מניח שתלוי אם אתה משווה לעופר אבניר או למטרו
הי,
מתלבט איזה ואם לרכוש אופנוע של במו.
מהצעת המחיר שקיבלתי מהסוכנות, המחיר של כל דבר יקר בערך פי 2 מאשר אצל היפניות.
ג'ק אמצע 4 אלף שח, מגן רוח 2 אלף וכו'.
האם גם הוצאות האחזקה השוטפות יקרות פי2? האם כל חלק שאצטרך להחליף יעלה פי2?
תודה
עוד מישהו שיש לו BMW יכול להגיב פה?
תראה.. קודם כל תלוי איזה סוג כלי - סינגל F650, טווין מקבילי (F700/800 לסוגיו), בוקסר ספינת הדגל או 4 בשורה S1000 או K1200/1300 (או ה K1600, אבל תבין לבד שזה ה-יקר לדעתי).
בתור אחד שהיו לו רק כלים ממשפחת ה K ויש לי כרגע K1300, ה K יקר יחסית לאחזקה. נותן תמורה נאה מאוד, אבל ביחס לבוקסרים הוא יותר יקר (טיפולים והתעסקות עם הפיירינגים - יש לי את ה K1300S- וגישה מנוע - כיוון שסטומים למשל צריך להוריד רדיאטור..) לאחזקה ובטח ובטח לכלי ה F שהם הכי זולים לאחזקה (והסינגלים F650 בכלל).
בהשוואה ליפנים, תלוי איפה מטפלים ובמה משתמשים. הטיפולים ביפנים עם חלקים מקוריים עולים בערך כמו בבמוו, אממה, ביפנים השוק יותר רחב ויש יותר חלקי אפטרמרקט.
סדרת הספורט S1000 אכן מתהדרת בלא מעט חלקי אפטרמרקט, אבל לא נראה לי שכמו ברמה של היפנים.. בכל זאת הפז"ם של שנים רבות בשוק לדגמים היפנים נתן יותר זמן לייצר קשת רחבה של חלקים לא מקוריים.
ותמיד יש את האופציה להזמין מחו"ל הרי או להביא במזוודה. דוגמא - חשקה נפשי לנסות לקנות רפידות בלמים קדמיים בארץ, טל' לסוכן מורשה במוו נאמר לי שזוג רפידות מקורי עולה כמעט 700שח, כשהתפלאת למחיר הגבוה בעל הסוכנות/מוסך בשיחה אמר שגם חלקים מקוריים להונדה למשל עולים ככה, זוג רפידות של הונדה מקורי עולה יותר מ 700שח.
בסוף הבאתי מברצלונה שתי זוגות רפידות מקוריות מסוכנות במוו שם, חצי מחיר כולל החזר מס בשדה התעופה של כ 20~30 יורו.
אני עובד הרבה עם איביי, מוטורוורקס אנגליה או מקס BMW (סוכנות רשמית בארה"ב), אבל גם עם דלק בארץ ויוצא שלפעמים שווה לקנות כבר מפה, המחירים כמעט כמו בחו"ל.
קיצר, יש דגמים ויש דגמים. לא כל בימר יקר לאחזקה ולא כל יפני זול ביחס לגרמנים.
ברור שאם עושים השוואה למשל בין באנדיט 1200 ל K1200, הגרמני יהיה הרבה יותר יקר לאחזקה (שניהם 4 בשורה ונחשבים ספורטורינג...אבל ה K יותר מתקדם ויש לו יכולות יותר ספורטיביות מהבאנדיט).
ד"א יש הבדל גם בין הבוקסרים - בוקסר ישר קירור אויר, קירור אויר-שמן נחשבים יותר אמינים ופשוטים לתחזוקה ואחזקה מהמנועים קירור הנוזל החדשים עם הקלאץ' הרטוב
נערך לאחרונה על ידי erani99; 07-01-2019 בשעה 11:10.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
חושב לקנות בימרים בנפח 700-800 סמ"ק.
לגבי החלפים, אני קונה בחו"ל ואז מגיע למוסך ומבקש שיתקינו לי? יסכימו?
"אין דבר שאינו נתון למשא ומתן"
"לכל דבר יש מחיר"
"כסף מסובב את העולם"
יש צורך להמשיך?
אל תצפה שאם מחיר למשהו מסוים הוא 1000 ש"ח כי 400 עבודה ו600 חלקים, אז אם תבוא עם החלק יעלה לך 400. במקרה הטוב יעלה לך מינימום 600, כי המחיר המוצהר של חלק מהיבואן הוא לא המחיר שאותו משלם המוסך כי המוסך מן הסתם מרוויח גם על החלקים.
BMW זה מנעד רחב של אופנועים ומודלים, אתה חייב להיות ממוקד על דגם או שתיים בכדי לקבל תמונה אמתית.
רוב האופנועים המודרניים מתכסים בתעודת אחריות היצרן שנותנת תמורה טובה, בחדרי חדרים אלה שלא מחזיקים באופנוע
יספרו לך על אין ספור תקלות שונות ומשונות שכוסו ללא שאלות ע"י היבואן ומוסכי ההסדר.
מה קורה כשמסתיימת האחריות, שאלה טובה.
חלקי הבימר יקרים כמצופה מאופנוע יקר, חלקים חלופיים כמעט ולא קיימים, כי מי שקנה אופנוע כזה לא ישים חלקים
זולים, לרוב בעלי האופנועים האלה ימכרו אותם אחרי כמה שנים בהם ליקקו את הקצפת ולפני הטיפולים היקרים יותר.
אופנוע זה שאלה של מזל, יהיו כאלה שיספרו לך על אמינות מפליגה ויהיו כאלה שאוכלים קש.
אפשר להוזיל עליות בכל אופנוע, אבל זה בא עם תג מחיר. זמן כסף עצבים ודואר ישראל.
כשיש לך מועמד על הכוונת שים אותו מול המתמודדים הטבעים שלו, יפנים אוסטרים ואחרים ורק כך תוכל לקבל תשובת
אמת.
בקיצור חדד קצת את הנתונים הסבר מה אתה מחפש ומה אתה צריך ויהיהיותר קל לתת לך תשובה מועילה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
1) ה 700~800 עם הטווין המקבילי מתהדרים בתחזוקה סבירה בלי הוצאות גרדיוזיות על פניו, וכלים דיי אמינים.
2) לגבי חלפים שאתה מביא כדי שהמוסך ירכיב/ישתמש לטיפולים (בוא נהיה פיירים - אם תביא שמן זה יהיה סוג של זנות!!!, אולי פילטר שמן גם למרות שלא חייב) - דבר עם המוסך לפני. אני מטפל אצל האלכסים ואצל נדב (שחם, יש לו מקום חדש בצומת מודיעין א.ת. שילת), שניהם יקבלו את רוב החלקים שתביא לדעתי (האלכסים לדעתי יעשו פרצוף במקרה הטוב אם תביא פילטר ושמן לטיפולים השוטפים..לאידע לגבי נדב) אם כאמור זה הגיוני והחלק/ים יחסית פחות זמינים בארץ והם יקרים/גדולים.
ושוב - דבר איתם לפני. ממליץ על נדב ד"א. הטיפול האחרון היה אצלו (החלפת קלאץ', הסתבכה והקלאץ' שהבאתי שנשלח אלי מאנגליה לא היה תקין!!!) והוא מנסה לעזור כמה שאפשר ומקצוען אמיתי.
בהצלחה עם בחירת הכלי
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
תודה על התשובות. מתלבט אם לרכוש F750GS. ברור לי שכל עוד יש אחריות אני יכול להיות שקט. הבעיה באמת זה מה קורה אחרי וגם בנוגע לתוספות ושידרוגים שאני חושב אולי להוסיף. פשוט נדהמתי שכל תוספת (מגן מנוע, מגן רוח , ארגז וכו הם דפקו לי מחיר של אלפי שקלים ויותר מפי 2 ממה שעולים עבור אופנועים אחרים). מעניין אותי אם בכל טיפול ובכל חלק שאולי אצטרך להחליף המחיר יעלה פי 2 או שזה מחיר פחות או יותר כמו אופנועים אחרים.
קנה ו תהנה.
בשבוע שעבר היה טיול מועדון ב.מ.וו היה שני אופנועים כאלה - הבעלים היו נראים אנשים נורמליים לחלוטין
חוץ ממוסך מרכזי יש מוסך שיטפל בכלי שלך ברמה גבוהה ובסכום נורמלי לחלוטין
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
החזקתי למשך שנתיים F800ST שבבסיס יש לו את אותו המנוע. רוב הטיפולים, בוצעו באופן עצמאי לחלוטין, אך גם שהצטרכתי מוסכים מורשים עלויות הטיפולים היו די זהים לטיפול בכלי יפני. אפילו בזמנו, חלק מהחלפים (פילטר שמן ואוויר) עלו פחות מהמקבילים בקוואסאקי או הונדה לדוגמה, עד שדלק מוטורס "עדכנו" מחירים.
עכשיו בקשר לאבזור וקסטומזציה, יש לבימרים אין סוף חלקי אפטרמרקט מחברות מצוינות (וונדרליך, טוראטק, GIVI ומי לא בעצם) שניתן לקנות אונליין ללא הצורך ביבואן, שגם עם שילוח, מכס ושאר ירקות עדיין ישתלם לך לרוב, עם הסתייגות אחת כשמדובר בחלק בעל בגודל/משקל חריג.
אוכל בהמשך להמליץ לך על כמה חנויות שמוכרות מלאי עצום של חלקים לבימרים.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
הGS פשוט תפור על אנשים גבוהים,בנוי נוח יחסי לרב כלים מקבילים.אפילו 1200 שנירא די גדול-
אתה ישבב עליו בלי הרגשה של מפלצת כמו ק.ט.מ לדוגמה .כל מה שמרכיבים על האופנוע תמיד אפשר להביא מחו''ל זה ברור.