הבנתי שכשמערבבים שמן בדלק לאופנועי שתי פעימות,
יש זמן מוגבל לשימוש בדלק הנ"ל,
לפי שמועות עד שבוע..
האם נכון?
אם כן, אם לא רכבתי מעל שבוע או הזמן שבו השמן לא אפקטיבי כבר,
האם צריך שוב להוסיף 2% למיכל??
הבנתי שכשמערבבים שמן בדלק לאופנועי שתי פעימות,
יש זמן מוגבל לשימוש בדלק הנ"ל,
לפי שמועות עד שבוע..
האם נכון?
אם כן, אם לא רכבתי מעל שבוע או הזמן שבו השמן לא אפקטיבי כבר,
האם צריך שוב להוסיף 2% למיכל??
אני לא יודע להגיד לך מה הזמן מדף של דלק ושמן
אבל אני יכול לספר לך מניסיון, שחבר טס לחו"ל לכמה חודשים
ביקש שפעם בכמה זמן אעשה סיבוב על האופנוע שלו שלא יעמוד סתם
קטמ 125 (דו"פ מן הסתם)
מילאתי דלק ושמן, רכבתי
האופנוע ישב 3 שבועות
הנעתי שוב, הניע בלי לגמגם ולא הרגשתי בעיות
אחרי שבועיים עוד פעם רכבתי (על אותו דלק ושמן מלפני בערך 5 שבועות)
ועדיין הכל היה בסדר
יש מצב שמה שאני עשיתי זה "לא אידיאלי"
אבל שתדע, שאפשר לרכב על דלק בן יותר משבוע....
טוב או לא? נשגב ממני
אבל אפשרי.
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.
בספר של קטמ יש הנחיה לנקז דלק אחרי שבוע ללא שימוש. בפועל, רכבתי אחרי שלושה שבועות עם אותו הדלק ללא בעיה.
ת'אמת,
שגם לי יצא לרכב עם אותו מיכל לאחר שבועיים שלוש ולא קרה כלום באותה רכיבה,
אבל לאחרונה קצת חששתי מהעניין, לאחר דיבורים בנושא בין בעלי דופי"ם,
ולפעמים הוספתי עוד קצת שמן..מקסימום יעשן יותר..
תודה על המידע בכל אופן!
המסקנה ברורה. צריך לרכב יותר מפעם בשבוע...![]()
JUV אשמח למתכון לרכיבה של לפחות פעם בשבוע קבוע!
עם אטרף של בית אשה ילדים קטנים ועבודה (ברוך השם שיש..לא מתלונן)
ואם זה יעבוד בלי שיהיו תלונות מהצד, עליי כוס יין משובח!![]()
הרוב המוחלט של רוכבי השטח בישראל רוכב פעם בשבוע, וכנראה לכולם יש פה ושם סופ"ש שלא מסתדר.
ככה שהמינימום שהדלק עומד הוא שבוע אצל כולם, והרבה פעמיים גם שבועיים ויותר.
עכשיו שאני חושב על זה, הרוב גם לא מתדלקים כל שבוע, ככה שכנראה שהדלק כמעט תמיד "עומד" לפחות שבועיים.
אין עם זה שום בעיה ואין שום צורך להוסיף עוד שמן.
אם האופנוע עמד חצי שנה הייתי מחליף דלק, אבל גם בארבע פעימות הייתי עושה את זה, בלי קשר לשמן.
סע לשלום.
https://www.bp.com/content/dam/bp-co...etime-fuel.pdf
אני אסכם את המאמר, יש לי עניין בבדיקת תוקף תערובת הדלק/שמן מתחום עבודתי עם מנועי 2 פעימות למזלטי"ם.
במיכל סגור עד שנה!!
במיכל דלק מבחינתי כחודש עד 3 חודשים.
עם השמן אין בעיית זמן, בדלק גם יש נוגדני התחמצנות אבל עדיין מתאידים החלקיקים הקלים.
בכל מקרה אין ממש אפשרות לנזק למנוע, רק אולי הנעה קשה יותר ומעט יותר משקעים במנוע (פיח).
לדעתי תלוי במכשיר, למכסחת דשא- 3חודשים+/ אופנוע- חודשיים/ מזל"ט או תחרות מוטוקרוס - חודש.
מומלץ פשוט להשאיר כ1/3 עד חצי מיכל מלא ואז לפני השימוש בכלי למלא את המיכל עם דלק חדש.
או להשאיר מיכל מלא שגם מקטין את האפשרות של אידוי ומאריך את זמן התוקף.
IF IT HAS WHEELS OR TITS - YOU'RE GONNA HAVE PROBLEMS