1. רישוי אופנועי שטח מתחלקים לשני סוגים (ושלישי שאינו רישוי):
א. רישוי צהוב - כמו כל כלי רכב הנע בישראל, יש טסט שנתי, ניתן לעשות ביטוח וכד'. העברת בעלות דרך הדואר.
ב. רישוי אפור - כלי המוגדר ככלי תחרותי, לשימוש במסלול מאושר בלבד ע"י הרשות החוקית, יש צורך לעבור הדרכה ולהוציא רישיון נהיגה ייעודי גם כדי לרכוש אחד (העברת בעלות) וגם בשביל לרכוב עליו. כיום אין מסלול קיים בישראל מאחר והמסלול היחיד שהיה בוינגייט אינו פעיל יותר, לפחות כרגע. אלו כלים שניתן עפ"י החוק לעשות בהם שימוש במסלול מורשה סגור מה שאומר שמי שרוכב על כלי כזה מחוצה למסלול כזה - רוכב ללא טסט, ביטוח.
מכיוון שאין כיום מסלול שכזה, רכיבה על הכלי - אינה חוקית.
ג. ללא רישוי (שיענה על חלק מהשאלה השנייה) - ישנם כלים שהוברחו לארץ במהלך השנים בחלקים, הם ללא רישוי כלשהו ואין ממש אפשר לשייך אותם לבעלים מסויים, ישנם המציגים שטר מכר או מסמך מפוברק כלשהו (כל אחד יכול להדפיס, הנושא די פרוץ), ישנם כלים גנובים, ישנם כלים שאכן בבעלות פרטית אך לא ממש ניתן להוכיח זאת רשמית.
בדומה או גרוע מכך, ביחס לרישוי אפור, אין טסט, אין ביטוח ואין ממש אסמכתא לכלי הזה בכלל לנוע על פני האדמה מבחינה חוקית.
בנוסף, ישנה חלוקה בין דגמים של יצרן המשמשים לאינדורו ולמוטוקרוס. ישנו שוני בין כלים אלו, מידות גלגל וצמיג אחורי, כיול מתלים, מערכת תאורה וכו'.
הק.ט.מ exc מלבד היותו דגם אינדורו בעל רישוי צהוב ולכן מחירו גבוה ביחס לכלי עם רישוי אפור מכיוון שעלות הכלי האפור מסובסדת ע"י המדינה עקב שימושו ייחודי והמגודר ע"י המדינה ולכן גם מחירו בהתאם.
2.נענה מעלה - רישוי צהוב בדיוק כמו כל רכב, רישוי אפור דורש רשיון נהיגה מתאים ובתוקף, שטר מכר אינו דורש דבר, רק זכרון דברים בין הצדדים.
3. כהצעה גורפת, אישית, לבטחונך - הייתי הולך על רישוי צהוב. זה חוקי, יש ביטוח ואתה מכוסה על כל צרה. הבעיה היא התקציב שלך שלא ממש יאפשר לקנות כלי חדיש ובנפח שאתה מעוניין. הייתי חוסך עוד כסף ורוכש ק.ט.מ/הוסקוורנה 250 4 פעימות או כלים מקבילים, כאמור, עם רישוי צהוב.
בהצלחה.