לפני האינדיאן ולפני כל גל הרטרו ששוטף אותנו בשנים האחרונות נורטון הייתה שם עם דגם אחד יקר ונישתי שגם קיבל ביקורות טובות.
עכשיו נורטון החליטה לרדת לעם עם 2 דגמים מהממים שמאד דומים אחד לשני בנפח 650 בשם NOMAD ו RANGER, אחד קצת יותר מגודל מהשני.
מדובר על מסירה ללקוחות הראשונים במאי 2019 במחיר זול (לנורטון) של 10000 פאונד באנגליה.
יש בו משהוא דומה לXSR700 אבל כמיטב המסורת האירופאים תמיד עושים שזה יראה יותר טוב
והנורטון קומנדו המחודש שנמכר מבלי שישימו אליו מ2008
961-SPORT-MKII-MAIN.jpg
נראה מעולה, כמה הם מצליחים למכור באירופה ממה שידוע לך?
Tracer 900
החדש יפה, הישן עם בלוק מנוע פיחס.
אבל על טעם וריח אין להתווכח
יפיוף אמיתי!
אני אמנם חסיד של טריומף אבל לגמרי בעד תחייה של קלאסיקות בריטיות!
עכשיו רק שימכרו את ה-brough superior החדש במחיר שפוי. הדבר הזה פשוט מדהים.
אז אחרי הATLAS מגיע הSUPERLIGHT, משתמש באותו בסיס כולל המנוע רק שכח הסוס עלה ל105 והאופנוע מורכב משלל חלקי קרבון כולל הגלגלים עם מתלי קצה של אוהלינס (TTX GP) וברמבו M50.
המשקל יבש 158 ק"ג ככה ש105 כח סוס אמורים להזיז אותו מהר.
המחיר 25,000 דולר.
Norton-Superlight-03.jpg
Norton-Superlight-01.jpg
Norton-Superlight-02.jpg
בדיקות במנהרת רוח מראות שהגלגל הקידמי תורם למקדם הגרר (ולא בצורה חיובית), הכנף בנורטון היא בשביל להסתיר את הקליפר מזרימת האוויר.
אנחנו לא רואים את זה במוטו ג'פי כי למיטב ידיעתי זה אסור בחוקים כמו הכנפונים אבל אם זה לא היה אסור כנראה שאופנועי הג'פי היו מקבלים כנף קידמית כזאת.
rr1000prod50.jpg
להערכתי זאת שירת הברבור של מנועי הבערה הפנימית, בעשור הבא נראה עוד הברקות שמנגנות על מייתרי הנוסטלגיה
שמות כבדים מעבר ועיצובי רטרו מסעירים. עד למוות המוחלט, היצרנים מרוקניים מנועים מהמדפים ובשביל למכור מנוע מיושן
צריך סוג של טריק שיווקי.
בקרוב מאד נראה פריצה של עיצובים חלליים בגרסאות משוגעות מונעות חשמל, הצרכים הייחודיים של המנועים האלה יצריכו
עיצוב אחר וכל מה שאנחנו מכירים עכשיו יהפוך להיסטוריה.
לדעתי המשובשת בעליל, כל ייצרן מחזיק קרוב לחזה תכנונים ורעיונות לאופנועים חשמליים שיבקש לרשום עליהם פטנט ולזכות
בבלעדיות, שם הכסף הגדול.
אירופה ואחריה ארה"ב ומשם שאר העולם באיחור אפנתי עוברים לחשמל והחיבור המידי הוא עיצוב חללי שונה קרוב אבל רחוק
מאד ממה שאנחנו מכירים.
אז מה שיישאר הוא בעצם השם, אז בשביל ליצור אהדה וחיבור לדבר החדש, שם טוב משמן טוב העסקנים מחיים שמות מהעבר
על מנת להשתמש בהם מאוחר יותר על כלים חדשים שאין להם ולא כלום עם העבר...
להתראות במוזיאונים.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
נכון להיום אין שוק לרכב חשמלי, אחוזי רכבי החשמל הוא פחות מאחוז משאר השוק, אירופה רואה את זה בדאגה ומתכננת להכריח את האזרחים לקנות רכבים כאלו וזה בעצם עתיד הרכב החשמלי, חקיקה אנטי דמוקרטית.
עכשיו נשאר לראות איך משטרים ישנים נופלים והחדשים מבטלים הסכמים בדיוק כמו שטראמפ עשה, ימים יגידו.
לגבי עיצובים אתה טועה בגדול, גם אם יכריחו אנשים לקנות אופנוע חשמלי עדיין החברות יתחרו ביניהם על הצרכנים ככה שהצרכנים בסופו של דבר יקבעו איזה עיצוב הם יקבלו.
ואגב פיתוח מנועי בנזין ודיזל ממשיך כרגיל.
מאזדה למשל עומדת לצאת עם מנוע בנזין שעובד כמו דיזל וחברות אחרות גם עובדות על חידושים של אותו מנוע בעירה פנימית.
כנראה אנחנו הולכים לכיוון מנוע חשמלי אבל הוא בוודאות לא ישתמש בסוג הסוללות שמשתמשים בהם היום כי הם לא ישימות לפריסה עולמית ובעצם יגרמו לזיהום והרס הטבע יותר ממנוע בעירה פנימית.
משחרב בית המקדש, ניתנה הנבואה לשוטים, מה שבטוח שיהיה מעניין.
1. אירופה והעולם יתקפלו כשיבנו שלא ניתן לעבור לחשמל כפי שציפו.
2. פריצת דרך טכנולוגית תהפוך את המנוע החשמלי החצי אפוי למיותר.
3. המנוע החשמלי יקפוץ כיתה ויהפוך למנוע העיקרי בתעשייה.
4. תימצא אנרגיה חלופית.
הימורים מישהו?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תשתיות החשמל לא מוכנות בעליל למעבר מסיבי לתעבורה חשמלית, ביתר כפל אם מדברים על הטענה מהירה (יש חברה ישראלית שמתקדמת יפה עם זה). ההבטחות לבטריות עם קיבולת גדולה נשמעות כמו ההבטחות למלחמה בסרטן. מה שכן אני כן חושב שהרכב הפרטי יהיה פחות פופולארי, רכבים שיתופיים (הפחד שלי עקב השינאה שלי לעישון), הגבלות על כניסה לערים, מס גודש, מס נסועה, יגבילו את זינוק המכירות ברכבים ובתוך המטרופולינים יהיה פופולארי רכבים חשמליים. סין ועוד יותר הודו ימשיכו לזהם כאילו אין מחר.
מי חוזר אליי עוד 20 שנה![]()