תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: שאלה לגבי קנייה של אופנוע מסוחר ואחריות לגבי תקינותו

  1. #1

    שאלה לגבי קנייה של אופנוע מסוחר ואחריות לגבי תקינותו

    אחרי שנים של הפסקה חושב לחזור לתחום , הגעגועים הורגים אותי , וחשבתי לקפוץ לדרום ת"א לראות קצת כלים ומחירים .

    רק שלפני יומיים קיבלתי טלפון מאח של חבר עם סיפור מחריד על קניה של אופנוע בדרום ת"א :
    הבחור קפץ לדרום ת"א , טייל בארץ החלומות , התרגש , התחרמן , ובסוף מצא חלום אצל אחד הסוחרים במשולש הידוע , עד כאן הכל בסדר.

    הבחור התקשר לחברים וקיבל עצה "טובה" : לשלוח את האופנוע לבדיקה מקצועים לפני קניה, הרי זה מה שכולנו היינו ממליצים.

    הבחור נשלח לבודק הבכיר והמומלץ ביותר בתחום (אותו אני מכיר אישית ומעריך מאד בעבר גם רכבנו בייחד המון), האופנוע נבדק ונמצא כשר לקניה עם הערה קטנה שאין אחריות על בדיקת המנוע.

    הבחור היה מאושר חזר לסוכנות, קנה את האופנוע ונסע הביתה מאושר ומתרגש , יום למחרת יצא לסיבוב משפחתי להשוויץ בחלום(כמו כולנו) , בדרך לאחד מבני המשפחה נשמעה תקלה במנוע ואופס הלך המנוע.

    האופנוע נגרר למוסך מומחה באיזור מגוריו ומשמיעה ראשונית נקבע שהמנוע לא תקין וצריך לפתוח מנוע ולבדוק אותו , העלות מטורפת.
    התקשר הבחור לסוחר והוא זרק אותו מכל המדרגות וקבע : "בדקת את האופנוע , אין לנו אחריות " , כל זה אחרי פחות מ200 ק"מ אחרי הקניה ורק יומיים, חלום בלהות.

    ועכשיו לשאלות שלי :
    האם בדיקה במכון בדיקות מסירה אחריות מסוחר מכוניות\אופנועים , אם כן אז זה אומר בעצם שאנחנו משלמים כסף לבודק מוסמך ומאבדים את אחריות הסוחר , מה בעצם עשינו כאן ?

    מה עושים במקרה כזה ?

    עכשיו המחשבות לחזור לתחום מהולות בפחד ההונאות ממוסכים בארץ והוצאות מיותרות ,במיוחד בדרום ת"א , בקיצור נשאר בטוחים עם רכב הליסינג ונתרחק מעקיצות ?

    כיף לרשום שוב בפורום (אמנם במשתמש חדש עקב מחיקת הפורום הישן), אשמח לשמוע את דעתכם על המקרה ואיך הייתם נמנעים מתקלה כזאת.

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    מי שרוצה 100% בטחון קונה אופנוע חדש.
    בטרייד של היבואנים גם ניתן לקבל אחריות מסוימת.
    תמיד יש סיפורי באסה. אני מכרתי פעם אופנוע שהיה תקין לחלוטין, וגם נבדק כשבוע לפני המכירה במוסך שטיפלתי בו (הכיר את האופנוע שלי במשך שנים). יומיים אחרי המכירה, הבחור הצליח לשבור את ההילוך השני ואיתו את כל הגיר. לא היו שום סימנים מקדימים.
    בקיצור,
    נראה שקצת יצאת מפרופורציה עם הפאניקה.

    חכה שתשמע את הסיפור של חבר שלי שנכנס במשאית..... (-; (-;

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2017
    הודעות
    25
    מבין אותך לגמרי את התחושות שלך ואת החששות שלך..
    לצערנו אין לדעת מה יהיה עם האופנוע שאתה קונה יד שניה יום לאחר הקניה, גם אם תקח אותו לבדיקה..
    מה שאני היתי עושה במצב שלך :
    1. קונה אופנוע חדש מהחברה ואני בראש שקט.
    2. קונה אופנוע חדש יחסית (עדיין באחריות חברה וק"מ ויד נמוכים).

    במידה ושתי האופציות הללו לא מתאימות לך מבחינת מחיר, היתי מתגמש בדגם וסוג האופנוע כרגע עד שיהיה יותר כסף לאופנוע המיועד.

    יכול להיות שזה ישמע לחלק שאני קצת שמרני ו"פרפקציוניסט" אבל זה אני

  4. #4
    מה שווה בדיקה ?, משלמים סכום רציני לאדם שאמור להיות סופר מקצועי , ובעצם אתה אומר שזה סתם זריקת כסף ?
    Gsx
    כנראה שחדש מהחברה זו הדרך , כמות הרמאים והנוכלים בתחום הזה היא נוראית .

