דווקא מסכן בכמה אופנים -
1. קנס על רעש מופרז
2. קנס על נהיגה בכלי רכב לא תקין
3. קנס על נהיגה בחוסר אחריות
---הגבוה מבינהם---
4. לאורך זמן אם תתמיד בהרעשה הזו (ולא תתחרש בעצמך בינתיים), תוכל לצפות לנזק בשסטום הפליטה.
היי חברה.
סיפור מוזר.
אז נסעתי לתומי מת"א לירושלים עם הסאן יאנג קלאסיק דיוק 2007 שלי ובמהלך הנסיעה הצינור של האגזוז נשבר לשניים. מיד נלחצתי והזמנתי גרר. עכשיו, מישהו אמר לי היום שיכולתי להמשיך לירושלים בלי אגזוז ואז פשוט לתקן את זה במוסך וזה היה מיותר שהזמנתי גרר כי כל התפקיד של האגזוז הוא להפחית את הרעש שיוצא מהמנוע.
האם זה נכון? האם אפשר ליסוע ללא אגזוז? זה לא מסכן את הקטנוע?
ראו תמונה
דווקא מסכן בכמה אופנים -
1. קנס על רעש מופרז
2. קנס על נהיגה בכלי רכב לא תקין
3. קנס על נהיגה בחוסר אחריות
---הגבוה מבינהם---
4. לאורך זמן אם תתמיד בהרעשה הזו (ולא תתחרש בעצמך בינתיים), תוכל לצפות לנזק בשסטום הפליטה.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
הפחתת הרעש היא ממש לא התפקיד היחיד של האגזוז.
עשית בשכל שהזמנת גרר, וממליץ לך להחליף (או לתקן אם אפשר) בהקדם.
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
לעצור תערובת מלעוף החוצה מהצילינדר ולמנוע מגזים שרופים לחזור פנימה לצילינדר.
כמו ששמת לב בלי אגזוז המנוע לא בדיוק בשיא שלו.
אהה אוקיי תודה רבה!
אז טוב שהזמנתי גרר ולא המשכתי לירושלים
לדעתי דווקא החבר צודק ונסיעה חד פעמית קצרה כנראה לא תיצור שום נזק אבל "It always better to be safe than sorry".
(גם יש לי ניסיון אחד של גרנד דינק שנסע בלי אגזוז מראשון לירושלים והמשיך לתפקד אח"כ יפה).
הבחנתי בטרנד 4 צילינדרים ללא משתיק בת"א.
נסיעה אחת לא תשנה - אני כתבתי '4.לאורך זמן...'
טרנד טפשי, מרעיש ולא בריא למנוע. הבעיה שהנזק הוא מצטבר לטווח הארוך ומי שיאכל את הקש זה הבעלים הבא
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
בתחילת מהלך יניקה יש אזור חפיפה שבו שסתום הפליטה עדיין לא סגור עד הסוף.
בשלב הזה נוצר תת לחץ בצילינדר וגז חם משולב עם אוויר קר נינק חזרה פנימה,בגלל שהשסתום מגיע לטמפ' מאוד גבוהה משב רוח קר שמגיע אליו במהירות מאוד גבוהה שווה למתכת רותחת שדוחפים לתוך דלי מים.
מנסיעה אחת לא יקרה כלום ו מ2 נסיעות אולי יהיה עיוות,מספיק עיוות לא גדול והשסתום יתחיל לדלוף,שסתום שדולף=שסתום שלא מקבל קירור ובסופו של דבר הוא נשבר ועושה נזק שעולה כמו 10 משתיקים.
מצב נוסף למתמידים - שסתום שנשבר בגלל מחזורי חימום קירור.
זה כמובן תלוי באיפה יש שבר במערכת ובמהלך של השסתום ביחס לבוכנה.
מאוד לא מומלץ.