אותה בעיה אצלי בדאון טאון 300.
כבר תקופה ארוכה שאני סובל מבעיה בלהתניע את הקטנוע לאחר שאני מכבה אותו לרגע קט.
אין לי את הבעיה הזאת בבוקר כשהמנוע קר או כשהקטנוע עמד הרבה זמן. מתניע בנגיע.
הבעיה מתרחשת לאחר שנסעתי לאנשהו, כיביתי לכמה דקות את הקטנוע ואז באתי לעלות עליו שוב והוא פשוט לא מתניע.
רק אחרי 4 3 לחיצות אני מצליח להתניע אותו.
מה יכולה להיות בעיה? בעיה בתערובת?
*המצבר תקין *פלאג תקין
תודה לעונים.
דאון טאון 350. בעיה דומה.
לא תמיד אחרי נסיעה.
נסה כמה דברים (כל פעם משהו אחר כדי שתוכל לבודד):
א. לא לדומם דרך הרגלית אלא רק דרך הסוויץ' (שליחים ממהרים יבינו על מה מדובר).
ב. לתת שתי פתיחות סוויץ לפני נסיון התנעה (פתיחה לכמה שניות, סגירה, ושוב פתיחה).
ג. בהתנעה ללחוץ חזק על שתי ידיות הבלם (לא רק אחת).
עוד לא מצאתי חוקיות כי כל פעם שהייתי בטוח שהנה, עליתי על התקלה, פתאום זה השתנה.
בגדול החשודים שלי הם או המיקרו סוויצ'ים, שמנתקים אספקת דלק, או ההזרקה. כלומר, המערכת לא שומרת על לחץ, או שאין שסתום אל חוזר.
גם במוסך אגב (כמה מפתיע) לא הצליחו לרדת לשורש העניין.
חוץ מזה, אגב, ומהעובדה שהגחון שלו מעט נמוך, זה אחלה אחלה קטנוע.
וייתכן גם שיש כאן בעיה מובנית במערכת ההזרקה, שלא תמיד יודעת כמה דלק להכניס. או חיישנים בעיתיים או משהו בתכנה. בכל מקרה, זאת בעיה שאני לא מכיר מכונאי שיתחיל להשקיע ולמצוא את הפתרון האמיתי. מקסימום יחליפו לךאחד אחרי השני את כל הרכיבים, ומן הסתם בעלויות לא נמוכות.
למה דווקא כיוון שסתומים?
הקטנוע שלי עבר 28 אלף, אצלי הוא לא עבר כיוון שסתומים.
http://www.kymcoforum.com/index.php?topic=26206.0
בעיה דומה אצלי בדאוןטאון 350 חדש (1000 ק"מ).
לא בהכרח אחרי נסיעה ממושכת - כל פעם שאני מכבה את המנוע לרגע ואז מנסה להתניע שוב - אפילו בזמן שהוא עומד בחנייה - קשה לו להתניע. או שלוקח יותר מניסיון אחד, או שהוא מצליח להתניע והסל"ד צונח לאיזור ה1- 1.5. משם או שהוא מצליח להתרומם ולהתייצב או שהמנוע מדומם לאחר מספר שניות.
כבר סוג של התרגלתי לזה - אם אני צריך להתניע שוב אני נותן טיפה גז. ככה שמיד אחרי התנעה הסל"ד קופץ לאיזה 3 - ואז יורד ומתייצב. לא יודע אם זה דבר נכון לעשות:/
זה לא הדבר הנכון מהסיבה שכשהמנוע מניע (לפחות הנעה ראשונה (קרה)), לוקח לשמן כמה שנית להגיע לכל המקומות אותן הוא צריך לשמן. בשניות האלו, בהן המנוע רעב לשמן, נגרם רוב הבלאי שלו. אלו בדיוק השניות בהן אנחנו לא רוצים להעלות לסלד גבוה.
אם אתה רואה שהדרך בה המנוע מניע הכי טוב היא עם גז, שחרר את המצערת ברגע שאתה מרגיש שהמנוע תפס, ואל תתן לו להעלות סל"ד כ"כ גבוה.
כן, הסלד יטפס קצת יותר מהרגיל, אבל נסה שיהיה נמוך ככל האפשר.יעני:
"גבוה כמה שצריך, נמוך ככל האפשר" (לא משפט שלי).
בכל אופן, אם הוא מניע ואז נכבה זה קצת שונה ממה שאני מכיר (באלו שאני נתקלתי הוא פשוט לא מניע). הנעה שאחריה כיבוי אופיינית לניתוק דלק כלשהו. הקטנוע מניע על לחץ דלק במערכת ואז נכבה מנפילת לחץ כלשהיא. מאוד אופייני לתקלת אימובילייזר במכוניות (רק שאז הן מדוממות לגמרי).
כמו כן, סלד של 1.5 למנוע חם הוא בסדר גמור.
והכי חשוב,
הקטנוע שלך באחריות. גש למוסך המרכזי שינסו אחת ולתמיד לפתור לך את זה. אין סיבה שבקטנוע חדש תצטרך לפמפם עם הגז כמו באיזה אופנוע איטלקי משנות השמונים. ואולי, גם על הדרך נשכיל כולנו (אם יקרה הלא יאומן, והם אשכרה יכירו את התופעה והגורם לה).
נערך לאחרונה על ידי ayalzo; 03-02-2019 בשעה 08:49.
שמן מודרני מצפה את החלקים לפרקי זמן כאלה קצרים.
ככה שגם כאשר השמן עדיין לא הגיע לכל החלקים (מה שבתצורת המנוע המדובר כנראה יקרה מאוד מהר במילא) תשאר שכבה מהתנעה קודמת.
ברמת צילינדר הבלאי נוצר מהתערובת העשירה שמדללת את אזור השימון של הרינגים (וגם מזהמת את השמן).
לכן בשביל לאדות את העסק הסל"ד בהתנעה הקרה והמרובה בחיכוך יהיה דווקא גבוהה מהסל"ד בהתנעה החמה והמשומנת,מהסיבה שדרוש פיצוי באוויר שיגיע מ"מנוע צעדים" או משסתום ISC\IAC שמו האמיתי
ayalzo תודה על ההסבר אני משתדל להיות מאוד עדין בגז בהתנעה.
לגבי המוסך המרכזי אולי אני אלך. פעם שעברה שהלכתי אליהם קיבלתי יחס מעליב ומזלזל. ונפנפו אותי בלי להסתכל בכלל על הקטנוע. יש לי תחושה שזה יהיה בדיוק אותו דבר אם אני אלך עכשיו.