נשמע שהרעש מגיע מגל הארכובה.
ואם לא משם המנוע הזה שחוק בלי ספק.
אהלן,
לאחרונה קניתי קטנוע 125 (קימקו אג'יליטי סיטי), הקטנוע נוסע מצוין ומגיע למהירות סבירה סה"כ ל-125 (כ-100 קמ"ש) ללא בעיה.
חברים שלי עם יותר נסיון בתחום ממני שמעו אותו במצב סרק ולדעתם המנוע לא נשמע טוב. מהנסיון הלא רב שלי במשלוחים עם קטנועי 125 אני יכול להבין על מה הם מדברים, הצליל של המנוע "לא עמוק" ונעים כמו רוב הכלים ששמעתי, יש לו סאונד די גבוהה וסוג של מתכתי אפשר להגיד.
רציתי לקבל חוות דעת ממכם בנושא, ולדעת האם זה משהו שצריך לדאוג ממנו או לפחות לבדוק.
צירפתי סרטון שלו, מקווה שתשמעו טוב ותצליחו להבין למה הכוונה.
תודה.
סרטון: https://youtu.be/RlCNtghEJ4s
נשמע שהרעש מגיע מגל הארכובה.
ואם לא משם המנוע הזה שחוק בלי ספק.
סליחה על הבורות, אבל גל הארכובה זו ה"ונטה" הלבנה בצד שמחוברת למנוע?
בכל אופן, הצקצוקים (טררר) הקטנים מגיעים משם ממה ששמעתי, אבל דיברתי על הסאונד הכללי של המנוע, נשמע לא "עמוק" כמו שאני מכיר. (או שאני סתם כותב שטויות?).
מה לדעתך כדאי לי לעשות? יש דרך לשלול את עניין הגל ארכובה?
גל הארכובה זה הציר הראשי של המנוע.
הוא "יושב" על מיסבים ונשמע שהמיסבים שלו גמורים.
אחד המיסבים האלה ממוקם מאחורי הוונטה (יש אחד בכל צד).
בגלל זה הסאונד הכללי של המנוע נשמע רע,כנראה (אין ספק שהוא נשמע רע ושיש בעיה - אתה רוכב על זמן שאול)
עדכון: הייתי היום במוסך, אמר שלפי דעתו זה להחליף קראנק ונתן לי שיערוך של בערך 3000 שקל, כפול ממה שקניתי את הכלי.
המחיר מוצדק לדעתכם?
אלא אם מוחלפים עוד חלקים המחיר הזה יקר מאוד.
מחיר של גל ארכובה כזה למוסך הוא בערך 500 שקלים אולי מעט יותר.
לזה מוסיפים אטמים שהעלות שלהם עומדת על כ 200 שקלים לכל היותר.
על העבודה נהוג לקחת עוד כאלף +.
כבר ירדנו ל 50% מחיר.
היה נשמע לי קצת יקר. הרושם שלי עד עכשיו הוא שזה מוסך מאוד אמין וטוב, לא בדיוק יודע להגיד למה המחיר קפץ ככה. אנסה לבדוק בעוד מקום.
כשמדובר בקראנק ממולץ כבר להחליף את כולו, או שיש אופציה שרק חלק ממנו הוא בעייתי וניתן לצמצם הוצאות?
סתם לידע כללי, איך זה שהביצועים שלו יחסית טובים אם המנוע שחוק?
ניתן לשפץ קראנק אבל במקרה של מנוע כזה המוסך לא יעשה את זה.
הביצועים טובים בגלל שהשחיקה לא באזור שבו מיוצר הכוח.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 04-12-2018 בשעה 14:25.
לפרק את המנוע מהכלי ולהחזיר אותו בסיום העבודה זה להערכתי זה כבר יותר משעה. לפרק את המנוע לגורמים, לחלוץ מיסבים, להרכיב הכל בחזרה, לעשות כיוונים ובלה בלה לוקח יותר משעתיים.
אולי ניתן לעשות את זה ב4 שעות אבל זה גבולי. והמוסך לא בתחרות עם אף אחד. שמים מכונאי אחד על הכלי וזה לוקח לו יותר מ4 (לטעמי).
בכל מקרה לא יודע אם שווה להשקיע סכומים כאלה בכלי שעה 1500 ש"ח.
שייקח את ה3000 שקל המיועדים, ימכור את שלו לחלקים בכמה מאות וישתדרג לכלי אחר.
הבלוק יוצא ברבע שעה לכל היותר וגם לא מוציאים שום מיסבים.
ולא צריך לעשות שום כיוונים.
הקראנק יוצא ונכנס עם המיסבים והמיסבים שם גם לא נכנסים בלחץ לקייסים אלא בשליפה.
בקיצור שום תחרות והגזמה גסה מאוד
מדובר במנוע מאוד פשוט וקל לעבודה
קצת סוטים מהנושא אבל בכל זאת-
ממצב שהקטנוע עומד בשלמותו על הליפט עד מצב שפירקת קייסים זה ממש לא רבע שעה.
"כיוונים"- צודק. למעט כיוון שסתומים בסיום העבודה אין ממש כיוונים אחרים.
ולמה לא מוציאים מיסבים? אם מחליפים קראנק בקטנוע שחוט שעלה 1500 ש"ח אני משער שגם מיסבי הקראנק ידרשו החלפה (תוספת עלות לחישוב שלך ותוספת זמן).
לפ
בכל מקרה, מבין את קו המחשבה שלך בנוגע לזמן נטו אבל כידוע לך הדברים במציאות לא תמיד עובדים חלק ומי שלוקח על עצמו לעשות טיפול כזה רצוי שידאג בסופו לכוון שסתומים, לעשות כיוון קרבורטור ובכלל לדאוג שהכלי עכשיו עובד חלק ועגול.
כי להוריד מנוע, להחליף קראנק (מבלי לבדוק מיסבים, מבלי לנקות עד היסוד את המנוע) ולסגור זה על גבול הגזל. אם אתה מוסך שלוקח על עצמו את העבודה אתה לוקח בחשבון שיהיו הפתעות, ולעניות דעתי אתה לוקח על עצמך את האחריות להחזיר לבחור כלי שעובד כמו שצריך. ללא לקיחת הסיכון שהוא יחזור מחר או מחרתיים. וזה לוקח זמן וזמן מוסך עולה כסף.
אתה מבין יותר ממני במנועים (בלי צניות כלל) אבל כנראה שאתה לא מבין כ"כ איך מוסך אמור להתנהל.
עבדתי בכמה מוסכים. ראיתי מוסכים שהיו עושים את העבודה ב3 שעות אבל רק אלוהים יודע מה יקרה עוד שבוע כי לא טורחים לבדוק שום דבר מסביב, אלא רק לעמוד ביעדי המחיר ושעות העבודה, וראיתי מוסכים שיודעים שהם נחשבים יקרים אבל כשמישהו מחליף קראנק הוא לא חוזר עם בעיות ומפח נפש.
אפשר להסכים שלא להסכים אבל החיים הם לא שחור לבן, בטח לא כשמתעסקים עם מובי שראה המון.
לא רשמתי שלהוריד מנוע ולפרק קייסים לוקח רבע שעה.
רשמתי שלהוריד מנוע במקרה של קטנוע כזה לוקחת רבע שעה מדובר במנוע מקורר אוויר.
הדבר היחידי שמעכב אותך הוא ריקון השמן ושליפת המאייד מהמניפולד (לא תמיד מפרקים את הגלגל והוצאת כבל הבלם האחורי מהירה).
לא מוציאים את המיסבים מהסיבה שהקראנק מוחלף בשלמותו והחדש כבר מגיע עם מיסבים מולבשים.
אין צורך לכוון מרווחי שסתומים כשמחליפים את הקראנק וגם לא לכוון את המאייד כי אין קשר בין הדברים.
לגבי הניקיון אני מסכים,למרות שכל עוד שהיה שמן במנוע לא יהיה הרבה מה לנקות ולכן לא יהיה צורך בזה (ובטח לא עד היסוד,אנחנו בישראל בכל זאת).
הייתי חורג לזמן של 3 שעות וזה בהחלט זמן מספיק למכונאי מנוסה ואפילו יותר ממה שצריך.
בגלל הפשטות אין הרבה מקום לטעויות לכן הסיכוי ל"פאקים" נמוך מההתחלה.