של 5 שנים.