ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
זה לא הדבר הנכון מהסיבה שכשהמנוע מניע (לפחות הנעה ראשונה (קרה)), לוקח לשמן כמה שנית להגיע לכל המקומות אותן הוא צריך לשמן. בשניות האלו, בהן המנוע רעב לשמן, נגרם רוב הבלאי שלו. אלו בדיוק השניות בהן אנחנו לא רוצים להעלות לסלד גבוה.
שמן מודרני מצפה את החלקים לפרקי זמן כאלה קצרים.
ככה שגם כאשר השמן עדיין לא הגיע לכל החלקים (מה שבתצורת המנוע המדובר כנראה יקרה מאוד מהר במילא) תשאר שכבה מהתנעה קודמת.
ברמת צילינדר הבלאי נוצר מהתערובת העשירה שמדללת את אזור השימון של הרינגים (וגם מזהמת את השמן).
לכן בשביל לאדות את העסק הסל"ד בהתנעה הקרה והמרובה בחיכוך יהיה דווקא גבוהה מהסל"ד בהתנעה החמה והמשומנת,מהסיבה שדרוש פיצוי באוויר שיגיע מ"מנוע צעדים" או משסתום ISC\IAC שמו האמיתי