עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: בוכנה ל125 דופ

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    114

    בוכנה ל125 דופ

    שבת שלום לכולם
    יש לי sixdays 125 2016
    הכלי על 195 שעות בערך
    עבר בוכנה באזור ה100 שעות
    הכלי נוסע נהדר, המנוע מרגיש פצצה, חלק ללא רעשים ועובד במלוא העוצמה
    לפני בערך 20 שעות פירקתי את הסעפת כדי לקבל מבט על מצב הבוכנה והצילינדר והיא פשוט נראיתה כמו חדשה ..
    מתי מומלץ להחליף בןכנה? יש באמת צורך לעשות בןכנה אם המנוע פועל בצורה נפלאה?

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    סביבות ה120-130 זה נקודה דיי סבירה ועדין בטוחה יחסית להחליף בוכנה
    היתרון בלהחליף בוכנה בזמן הוא למעשה תחזוקה מונעת שלאורך זמן תעזור לצילינדר שלך לחיות יותר, כלומר לעבור יותר בוכנות
    עלות של צילינדר היא בסביבות ה4500 ש"ח, לכן עדיף לנסות לשמור על אורך חייו כמה שיותר ולהחליף בוכנות בזמן, גם אם לכאורה הן נראות במצב טוב

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    114
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    סביבות ה120-130 זה נקודה דיי סבירה ועדין בטוחה יחסית להחליף בוכנה
    היתרון בלהחליף בוכנה בזמן הוא למעשה תחזוקה מונעת שלאורך זמן תעזור לצילינדר שלך לחיות יותר, כלומר לעבור יותר בוכנות
    עלות של צילינדר היא בסביבות ה4500 ש"ח, לכן עדיף לנסות לשמור על אורך חייו כמה שיותר ולהחליף בוכנות בזמן, גם אם לכאורה הן נראות במצב טוב
    תןדה על התשןבה, אבל מה ההיגיון בלהחליף בוכנה אם היא כמו חדשה? היא מה קורה לה שיכוח לפגוע בצילינדר?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    היא יכולה להיראות לך חדשה למראית עין ולא להיות כזאת, וזה שאין לה שריטות שאתה יכול לראות בעין לא אומר שהיא במצבה המקורי ולא אומר שהיא עדין במידה המקורית שלה. בנוסף זה שאתה לא רואה שריטות בצד של סעפת הפליטה לא אומר שאין בצד השני וכך הלאה. באופן כללי אם אתה רואה שריטות על הבוכנה איחרת את הזמן המתאים להחלפה. כך או כך, גם אם היא נראית לך חדשה ללא שריטות, בלי מדידות של הצילינדר הבוכנה והרינגים עם הכלים המתאימים אתה מנחש על סמך מבט וזה הימור בלבד (שאתה יכול לקחת אותו אם אתה חושב שזה משתלם לך בטווח הארוך, זה כמובן אופנוע שלך).

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2018
    הודעות
    218
    בוקר ושבוע טוב,
    בנוסף למה שששה כתב לעיל, יכול להיות שרינג עומד להיתפס (או נתפס) ואת זה לא תוכל לראות,
    למרות שבמצב כזה אתה תרגיש נסיעה לא חלקה כמו שאתה מספר
    או מצב של פני עליון של הבוכנה..
    לכן, מומלץ כל 120 ש"מ לערך להחליף
    ואם יש לך קצת ידע טכני וידיים טובות אתה יכול לבצע אפילו לבד..
    בהצלחה!

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    מסכים עם כל מה שכתבו קודמיי, מלבד זה ש120 שעות ל125 זה יותר מדי.
    כשעשיתי קורס מכונאות (מעולה!) אצל אביעד, הוא הראה לנו בוכנות של 125 שהוא צבר במהלך השנים.
    היו שם לדעתי בוכנות שהוחלפו אחרי 60, 80, 100 ו-120 שעות.
    מאז אני מקפיד להחליף כל כ-80 שעות, כי אחרי זה אתה מסתכן כאמור בשריטות ופגיעה בצילינדר.
    וכמו שאמרו - אם אתה רואה שריטות כבר איחרת את מועד ההחלפה...

  7. #7
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338
    אין מצב שאחרי 80 שעות הבוכנה נראתה כמו חדשה. פשוט אין מצב כזה בעולם ב-125.
    בוודאות מלאה שאחרי 80 שעות חריצי השימון על הבוכנה כבר נמחקו כמעט לגמרי, וכעת הבוכנה מתחילה לאכול את ההונינג שבצילינדר.
    בוכנה ל-125 צריך להחליף בכל 40 עד 60 שעות. לא יותר.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי אביעד אברהמי צפיה בהודעה
    אין מצב שאחרי 80 שעות הבוכנה נראתה כמו חדשה. פשוט אין מצב כזה בעולם ב-125.
    בוודאות מלאה שאחרי 80 שעות חריצי השימון על הבוכנה כבר נמחקו כמעט לגמרי, וכעת הבוכנה מתחילה לאכול את ההונינג שבצילינדר.
    בוכנה ל-125 צריך להחליף בכל 40 עד 60 שעות. לא יותר.
    קצת מוגזם. אם אני זוכר נכון אפילו בספר כתוב כל 80 שעות.
    כל 40 שעות אולי אם אתה מתחרה איתו ו/או "קורע לו את האם- אמ*"

  9. #9
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    קצת מוגזם. אם אני זוכר נכון אפילו בספר כתוב כל 80 שעות.
    כל 40 שעות אולי אם אתה מתחרה איתו ו/או "קורע לו את האם- אמ*"
    בוא נשבור פרדיגמה: דווקא רוכבים שנמצאים בדל"ד גבוה וטוחנים ל-125 את האמאמא של הצורה - שוחקים פחות את הבוכנה. המנוע עובד אמנם בסל"ד גבוה יותר, אבל על הבוכנה פועלים פחות כוחות והמנוע מייצר פחות מומנט, ולכן החיכוך בין הצילינדר לבין הבוכנה נמוך יותר והבלאי בהתאם.
    רוכבים חובבים שנמצאים בסל"ד בינוני - דווקא הם שוחקים את הבוכנה ב-125 מהר יותר.

    גם לי זה נראה לא הגיוני בהתחלה, אבל אחרי שראיתי דוגמאות של בוכנות משומשות ששייכות לכלים של רוכבים שונים - השתכנעתי לגמרי בתאוריה הזו.

    שורה תחתונה - אחרי 60 שעות מנוע הבוכנה ב-125 גמורה כי חריצי השימון שחוקים. לא ראיתי בוכנה אחת של 125 (וראיתי עשרות אם לא מאות) שאחרי 80 או 60 שעות "נראית כמו חדשה". כולן היו גמורות.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    הרי אם מה שאתה אומר נכון, העמודה של ה-40 מיותרת לחלוטין, כי גם כשהיא מסומנת (וכל פעם שהיא מסומנת גם ה-80 מסומנת) לטענתך הכוונה היא כאילו רק ה-80 היה
    נהפוך הוא. אחרי שהסכמתי איתך אני רק שואל למה סימנו גם ב80.
    הרי אם מסומן ב40 אז ברור שהפעולה צריכה להיעשות גם ב80.
    שאלה כללית. כבר עזבנו את הבוכנה בצד.

    ציטוט נכתב במקור על ידי אביעד אברהמי צפיה בהודעה
    בוא נשבור פרדיגמה...

    שורה תחתונה - אחרי 60 שעות מנוע הבוכנה ב-125 גמורה כי חריצי השימון שחוקים. לא ראיתי בוכנה אחת של 125 (וראיתי עשרות אם לא מאות) שאחרי 80 או 60 שעות "נראית כמו חדשה". כולן היו גמורות.
    וואלה, חידשתם לי.

    *ועדיין תמוהה לי הקטע של לייצר עמודה בטבלה שאומרת "80 שעות עבודה ו40 אם התחרעת" אם זו עמודה שאנו לא מתייחסים אליה כשגם העמודה שלידה מסומנת.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    *ועדיין תמוהה לי הקטע של לייצר עמודה בטבלה שאומרת "80 שעות עבודה ו40 אם התחרעת" אם זו עמודה שאנו לא מתייחסים אליה כשגם העמודה שלידה מסומנת.
    בא נסכם שהאוסטרים הרבה יותר טובים בלבנות אופנועים מאשר בלכתוב ספרים ברורים

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    בספר רכב כתוב 40.
    בפורומים בחו"ל מדברים על 20 שעות ל125 בשימוש תחרותי.
    העניין בבוכנה (בניגוד לחלק מהדברים האחרים באופנוע) הוא שאתה רוצה להחליף אותה כשהיא עוד כמעט "כמו חדשה", כי כשכבר רואים בלאי יש סיכוי סביר שאיחרת את המועד ויש בלאי גם בצילינדר.

    piston.jpg

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    בספר רכב כתוב 40.


    [A
    לא. כתוב כל 40 אם אתה מתחרה איתו ו80 בשימוש רגיל.

    אלא אם פספסתי משהו...

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    אכן פספסת...
    העמודה השנייה היא דברים שעושים ב-40 שעות תמיד.
    העמודה השלישית היא דברים שעושים ב-80 שעות, או ב-40 בשימוש תחרותי.
    ב-250/300 עושים בוכנה ב-80 שעות או ב-40 בשימוש תחרותי (מסומנת רק העמודה השנייה).
    ב125 עושים בוכנה ב-40 שעות (ללא תלות בשימוש) וב-80 שעות (וכביכול גם ב-40 שעות בשימוש תחרותי, אבל זה בלבול שנובע רק מזה שהספר משמש גם ל-250/300).
    אחרת לא היו מסמנים ב-125 את העמודה הראשונה, אלא היו מסמנים בדיוק כמו ב-250/300

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    אכן פספסת...
    העמודה השנייה היא דברים שעושים ב-40 שעות תמיד.
    העמודה השלישית היא דברים שעושים ב-80 שעות, או ב-40 בשימוש תחרותי.
    ב-250/300 עושים בוכנה ב-80 שעות או ב-40 בשימוש תחרותי (מסומנת רק העמודה השנייה).
    ב125 עושים בוכנה ב-40 שעות (ללא תלות בשימוש) וב-80 שעות (וכביכול גם ב-40 שעות בשימוש תחרותי, אבל זה בלבול שנובע רק מזה שהספר משמש גם ל-250/300).
    אחרת לא היו מסמנים ב-125 את העמודה הראשונה, אלא היו מסמנים בדיוק כמו ב-250/300
    לא מתווכח אבל לא הבנתי
    למה לכתוב שצריך ב125 גם ב:
    -40 שעות
    וגם ב:
    -80 שעות (או 40 תחרותי).

    אז ככה או ככה היו צריכים לסמן רק את ה40

    * אני כבר זקן וסנילי אבל אני זוכר שב125 שלי היה כתוב כל 80, וכל עשיתי.
    אולי טעיתי, אבל הכל עבד ונראה כמו שצריך.

אשכולות דומים

  1. איזה בוכנה לבחור\התאמת בוכנה לצילינדר
    על ידי בכיף בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 02-07-2018, 16:33
  2. קטנוע/אופנוע A1 (עובר מ125)
    על ידי whiterabbit בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 13-05-2017, 16:34
  3. בוכנה ל-GN 250
    על ידי הפלג הצפוני בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 09-07-2016, 20:43
  4. בוכנה 1.00 ל-DR 350
    על ידי הפלג הצפוני בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-05-2016, 21:43
  5. הוספתי בוכנה לדוקאטי
    על ידי liorbn בפורום כללי
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 18-07-2015, 20:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO