כלום מעניין לדעתי. בטח כמה שיפורים מינורים. שום דבר שקשור לטווח.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
כלום מעניין לדעתי. בטח כמה שיפורים מינורים. שום דבר שקשור לטווח.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
זה לא כל מה שמעניין אבל זה מה שבעיקר מעניין.
מה נעשה שאם היית מחזיק כלי חשמלי היית מבין מאוד איזה מטרד זה לחשוב ולתכנן כל היום בגלל הטווח.
בשאר הדברים האופנועים שלהם גם ככה בסדר גמור ואין משהו ספציפי ששינוי בו יעשה (לפחות לי) "וואו".
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
תגובה מעט תמוהה בהתחשב בעובדה שבכל שנה זירו מציגים שיפור כלשהו בטווח, גם בשנים בהן לא היה משהו אחר חדש.
תמוהה עוד יותר כאשר מדובר בדגם חדש שמפתחים אותו כבר לפחות שנתיים, ושגם בהסתכלות רחבה על העולם החשמלי השיפור המשמעותי ביותר, וזה שבעצם גורם לרנסנס הנוכחי, הוא הגידול בטווח הנסיעה, קיבולת הסוללות, גודלן ומחירן. נדרש כאן ביאור מצידך.
ואיפה נספרים פרטים קטנים כמו: לא צריך לחמם בבוקר, לא צריך לבדוק שמן\מים, אין טיפולים, לא נכנסים יותר לתחנת דלק, אין יותר קלאצ'-הילוכים-לשמור על הסל"ד הנכון, מומנט של אופנוע ליטר, אין צורך לשמן ולמתוח שרשרת, הכלי לא מתחמם, לא מרעיש ולא מבשל אשכים בקיץ?
נשמע שאתה מדבר מניסיון, איזה זירו היה לך?
אנא נסה לפרט מעבר ל " כלום מעניין לדעתי" או "האופנועים שלהם גם ככה בסדר גמור" כדי שנרד לסוף דעתך![]()
נערך לאחרונה על ידי אRני; 20-02-2019 בשעה 09:33.
איי איילקחתם אותי קשה מדי. אני מדבר על מה שמבחינתי חשוב.
לא התכוונתי שכלום לא מעניין חוץ מזה.
בוודאי שיש יתרונות רבים נוספים אבל בסופו של דבר, זה הדבר שהכי מפיל אצלי את כל עניין החשמלי.
לא רכבתי על זירו אף פעם, אבל בניתי לעצמי מספר אופניים חשמליים, וכלי שהוא יותר אופנוע מאשר אופניים שסוגר 150+ 200NM~ ועם טווח של 100 ק"מ בערך, ובו אני משתמש לנסיעות בין עירוניות (קצרות לפחות) ומטעין איפהשהוא וחוזר. לסיכום אני חשמלי 100% כבר כמה שנים.
לגופו של עניין, הדבר שהכי מעצבן אותי בחשמלי זה הטווח ולהתעסק עם ההטענות ההאלה כל הזמן.
בגלל שאי אפשר\קשה למצוא מקום להטעין בדרך, אז חובה רוב הזמן להטעין בבית וזה מונע ממך את החופשיות שיש באופנוע.
ואפילו שאני מטעין ביום יום רק פעם בכמה ימים זה עדיין בעייתי.
אם בעתיד יהיה אפשר להטעין בכל תחנת דלק וזמן הההטענה ירד מחצי שעה אז כבר לא ישנה ממש.
אבל כרגע הטווח זה הדבר הכי חשוב היום.
"שגם בהסתכלות רחבה על העולם החשמלי השיפור המשמעותי ביותר, וזה שבעצם גורם לרנסנס הנוכחי, הוא הגידול בטווח הנסיעה, קיבולת הסוללות, גודלן ומחירן. נדרש כאן ביאור מצידך."מה שמעניין אותנו בסוללות בעיקר זה הenergy density שזה בדר"כ אומר כמה wh/kg יש בסוללה.
אני קצת חולק עליך.
המחיר של הסוללות ירד באמת די הרבה בגלל ייצור המוני יותר (והרבה מזה בגלל האופניים החשמליים שהשתלטו על העולם), בקשר לקיבולת הסוללות וגודלן לצערי לא חלה התקדמות רבה.
לדלק למשל יש באיזור ה13,000wh/kg , לליטיום משהו באיזור ה250wh/kg.
הכימיה הכי שימושית כיום זה הli-on שנמצאה אי שם בשנות ה80 והתחילה בייצור המונית בשנות ה90.
מבחינה היסטורית אם נסתכל על גרפים של energy density נראה שעיקר השיפור בגרפים וביעילות לא נובע משיפורים של כימיה קיימת אלא ממציאה של כימיות חדשות.
אפילו טסלה שעוסקים בנושא בצורה הכי אינטנסיבית כים הצליחו סה"כ להגיע לשיפור של כ15% וזאת ע"י ייצור ה2170 (אבל הורידו את עלויות הייצור הרבה).
באופנוע תמיד הייתה את בעיית המשקל והגודל. פשוט אין מספיק מקום לדחוף סוללות ענק כמו בטסלה.
בקיצור, כנראה שעד שלא נראה כימיה חדש יוצאת לא נראה שיפור משמעותי בטווח של האופנועים של זירו שאגב הרבה מהשיפור בטווח שלהם הגיע מהוספה של עוד משקל בצורה של הרבה סוללה.
הלוואי ואתבדה![]()
יפה, הם שיפרו הרבה דברים והפכו את האופנוע ליותר טוב ויותר נחשק.
אם זאת כמו שחשבתי בbase של הדברים שזה טווח וזמן טעינה עדיין אין את השיפור שיקפיץ אותם לליגת העל.
הם בדרך לשם עם שעה טעינה לדגם היקר עם המטען הגדול..
אחחחחחח, ברגע שיגיעו לחצי שעה טעינה.... אז נראה לי העניינים יצאו משליטה![]()
יהיה מעניין לשתול מנוע חשמלי ומצברים באופנוע בעל מנוע בנזין.
יש מאות ואלפי פרוייקטים כאלה, חפש בפייס electric motorcycle builds