היפנים של שנות ה-80 חישבו ייצור לטווח ארוך ואפילו הם לא ידעו שזה יתפוס לכלכך הרבה זמן.
תכננו את המנוע של ה-XT 550 שיצא ב82 והאריך גם ל-83.באמצע 83 יצאה גרסת הטנרה הראשונה,אז הוגדל הנפח ל-600 סמק.
הנפח הזה האריך עד 2003 כשב-86 גרסת הטנרה קיבלה סטרטר בנוסף לקיק שהיה מקובל אז.
ב-91 קיבלה גרסת הטנרה מנוע קירור נוזל במקום קירור אוויר [הפרוייקט הנוכחי-תוכנן ובוצע ע"י ימאהה ולא המצאה שלי],הנפח הוגדל ל-660.
הדגם שרד עד 97 כשב-98 הוחלף שם הדגם לXT660 R שהיה דומה יותר לגרסת XT600 מנופחת.זה החזיק עד 2007 כשב-2008 חזרו לגרסת הטנרה
660 המוכר היום.
כל הדגמים מ-82 ועד היום,בעלי אותו הבלוק.ניתן לשתול מנוע מ82 על 2018 ללא בעיה כי אלה אותם התושבות.
על כל אלה,נוספו גרסאות השטח שנקראו TT600.
המנועים היו כל כך מוצלחים שהם הורכבו גם ב-MZ באגירה ומאסטיף,ב-SRX שהוא דגם כביש של ימאהה,באפריליה פגאסו [רוטאקס מוצלח בעברו] והיום
ב-PR7 ,גרסת האדוונצר של AJP.


ציטוט ההודעה בתגובה