נזכרתי בתמונה הזאת מ2018 צולמה בכביש המהיר ככה שהחיישן לא התחמם בשמש בעמידה.
אז כן אין הרבה ימים כאלו אבל עדיין יש אותם ואני ידווח איך הרוד 5 GT מתפקד בהם, כרגע ב33 מעלות מתפקדים מעולה
![]()
בישראל יש גם הרבה יותר אבק וחול על הכביש ואנחנו רק יכולים לחלום על איכות האספלט שלכם.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
נזכרתי בתמונה הזאת מ2018 צולמה בכביש המהיר ככה שהחיישן לא התחמם בשמש בעמידה.
אז כן אין הרבה ימים כאלו אבל עדיין יש אותם ואני ידווח איך הרוד 5 GT מתפקד בהם, כרגע ב33 מעלות מתפקדים מעולה
![]()
הבט ידידי. אתה יכול להמשיך לשכנע את עצמך שבגרמניה ובישראל יש את אותה קרינת שמש. עובדתית זה לא נכון. לתופעות מקומיות של אוויר חם יותר או פחות בהחלט יכולות לגרום לימים חמים בגרמניה (שפה נחשבים לפחות מהממוצע בעונה).
אני מוכן לחתום על חוזה שבו כל יום יש 33 מעלות בקיץ. מוכן לוותר על הימים הקרירים של 30 מעלות, כדי להפטר מאלו של ה40.
לגבי התמונה של ה39, וואו, ניצחת.
שאעלה אחת של 47?
גם אצלי הצמיג המקורי שהיה על ה NC סיפק אחיזה מפוקפקת מאוד בתנאי קיץ ישראלי- במיוחד בעיר. הבנתי את זה רק אחרי שהחלפתי צמיג. נעילות קידמי ובריחות אחורי במהירויות נמוכות ורכיבה מנהלתית. נראה לי שההבדל במנות החום שנאגרו במהלך התקופה מצב האספלט וכמות השמן. זה שונה ממקום שלפעמים חם כמו הראשון אבל מקבל שטיפה וצינון אחת לשבוע.
החדש היה Conti Road Attack3 ואני ממליץ עליו בחום. הבדל גדול שמורגש היטב.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
שוב יש בארץ כמה סוגי אספלט וכביש בטון אחד (לטרון נחשון) האחיזה באותו צמיג משתנה בניהם.
אבק, חול ושמנים על הכביש גורם נוסף.
פני הצמיג וזוויות חיתוך החריצים משפעים על שטח הפנים של הצמיג וניקוז המים.
עכשיו רוב הצמיגים שמקבלים תו תקן יעמדו בתנאי הסף, משם לתרכובת הגומי יש משמעות.
לכל אופנוע יש מאפיינים שונים משקל, סגנון רכיבה, אפילו רמת התחזוקה של האופנוע משפיעה
כוון לחץ אוויר משמעותי ומשתנה בדרישות.
ככה שאפילו אותו צמיג ירגיש אחרת אצל כל רוכב.
בסופו של יום צמיג הוא סוג של העדפה שמסתמכת על המון דברים ושיקולים שונים, לכן אין כאן מנצח
ברור או זוכה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מסכים עם הרוב חוץ מהמסקנה![]()
יש צמיגים (לרוב קשיחים) שמחזיקים הרבה זמן או ק"מ -דבר שמתבטא לרוב בפחות אחיזה וההיפך. צמיגים שמספקים יותר אחיזה ונגמרים מהר יחסית.
הקונטי שייכים לסוג השני. ההבדל עבורי היה מאוד ברור. לא משהו ברמה של אחוזים בודדים. ניתן גם להרגיש את ההבדלים בסגסוגת (גומיש או פלסטיש) עם הציפורן.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אז העדפה היא עבורך יש מישהו שיעדיף אורך חיים ואחר צמיג סליקס עד 4000 ק"מ.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בגדול כולם מעדיפים צמיג זול שיספק אחיזה של סליקס ויחזיק 20,000 ק"מ ברכיבה מסלול מאומצת עם מורכבת. הכוונה שגם אם נסכים על העדפות ואופי שימוש או פשרות בטווח שבין אחיזה לעמידות יכולים להיות הבדלים מורגשים בין הצמיגים. הקונטי היה יקר והאמת שהייתי סקפטי אבל כל כך התרשמתי מההבדל שהתקשרתי להודות לניר מהונדה רעננה. יכול להיות שיש מספר דגמים למוצר (יחסית חדש) או ששינו את הצמיג אבל הצמיג שהיה לי ממש נדבק לאספלט.
קישור לחוות דעת מרווזילה
https://www.revzilla.com/motorcycle/...rm=mH8S_P3SlAY
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
עצבים
אני שונא שמורחים אותי.
פניתי שוב ל"שירות" של הונדה לגבי נושא המצבר.
הפקידה החביבה הפנתה אותי לשרון.
גוללתי בפניו את הסיפור (ככה בקצרה לריענון של הקוראים החביבים) ב01/05/2020 ברכיבה מירושלים לעכו המנוע נדם ליד קריית אתא ונדלקה נורת ביקורת.
אחרי מספר נסיונות האופנוע סירב להניע.
סגירת סוויטש של כמה דקות ואז עשה עוד נסיון והכלי הניע ללא בעייה כאילו כלום לא קרה ( בדקתי צופר בזמן שהכלי עמד והוא לא היה חלש).
רכבתי למוסך הקרוב והם איפסו את התקלה ובגדול טענו למצבר שלא היה להם.
הם הטעינו אותו במשך כשעתיים ושחררו אותי לדרכי אחרי שנפרדתי מ420 שקל בטענה שמצבר אינו כלול באחריות.
פניתי לשירות לפני יותר מחודש וחזרו אלי פעם אחת ואמרו לי לא לדאוג הנושא בטיפול.
אתמול התקשרתי שוב הפנו אותי לבחור בשם שרון שאמר כי יחזור אליי זה לא קרה.
התקשרתי היום שוב הפעם אמרו שאייל מוסמך לטפל בנושא אבל הוא לא נמצא כבר כמה ימים.
אמרתי לה שכמה ימים זה פחות מחודש אז נתבקשתי לחכות עוד כמה ימים.
בקיצור תחושה שמורחים אותי וזה מעצבן אותי לגמרי.
מיותר לציין שהאופנוע עדיין מניע כמו חדש למרות שהוא עמד יותר משבוע ( מהפעם האחרונה שרכבתי - גב תפוס ) ואני בטוח שזה לא הייתה בעיית מצבר!
אז זהו פרקתי להיום - יהיה המשך.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
האמת שיש משהו בדבריך.
את רוב שנותיי העברתי על זוקים החל מTS50W דרך שתי GS500 היה גם R750 מאמצע שנות ה80 ווספה PX150 וכמובן הבאנדיט 1.2.
חייב להודות שלא זכור לי שהיו לי טענות מיוחדות למעט אולי מחירי חלפים שזה משהו גורף בקרב רוב יבואניי הדו"ג.
בכל מקרה ייתכן שזה משהו דפוק אצלי.
אחרי הקורונה נפנה לטיפול אצל איש מקצוע.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI