להונדה יש את ה Xדוונצ'ר
תרכב תבין
צברתי ניסיון עם וספה (רכב חברה) ב offraod ואפילו טיול אפי ומצחיק לצפון אבל בעיקר לחופי געש ופלמחים..חולות זה בהחלט לא התחום לווספה.
ל NC מצד שני, שהוא "DL" כמו שהווספה היתה, יש מיגון תחתון כלשהו (עדיפה מהטרייסר שהסעפת שם תחטוף ראשונה) הגובה בסדר, הכידון רכב, הבולמים לרכיבה רגועה בשבילים מספקים לדעתי ומרכז הכובד נמוך. זה לא אופנוע שמיועד לזה אבל עם צמיגי שטח אני מאמין שאפשר לצלוח את ארץ הקודש בלי לראות אספלט. מוזר שלהונדה אין שום כלי בין ה NC לאפריקה. אני משער שהרבה היו מעדיפים NC 1000 במקום ה CrossTourer ששוקל 280 ויקר רצח.
להונדה יש את ה Xדוונצ'ר
תרכב תבין
השבוע הלוך חזור לאילת עם הnc.
שייטתי רוב הדרך על 110-120.
צריכת דלק לפי המחשב דרך כמעט 1/30.
צריכת דלק מעשית (תדלוק עד קצה הפתח בכל הפעמים, וחישוב לפי מה שספרה המשאבה בתחנה)אפילו יותר טובה- כמעט 1/32.
תענוג.
מה שכן,
לרוכבים קצרים-
תנוחת הרכיבה מעט נשענת קדימה מדי (ידיים קצרות), ובגלל שיש מיגון רוח גבוה, אין רוח שאפשר "להשען עליה".
עדיין,
לא הורגש קושי מיוחד בגב או בישבן (ההשוואה שלי היא או גדלנועים עם כורסאות, או אופנועי דו"ש צרי מושב, כך שאין לי באמת השוואה ל"אופנועים סטנדרטים" במרחקים האלה).
מתישהו אני צריך לשים כידון יותר גבוה ולהטות אותו עוד אחורה כדי להשען פחות קדימה.
fd5cacff-698e-4e9d-8935-d095a354c70a.jpg
כלי נוח גם לקניות בסופר. צריכת דלק מצויינת![]()
ברשותך, מנצל את השרשור כדי לשתף לגבי צריכת דלק. בשישי התבטלו תכניות אז בשבת אחה"צ החלטתי להצפין סולו תדלקתי ויצאתי מצומת ראם.
6 צפונה היה מעצבן. כולם בשמאלי, בהמה ליצנית (בלונים וכאלה) שעקפה אותי מימין על 160, ערס שנצמד מאחורי על 150...ולקינוח ס\מ\נכ"ל) Ebay שהחליט לזגזג אחרי כדי להרשים את הבת שלו. אז לחצתי. לא כיף והחלטתי לנטוש את 6 לואדי ערה. ב-65 היה גם גרוע אבל עם מבטא וחלונות פתוחים עם מוסיקה לא משהו. אז לחצתי.
לתחנת דלק של אלומות מתחת ליבניאל הגעתי עם פס אחד מהבהב.
שתיתי ונסיתי לנוח בדק מוצלל ונחמד עד שהגיעו 2 משפחות עם בנות שרקעו ברגליים ושמעו מוסיקה בווליום אז מילאתי מיכל מלא ויצאתי לכיוון רמת הגולן דרך טבריה והעוקף המערבי.
נוף מדהים כביש נפלא ויחסתי ריק בשעות השקיעה. עד עכשיו לחצתי כדי לצלוח את הסחי והגעתי לפאן זון, ואת הכביש אני מכיר, אז לחצתי.
בצהריים נפגשתי עם חבר ספונטני בקיבוץ ליד קרית שמונה. ירדתי מצומת ווסט והיה כיף גדול.
בדרך חזרה עצרתי באבו נימר לתקוע שיבודי ברגיות.
מילאתי מיכל נוסף.
עליתי על 6 דרומה והיו המון נהגים נוראיים אז לחצתי את כולו.
הגעתי חזרה עם 2 שנתות במיכל. בדקתי עם גוגל לבדוק אם אני שיכור.
ב- 470 ק"מ גמעתי 2.7 מיכלים.
14.1 ליטר למיכל כפול 2.7 = 38 ליטר.
שורה תחתונה
בשיוט על 90 בהילוך שישי הצריכה לפי המחשב היא באזור ה-30 לליטר.
בנסיעה לא רגועה בערך 12 ליטר לק"מ.
Untitled.jpg
מה זאת אומרת 2.7 מיכלים? אתה אמור למדוד כמה פיזית נכנס לך. (אולי זה מה שעשית, אבל לפי החישוב שהצגת זה לא).
לא מדידה מדוייקת. מילאתי עד שהאקדח אמר די. בכל התדלוקים יוצא באזור ה-8, 10 ליטר.
מה שמחזק את הטענה שאוטוסטרדה אינו מרחב המחייה של הnc.
הוא יצלח אותה בסדר אבל לא מעבר לכך.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
השאלה היא מה היא אוטוסטרטדה?
130-140 היא מהירות מהירה מספיק לאוטוסטראדה (יותר מהיר מהרוב המוחלט של התנועה).
במהירויות האלו האופנוע עדיין יותר חסכוני מרוב האופנועים.
נסעתי יותר מהר כי רוב התנועה באמת על 120-130 אבל היו הרבה טמבלים שרואים אופנוע במראה ונותנים בגז ונצמדים ואללה יוסתור, ולכן נסעתי באזור ה 150-160.
לא הרגיש לי נוח ולא לכלי.
מבחינת צריכת דלק אני זוכר שה GSX 550 ES החביב היה עושה 1/11 ואיתו לרוב לחצתי ויוצא שה NCX בנסיבות האלה לא חסכוני בכלל.
יש לי חשד שהאגזוז ( ARROWׂׂ) משפיע אבל אין לי דרך לבדוק וזה לא באמת משנה. אני לא עושה הרבה ק"מ מעבר לטיולים.
5000 קילומטר
משעמם
היה פנצ'ר ותוקן ואין דרמה.
דלק אני ממלא בערך פעם בשבוע.
הכל עובד ביעילות הונדאית מרשימה.
יצאנו לטיול אבות ובנים לפונדק אלוויס בליווי של א' ויורש העצר הנהדר שלו.
יש משהו מגניב לקחת את הילדים איתנו ואני באמת צריך לאמץ את זה יותר.
אני חייב לציין שיש תחושה שהnc עוטפת את הילד עם הארגזים מסביב כך שאין חשש מכך שהוא ישאר מאחור באחת ההאצות.
אני מניח שאני אחזור מתי שהוא לליטר ומעלה.
השאלה מתי?
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
יקח 3 שנים
עד אז ייתכן שזה יהיה ספורטסטר 1200
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI