לא מצליח לערוך שוב, אבל עוד שאלה שצצה לי - האם לקנות אופנוע בנפח כזה כאופנוע ראשון זו לא קפיצה למים עמוקים מידי?
אז ככה, בלי עין הרע עברתי היום את הטסט אחרי המתנה של כמעט חודשיים מייגעים בגלל המתכונת החדשה של הטסטים.
ההתלבטות כרגע היא בין
SV650מוגבל
לCB500F.
הצרכים שלי בגדול הם נסיעה יום-יומית לעבודה כ7-8ק"מ לכיוון.
ובערך 2 נסיעות ארוכות(יחסית) בשבוע של 30-35ק"מ לכיוון.
חוץ מזה גם נסיעות ארוכות יותר פעם-פעמיים בחודש.
(לא מתכנן לרכב בגשם, לפחות לא עד שארגיש שלמדתי לרכב ולא רק לעשות צורות במגרש)
התקציב שלי כרגע עומד על 42אלף.
בנתיים מחפש כלי יד שניה משנת 2017 שהמחיר נע בין 30-36 וכל ההפרש ילך ללבוש וציוד.
(עם עדיפות להשאיר מספיק גם לקורס רכיבה.)
אז המלצתכם בבקשה.
ואם יש לכם אופנוע אחר להציע אז בבקשה שיהיה נייקד, אוהב את הפשטות הזאת כל כך.
לא מצליח לערוך שוב, אבל עוד שאלה שצצה לי - האם לקנות אופנוע בנפח כזה כאופנוע ראשון זו לא קפיצה למים עמוקים מידי?
לא.
הבעיה היא אחרת.
עם אופנוע ראשון בד"כ נופלים יותר. לכן שני גורמים נכנסים למשוואה:
א. אופנוע יקר עם חלפים יקרים (ידיות, פיירינג, מכסים) יכאב יותר בעין ובכיס.
ב. בנפילות במהירות אפס (נגיד בהשתחלות בפקק כשאתה מופתע ממשהו ודופק ברקס באמצע שהכידון מסובב עד הסוף ואתה בחצי הטיה), לעתים משקל וגובה נמוכים יותר, יקלו על ההצלה עם הרגל.
ראשית ברכות!
הייתי בהתלבטות זהה לפני חצי שנה וקניתי SV650 למרות שפחות אהבתי את המראה שלו.
השיקולים היו שמדובר בכלי שנחשב טוב יותר ("חצי" קטגוריה מעל הCB500F), העלות היתה דומה וכרוכב חדש דנדנש כמוך, היה לי חשוב לדעת באיזה הילוך אני נמצא (חיווי שלא קיים בהונדה) וגם הlow rpm assist של סוזוקי היה נראה לי נחמד.
מבחינה טכנית הוא אחלה כלי. הכח שלו יותר ממספיק למתחילים, הוא מהנה לרכיבה מבלי להיות מאיים ולא היו לי שום תקלות (כשהוא גם נחשב אמין מאוד).
הבעיה העיקרית שלי איתו היא ארגונומית. המושב רע. הוא משונה, מעוקל ונמוך (הוא גם קשה אבל זה פחות מפריע לי). מלפנים צפוף עד כאב ומאחור יש שיפוע שדוחף אותך קדימה. עבורי הישיבה נמוכה (אני 1.82), הברכיים כפופות מאוד ומציקות אחרי חצי שעה/שעה של רכיבה. האופנוע גם צר נורא וצריך ממש לקרב את הברכיים כדי לתפוס אותו שם. אם אתה בחור קטן אז יכול להיות שזו לא בעיה או אפילו יתרון אבל אם אתה בחור גדול אז חשוב שתקח את זה בחשבון.
אופציה נוספת לבדיקה היא הדיוק 390. למדתי על כזה והוא גם היה ברשימת המועמדים שלי אחרי כן. הוא נחשב פחות אמין, צילינדר בודד ומרווח טיפולים קצר יותר אבל הוא עומד בתקציב שלך כחדש. גם הוא לא נחשב מאוד נוח אבל הוא נוח יותר מהסוזוקי והמתלים שלו טובים יותר (וזה משמעותי ומורגש).
מבחינת גודל הsv נראה לי תפור עליי.
המתלים שלו באמת גרועים כל כך? חבר זרק לי על זה פעם הערה ולא יחסתי לכך חשיבות.
ולק.ט.מ. לא אתקרב. יותר מידי תקלות ומחלות שאני שומע מכל עבר.
היום בטסט פתאום צג האופנוע (דיוק 200) החליט שלא בא לו לעבוד אחרי 2 שיעורים שבהם עבד יפה חוץ מהמד מהירות שנתקע על 0קמ"ש לפרקים.
הנסיון שלי מסתכם בדיוק 390 שעליו למדתי והSV650 שעליו אני רוכב חצי שנה...
אני לא חושב שהמתלים של הSV650 גרועים כמו שהם צריכים להיות בסיסיים מאוד. הדיוק 390 הרגיש לי מאוד יציב ונטוע בקרקע (למרות שהגעתי אליו מכלום). הSV650 לא מרגיש לי כל כך יציב. הקשחתי את המתלה האחורי וזה שיפר את המצב אבל זה לא ממש שם.
וכן, יתכן מאוד שבגלל הבדלי הגובה (ואולי גם משקל) בינינו, זה יהיה חסר משמעות עבורך ובמצב הזה הSV650 בהחלט בחירה מצוינת.
אם כבר קוואסקי אז z650 אבל גם אצלם יש בעיות אמינות במיוחד הבולם האחורי של הz650 (שוב מציין ממה ששמעתי עוד לא חוויתי אף אופנוע משל עצמי)
ולא מעוניין באופנוע עם פיירינג ותנוחות קרביות למינהם, תודה בכל מקרה!
אוקי, אבדוק מחר את הכלי.
לדעתך זו בחירה טובה לכלי ראשון? לא גדול מידי (מבחינת כח ושליטה)
ותודה רבה על התשובות!
חוץ מזה אשמח גם לחוות דעת על הcb500f אם יש כאן אנשים עם נסיון עליו ובכלל אנשים שניסו את שני הכלים זה יהיה מעולה.
שוב תודה לכולם.
חד משמעית SV. למרות שאינו מושקע, הוא מספק תמורה נפלאה ועם השקעה קטנה של עוד כמה אלפים כשיתאפשר, יהיה ניתן ליצור ממנו בונבון אמיתי שגם ירגיש פרימיום (החלפת מושב, גריפים, פנסים, וינקרים, מראות, מחרשה...).
או לוותר על כל הדברים הלא חשובים האלה (במילא הוא ישאר מכוער) ולהשקיע בבולם.
אפשר גם וגם
אבל מבחינתי הפיצ׳פקס עושים את כל ההבדל - ממש כמו מחשב איכותי שבלי עכבר, מקלדת, כרטיס מסך ראוי וכיו״ב מסרסים את החוויה.
נערך לאחרונה על ידי מצמץ; 26-11-2018 בשעה 21:46.
יש לי הרגשה שאם תראה את האופנועים שהיו לי, תחוש קצת בחילה.