אם נוזל שמן זה לא אטם אבק אלא...אטם שמן
ובהחלט
הייתי ממליץ לעבור מדרגה אחת למעלה (מ 5 ל 10 או 10 ל 15)
ועם הכמות הנכונה כפי שכתוב בספר
אחר״כ תוכל להוסיף עוד שמן מבלי לפרק שום דבר אם תצטרך
אחרי כמעט שנה וחצי שהאופנוע בקושי נסע
הגיעה חופשה ואיתה זמן לטפל במה שצריך..
השאלה כזאת:
האם ניתן ע"י החלפה לשמן סמיך יותר/ כמות גדולה יותר של שמן להשיג מעט יותר קשיחות במתלים הקדמיים?
אטם האבק של אחד מהם נפרץ ואני מתכוון בכל מקרה לטפל בהם
אם נוזל שמן זה לא אטם אבק אלא...אטם שמן
ובהחלט
הייתי ממליץ לעבור מדרגה אחת למעלה (מ 5 ל 10 או 10 ל 15)
ועם הכמות הנכונה כפי שכתוב בספר
אחר״כ תוכל להוסיף עוד שמן מבלי לפרק שום דבר אם תצטרך
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
לגבי הצמיגות - אשמח לדעת אם זה עזר בהקשחה של הבולם.
ואשמח לעזור - אם תצטרך עזרה בשיפוץ
אצלי צריך לשים 170 מ"ל בכל בולם והשמן 10W.
ראיתי שיש גם שמנים של 20W [מוטול]
הבולמים ממש רכים -לעלות ל20W לא טוב?
הגעתי לזה כי זכרתי שאביעד אברהמי פעם כתב על זה
ששיפר בולמים לקטנוע בהחלפה של שמן וכמות גדולה יותר.. אם אני לא טועה
בוקר טוב
אז אתמול פירקתי את הבולמים, ניקיתי, (היה מלא בוץ באחד מהם)
החלפתי את הגומיות, ושמתי 180מ"ל שמן 15w של מוטול בכל בולם.
מתחושה של סיבוב קצר - הרבה יותר טוב!
יש שיפור. פחות שקיעה של הבולם והרבה יותר יציבות.
אני חושב שאפילו אוסיף עוד שמן..
כשהרכבתי את הקליפר הבוכנות לחצו על הרפידות ככה שלא היה אפשר להרכיב, אז הכנסתי בוקסה בגודל הבוכנה ודפקתי עליה פנימה עם פטיש גומי. עכשיו הרפידות נכנסו הקליפר הורכב אבל אחת הרפידות משפשפת מעט את הדיסק. אני מדרדר בניוטרל את האופנוע כשהוא מכובה ושומע את החיכוך.
אז אחרי שהפד יישחק קצת זה יפסיק?
Sent from my LG-M700 using Tapatalk
יכול להיות ש:
א. כשדפקת על הבוכנה והיא נכנסה חזרה פנימה נכנס איתה קצת לכלוך ועכשיו התנועה שלה פחות חופשית והיא מתקשה להכנס חזרה פנימה.
ב. הדיסק עקום.
-לא סביר שאחרי שהרפידה תשתפשף קצת זה ייעלם.
-פעם הבאה בלי פטישים ואלימות. או עם מכשיר ייעודי (שאני מבין שאין לך אחרת היית משתמש בו) או להכניס בעדינות מברג גדול שטוח בין שתי הרפידות ולפסק אותן קצת. ככה יש לך הרבה יותר רגש מה אתה עושה וזה יותר עדין.
תרים את הפרונט באויר ותסובב את הגלגל. תתחיל מזה שתראה שהוא מסתובב חלק (אפילו אם יש רעש של חיכוך). אם הוא לא מסתובב חלק אז יש לתקן זאת לפני שאתה ממשיך בהרפתקאות. אם הוא כן מסתובב חלק אז זה כבר תלוי כמה הרעש מציק לך.
בחיי שניסיתי כל טריק אפשרי כולל מברג ולחצים שונים.
במצב תיקני שהנוזל בלם בסדר - הבוכנות אמורות לחזור בלחץ בקלות?
Sent from my LG-M700 using Tapatalk
אם ניסית הכל והבוכנה לא חוזרת חזרה פנימה אז או שיש לחץ הידראולי במערכת שמונע ממנה לחזור או שהיא לא חוזרת בגלל לכלכוך/אבק/חלודה/... במקרה כזה כשאתה דופק עליה בכח היא נכנסת יחד עם הלכלוך ואחרי זה קשה לה לצאת חזרה.
הבוכנות לא נכנסות פנימה בלי מאמץ כלל. צריך להפעיל קצת כח אבל לא להגיע למצב של פטישים.
תשקול שיפוץ קליפר ( זה פשוט להחליף את הגומיות שיושבות בין הקליפר לבוכנה)
אם כשאתה אומר "פחות שקיעה" אתה מתכוון שקיעה סטטית, כלומר כשאתה מתיישב על האופנוע, אז אתה טועה.
שקיעה סטטית מושפעת אך ורק מהקפיץ. כמות וצמיגות השמן משפיעים על ההתנהגות הדינמית של הבולמים.
לגבי הקליפר, מצטרף להמלצה לקנות קיט שיפוץ, להוציא את הבוכנות החוצה עד הסוף (כולל כל הנוזל), לנקות אותן הייטב ולהחליף את הגומיות.
רק בשביל לסגור את השרשור
בוצעה החלפת נוזל בלם וכעת הברקס בולם בצורה
שנראית אחידה וטובה
Sent from my LG-M700 using Tapatalk