    למשפטנים בפורום , מה אתם אומרים בדיקה מורידה אחריות מסוחר שמוכר "נבלה סרוחה" עם חיוך ואחרי יום מתנער מתקלה ?

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אני אישית לא הייתי קונה אופנוע משומש מסוחר, אלא דווקא מבן אדם פרטי. כן, זה כרוך ביותר טרטור וחיפושים אבל בסופו של דבר הרבה כלים נמסרים לסוכנויות יד שניה משום שאינם יכולים להמכר מסיבות כאלה ואחרות, וכאחד שראה את "מאחורי הקלעים" של העולם הזה (סיפור ארוך, אל תשאל), כשסוחר רוצה להפטר מכלי הוא ייעזר בכל התיקונים הזולים שעולים לדעת כדי שהכלי יהיה תקין במועד המכירה והבדיקה, ואם יהיה כשל אחרי כמה מאות ק"מ - זו כבר אחריותו של הקונה.

    עצוב לי לאמר אבל בארץ הקומבינות, צריך להיות או בר מזל או מקושר על מנת להמנע מכוויות כאלו ואחרות, בין אם בסוכנויות, מוסכים וכו'.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי פיירבלייד צפיה בהודעה
    מה שווה בדיקה ?, משלמים סכום רציני לאדם שאמור להיות סופר מקצועי , ובעצם אתה אומר שזה סתם זריקת כסף ?
    הוא אומר שבסופו של יום אחריות היא של הקונה ולא של בודק. קנית רכב פעם?

    ציטוט נכתב במקור על ידי פיירבלייד צפיה בהודעה
    למשפטנים בפורום , מה אתם אומרים בדיקה מורידה אחריות מסוחר שמוכר "נבלה סרוחה" עם חיוך ואחרי יום מתנער מתקלה ?
    חיפוש קצר מגלה ש-.
    https://m.lawguide.co.il/showarticle.asp?id=15972



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #7
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    הוא אומר שבסופו של יום אחריות היא של הקונה ולא של בודק. קנית רכב פעם?



    חיפוש קצר מגלה ש-.
    https://m.lawguide.co.il/showarticle.asp?id=15972



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    וואו כמה רכבים שאני קניתי (גם אופנועים) , בחיים שלי לא נתקלתי בתקלה אחרי פחות מ200 ק"מ ובטח לא מנוע גמור , גם לא אחרי 10K ק"מ והרבה יותר.

    אני רוצה לראות את השופט שיגיד לקונה שהאחריות על התקלה היא רק עליו , מנוע לא הולך אחרי פחות מ200 ק"מ כל כך בקלות , בטח אחרי שעבר תחת ידים מקצועיות שאמורות לבדוק שמן , מים , רעשים וכו...

    משהו פה מסריח , אבל מסריח חזק.

    אני כבר מתחיל לחשוד שהבודק הבין שמשהו לא בסדר עם האופנוע , אבל בחר לא להתעמת עם חבר לביצה ולאבד עבודות עתידיות , הוא כיסה את עצמו שרשם בבדיקה שאין שום אחריות על המנוע ובזה נגמר הסיפור , לקח כמה מאות שקלים ובעצם לא עשה כלום.

    תשמרו על עצמכם , אל תאמינו לאף אחד, חבל שביקשו ממני כרגע לא לרשום את רשימת הנשמות המעורבות, אולי הייתי עוזר לגולש תמים לא ליפול ברשת הנוכלים.

    כמו שרשמו כאן , אופנוע חדש זה הפיתרון אבל כרגע זה כבד עלי, אמשיך להנות מתחביבים זולים יותר , אין לי חשק לחזור להוצאות מטורפות כל חודש שוב , אני אמשיך להנות מאופנועים בטיולים בחו"ל , ואחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה הוצאות במוסכים כאן.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של ees
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    565
    היי פיירבלייד, זה מצער לשמוע.
    אני לא תומך בהתנערות מהאחריות שלהם אבל:
    שמעת (או הצגת) רק צד אחד בסיפור ואנחנו לא יודעים מה נאמר בין הסוכנות לחבר טרם המכירה. אין לי מושג אם המשפט "אין אחריות על המנוע" הוא משפט סטנדרטי או משפט שאמור היה להדליק אור אדום אצל החבר שקנה, מה הדגם וכמה ק"מ המנוע כבר עשה.
    מצד אחד שומעים פה סיפורים על עקיצות מצד סוכנויות יד שניה, מצד שני לא כל כלי שיוצא מסוכניות כאלה נמצא תקול.
    לגביך: כמו שכתבו פה-תקנה חדש, משומש מיבואן או במסגרת אחריות או מאדם פרטי+בדיקה, או מסוכנות שתתן לך 3 חודשי אחריות.

    לגבי הצד המשפטי: אני לא עו"ד אך על פניו (מצד הקונה) העסקה נעשתה שלא בתום לב אם אכן המנוע היה דפוק וטופל עם פלסטר לצורך הבדיקה והמכירה. לך תוכיח. תמיד אפשר לנסות למצוא צדק בבית משפט לתביעות קטנות.

  9. #9
    ees

    אני בטוח שגם אני לא בקיא בכל הפרטים , ובנוסף הסיפור כנראה הולך לתביעה משפטית וזו הסיבה שאני לא יכול לתת פרטים מלאים ולפגוע בחבר .

    עדיין קוראי הפורום יכולים ללמוד מספר לקחים מהסיפור
    1. להזהר מהסוחרים במרכז , חלקם נוכלים ברמות שאי אפשר לתאר , לא להתרשם מהיחס החברי בקניה , אחרי הקניה לא יכירו אותם.
    2. הבדיקה שווה ל... אם אין מאחוריה אחריות לפחות לק"מ או לזמן קצוב , אם אין אחריות על מה אנחנו משלמים כסף ? מדובר בסכום לא מבוטל.
    3. מי שהולך בכל זאת לקנות אופנוע בדרום ת"א , שיעשה את זה בצורה חכמה , מדודה , אחראית , במחשבה קדימה שהוא עלול גם להגיע לבתי המשפט עקב רמאויות ונוכלות.
    4. לא למהר , להתייעץ , להקשיב לחברים אמיתיים לא לכל מיני יועצים לא ידועים ולא מוסמכים.

    ולמרות כל מה שרשמתי למעלה , ההכללה על כל הסוחרים בדרום ת"א היא נוראית , מקווה שיש גם צדיקים בסדום , זה צריך להיות שרשור צדיקים בנפרד :-)

    יללה נעבור לדברים שמחים ונתחיל לתכנן טיול אופנועים בחו"ל , מה אתם אומרים DEALS GAP או מסלול ביוון ?

  10. #10
    Member הסמל האישי של erez59
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    254
    תביעה משפטית? נו, באמת. חבל על הזמן של חבר שלך. אין לו קייס.
    אם המנוע לא השמיע רעשים מוזרים, נקישות, דפיקות ורעידות שלא "שייכות", למעט בדיקת קומפרסיה, שתוצאותיה נכונות רק לרגע הבדיקה, אין מעבר לזה יכולת לדעת מה מצב המנוע ומשכך, אין יכולת לתת אחריות כל שהיא על המנוע או על הגיר. תקלות מתרחשות בפתאומיות. כשל במערכת, יכול להגיע ללא הכנה מוקדמת. המשמעות היחידה בבדיקה, זה סדקים/שברים/עיוותים בשלדה, איזונים, בלמים ומצב "אכילת" הצמיגים. גם האזהרה הגורפת שלך מסוחרים במרכז, אין לה מקום. סוחר הוא לא אלוהים. אין לו יכולת לבחון לב וכליות ולכן הוא מאפשר לקחת את האופנוע למי שאתה רוצה ולו רק כדי שיוכל להסיר מעליו אחריות, למשהו שממילא אין ביכולתו לדעת. אני מאמין שלו הקונה יעשה סיבוב על הכלי שהוא מעוניין לרכוש, ירגיש אותו, יאהב את מה שהוא מרגיש, הסוחר ישמח לתת לו 3 חודשי אחריות כמקובל. זה הסיכון שהסוחר לוקח על עצמו, כדי לבצע מכירה. לא כי הוא יודע משהו שהקונה לא יודע. חלק לא מבוטל מהכלים הנמצאים אצל הסוחרים, הם כלים של טרייד-אין ולא בגלל שלא הצליחו למכור אותם. הרבה יותר נוח לשים את האופנוע אצל סוחר, לשלם הפרש ולקנות חדש, מאשר להתחיל להתעסק במכירה. אני ממש לא אוהב לתת לקונה, פוטנציאלי ככל שיהיה, סיבוב בדיקה על האופנוע שלי.
    Erez Ronen

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2017
    הודעות
    141
    נראה לי שדברים כאלה הם חלק מהעניין בקניה יד2.

    לא לכל תקלה יש פרולוג ורעשי רקע. כמו התקלות מנוע הידועות בורסיסים הישנים.. זה פשוט קורה יום אחד. איך אפשר לתת אחריות לדברים מהסוג הזה?

    יכול להיות שיש סוחרים נוכלים ורמאים אבל נראה לי שהרוב די בסדר.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 18-11-2017, 17:54
  2. תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 20-07-2017, 13:00
  3. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 13-04-2017, 00:31
  4. שאלה לגבי בלימות ודקויות בלימה - אופנוע
    על ידי Yigal בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 00:37
  5. שאלה בנוגע לבדיקה לפניי קנייה של אופנוע
    על ידי PushTheThrottle בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 08-12-2015, 10:25

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO