תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: שיפוץ בולמים קדמיים - XR 125

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    21

    שיפוץ בולמים קדמיים - XR 125

    אחרי כמעט שנה וחצי שהאופנוע בקושי נסע
    הגיעה חופשה ואיתה זמן לטפל במה שצריך..

    השאלה כזאת:
    האם ניתן ע"י החלפה לשמן סמיך יותר/ כמות גדולה יותר של שמן להשיג מעט יותר קשיחות במתלים הקדמיים?
    אטם האבק של אחד מהם נפרץ ואני מתכוון בכל מקרה לטפל בהם

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    אם נוזל שמן זה לא אטם אבק אלא...אטם שמן
    ובהחלט
    הייתי ממליץ לעבור מדרגה אחת למעלה (מ 5 ל 10 או 10 ל 15)
    ועם הכמות הנכונה כפי שכתוב בספר
    אחר״כ תוכל להוסיף עוד שמן מבלי לפרק שום דבר אם תצטרך
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2018
    הודעות
    35
    לגבי הצמיגות - אשמח לדעת אם זה עזר בהקשחה של הבולם.
    ואשמח לעזור - אם תצטרך עזרה בשיפוץ

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    21
    אצלי צריך לשים 170 מ"ל בכל בולם והשמן 10W.
    ראיתי שיש גם שמנים של 20W [מוטול]
    הבולמים ממש רכים -לעלות ל20W לא טוב?

    הגעתי לזה כי זכרתי שאביעד אברהמי פעם כתב על זה
    ששיפר בולמים לקטנוע בהחלפה של שמן וכמות גדולה יותר.. אם אני לא טועה

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    21
    בוקר טוב

    אז אתמול פירקתי את הבולמים, ניקיתי, (היה מלא בוץ באחד מהם)
    החלפתי את הגומיות, ושמתי 180מ"ל שמן 15w של מוטול בכל בולם.
    מתחושה של סיבוב קצר - הרבה יותר טוב!
    יש שיפור. פחות שקיעה של הבולם והרבה יותר יציבות.
    אני חושב שאפילו אוסיף עוד שמן..

    כשהרכבתי את הקליפר הבוכנות לחצו על הרפידות ככה שלא היה אפשר להרכיב, אז הכנסתי בוקסה בגודל הבוכנה ודפקתי עליה פנימה עם פטיש גומי. עכשיו הרפידות נכנסו הקליפר הורכב אבל אחת הרפידות משפשפת מעט את הדיסק. אני מדרדר בניוטרל את האופנוע כשהוא מכובה ושומע את החיכוך.

    אז אחרי שהפד יישחק קצת זה יפסיק?

    Sent from my LG-M700 using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Hilell צפיה בהודעה

    כשהרכבתי את הקליפר הבוכנות לחצו על הרפידות ככה שלא היה אפשר להרכיב, אז הכנסתי בוקסה בגודל הבוכנה ודפקתי עליה פנימה עם פטיש גומי. עכשיו הרפידות נכנסו הקליפר הורכב אבל אחת הרפידות משפשפת מעט את הדיסק. אני מדרדר בניוטרל את האופנוע כשהוא מכובה ושומע את החיכוך.

    אז אחרי שהפד יישחק קצת זה יפסיק?
    יכול להיות ש:
    א. כשדפקת על הבוכנה והיא נכנסה חזרה פנימה נכנס איתה קצת לכלוך ועכשיו התנועה שלה פחות חופשית והיא מתקשה להכנס חזרה פנימה.
    ב. הדיסק עקום.

    -לא סביר שאחרי שהרפידה תשתפשף קצת זה ייעלם.
    -פעם הבאה בלי פטישים ואלימות. או עם מכשיר ייעודי (שאני מבין שאין לך אחרת היית משתמש בו) או להכניס בעדינות מברג גדול שטוח בין שתי הרפידות ולפסק אותן קצת. ככה יש לך הרבה יותר רגש מה אתה עושה וזה יותר עדין.

    תרים את הפרונט באויר ותסובב את הגלגל. תתחיל מזה שתראה שהוא מסתובב חלק (אפילו אם יש רעש של חיכוך). אם הוא לא מסתובב חלק אז יש לתקן זאת לפני שאתה ממשיך בהרפתקאות. אם הוא כן מסתובב חלק אז זה כבר תלוי כמה הרעש מציק לך.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    21
    בחיי שניסיתי כל טריק אפשרי כולל מברג ולחצים שונים.
    במצב תיקני שהנוזל בלם בסדר - הבוכנות אמורות לחזור בלחץ בקלות?

    Sent from my LG-M700 using Tapatalk

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Hilell צפיה בהודעה
    בחיי שניסיתי כל טריק אפשרי כולל מברג ולחצים שונים.
    במצב תיקני שהנוזל בלם בסדר - הבוכנות אמורות לחזור בלחץ בקלות?

    Sent from my LG-M700 using Tapatalk
    אם ניסית הכל והבוכנה לא חוזרת חזרה פנימה אז או שיש לחץ הידראולי במערכת שמונע ממנה לחזור או שהיא לא חוזרת בגלל לכלכוך/אבק/חלודה/... במקרה כזה כשאתה דופק עליה בכח היא נכנסת יחד עם הלכלוך ואחרי זה קשה לה לצאת חזרה.
    הבוכנות לא נכנסות פנימה בלי מאמץ כלל. צריך להפעיל קצת כח אבל לא להגיע למצב של פטישים.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2018
    הודעות
    35
    תשקול שיפוץ קליפר ( זה פשוט להחליף את הגומיות שיושבות בין הקליפר לבוכנה)

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    ציטוט נכתב במקור על ידי Hilell צפיה בהודעה
    בוקר טוב

    אז אתמול פירקתי את הבולמים, ניקיתי, (היה מלא בוץ באחד מהם)
    החלפתי את הגומיות, ושמתי 180מ"ל שמן 15w של מוטול בכל בולם.
    מתחושה של סיבוב קצר - הרבה יותר טוב!
    יש שיפור. פחות שקיעה של הבולם והרבה יותר יציבות.
    אני חושב שאפילו אוסיף עוד שמן..
    אם כשאתה אומר "פחות שקיעה" אתה מתכוון שקיעה סטטית, כלומר כשאתה מתיישב על האופנוע, אז אתה טועה.
    שקיעה סטטית מושפעת אך ורק מהקפיץ. כמות וצמיגות השמן משפיעים על ההתנהגות הדינמית של הבולמים.

    לגבי הקליפר, מצטרף להמלצה לקנות קיט שיפוץ, להוציא את הבוכנות החוצה עד הסוף (כולל כל הנוזל), לנקות אותן הייטב ולהחליף את הגומיות.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    21
    רק בשביל לסגור את השרשור
    בוצעה החלפת נוזל בלם וכעת הברקס בולם בצורה
    שנראית אחידה וטובה

    Sent from my LG-M700 using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. שיפוץ בולמים DAELIM S3 250
    על ידי gpz500s בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 29-11-2017, 20:29
  2. איך שיפרנו בולמים של MT-09 בתקציב נמוך
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 09-07-2016, 00:01
  3. למכירה- בולמים קדמיים drz
    על ידי znd בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 09:00
  4. הארכת בולמים קדמיים ימאהה ויראגו 500
    על ידי arima בפורום פורום טכני
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 31-07-2015, 12:44

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO