33 מעלות זה לא חם.
אצלנו כשיש בחוץ 35-40 מעלות, הכביש בטמפרטורה של מעל 60. צמיג מעל לטמפ' מסוימת מאבד חלק מהתכונות החיוביות שלו. גם אם למגע, הגומי מרגיש חמים ודביק. בימים חמים מרגישים חד משמעית שהכביש יותר "חלק".
ותפסיק להשוות בכל שרשור את מזג האוויר בגרמניה לישראל. קרינת השמש כאן יותר חזקה, גם בימים בהם לכאורה הטמפ' אותו דבר. והיא לא. אם זה היה דומה, לא היינו חיים במדינה שהיא חצי מדבר, ומתלהבים מכל שלולית ומתים מסרטן עור כמו זבובים.
33 מעלות זה חם בכל קנה מידה ויצא לי גם לרכב ב38 מעלות (לא על הרוד 5) כמו שיש בכל קיץ כאן ב6-7 שנים אחרונות ככה שנראה בקרוב.
כל עוד אין חור באוזון מעל ישראל 33 מעלות הם 33 מעלות.
לגבי הסרטן זה לא קשור למעלות אנשים נשרפים בפנים באתרי סקי בכל העולם, סרטן העור הוא מחשיפה מרובה לשמש לא לאקלים, בישראל יש יותר ימים עם שמש מאירופה זאת הסיבה.
בכל מקרה בדקתי ומה שמורכב אצלי זה רוד 5 GT ללא spec, יש כמה דגמים לרוד 5 ככה שלא בטוח שאנחנו מדברים על אותו צמיג
בישראל יש גם הרבה יותר אבק וחול על הכביש ואנחנו רק יכולים לחלום על איכות האספלט שלכם.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
נזכרתי בתמונה הזאת מ2018 צולמה בכביש המהיר ככה שהחיישן לא התחמם בשמש בעמידה.
אז כן אין הרבה ימים כאלו אבל עדיין יש אותם ואני ידווח איך הרוד 5 GT מתפקד בהם, כרגע ב33 מעלות מתפקדים מעולה
![]()
הבט ידידי. אתה יכול להמשיך לשכנע את עצמך שבגרמניה ובישראל יש את אותה קרינת שמש. עובדתית זה לא נכון. לתופעות מקומיות של אוויר חם יותר או פחות בהחלט יכולות לגרום לימים חמים בגרמניה (שפה נחשבים לפחות מהממוצע בעונה).
אני מוכן לחתום על חוזה שבו כל יום יש 33 מעלות בקיץ. מוכן לוותר על הימים הקרירים של 30 מעלות, כדי להפטר מאלו של ה40.
לגבי התמונה של ה39, וואו, ניצחת.
שאעלה אחת של 47?
גם אצלי הצמיג המקורי שהיה על ה NC סיפק אחיזה מפוקפקת מאוד בתנאי קיץ ישראלי- במיוחד בעיר. הבנתי את זה רק אחרי שהחלפתי צמיג. נעילות קידמי ובריחות אחורי במהירויות נמוכות ורכיבה מנהלתית. נראה לי שההבדל במנות החום שנאגרו במהלך התקופה מצב האספלט וכמות השמן. זה שונה ממקום שלפעמים חם כמו הראשון אבל מקבל שטיפה וצינון אחת לשבוע.
החדש היה Conti Road Attack3 ואני ממליץ עליו בחום. הבדל גדול שמורגש היטב.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
שוב יש בארץ כמה סוגי אספלט וכביש בטון אחד (לטרון נחשון) האחיזה באותו צמיג משתנה בניהם.
אבק, חול ושמנים על הכביש גורם נוסף.
פני הצמיג וזוויות חיתוך החריצים משפעים על שטח הפנים של הצמיג וניקוז המים.
עכשיו רוב הצמיגים שמקבלים תו תקן יעמדו בתנאי הסף, משם לתרכובת הגומי יש משמעות.
לכל אופנוע יש מאפיינים שונים משקל, סגנון רכיבה, אפילו רמת התחזוקה של האופנוע משפיעה
כוון לחץ אוויר משמעותי ומשתנה בדרישות.
ככה שאפילו אותו צמיג ירגיש אחרת אצל כל רוכב.
בסופו של יום צמיג הוא סוג של העדפה שמסתמכת על המון דברים ושיקולים שונים, לכן אין כאן מנצח
ברור או זוכה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מסכים עם הרוב חוץ מהמסקנה![]()
יש צמיגים (לרוב קשיחים) שמחזיקים הרבה זמן או ק"מ -דבר שמתבטא לרוב בפחות אחיזה וההיפך. צמיגים שמספקים יותר אחיזה ונגמרים מהר יחסית.
הקונטי שייכים לסוג השני. ההבדל עבורי היה מאוד ברור. לא משהו ברמה של אחוזים בודדים. ניתן גם להרגיש את ההבדלים בסגסוגת (גומיש או פלסטיש) עם הציפורן.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אז העדפה היא עבורך יש מישהו שיעדיף אורך חיים ואחר צמיג סליקס עד 4000 ק"מ.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בגדול כולם מעדיפים צמיג זול שיספק אחיזה של סליקס ויחזיק 20,000 ק"מ ברכיבה מסלול מאומצת עם מורכבת. הכוונה שגם אם נסכים על העדפות ואופי שימוש או פשרות בטווח שבין אחיזה לעמידות יכולים להיות הבדלים מורגשים בין הצמיגים. הקונטי היה יקר והאמת שהייתי סקפטי אבל כל כך התרשמתי מההבדל שהתקשרתי להודות לניר מהונדה רעננה. יכול להיות שיש מספר דגמים למוצר (יחסית חדש) או ששינו את הצמיג אבל הצמיג שהיה לי ממש נדבק לאספלט.
קישור לחוות דעת מרווזילה
https://www.revzilla.com/motorcycle/...rm=mH8S_P3SlAY
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021