בניגוד ללחץ אוויר, ששם אכן הוראות היצרן היא סוג של ברירת מחדל והלחץ בפועל תלוי בהרבה גורמים (למשל - אם אתה ברכיבת מסלול אני מניח שאתה יכול לשחק עם זה הרבה יותר), מתיחות השרשרת היא מדד מכאני/טכני בלבד, ואין שם עניין של העדפות.
היצרן מדד ומצא את המתיחות שתדאג לכך שעל פני כל טווח תנועת הזרוע האחורית, בשום נקודה השרשרת לא תמתח לגמרי, מה שיגרום ללחץ עצום על ציר הגיר.
מאחר ובתאוריה היינו רוצים שהשרשרת תהיה מתוחה לגמרי (אם ציר הזרוע היה מתלכד עם ציר גלגל השיניים הקדמי) המתיחות שמצוינת בספר היא המתיחות ההמקסימלית שעדיין תמנע כאמור מתיחות יתר בנקודות מסוימות (עם טווח בטחון קטן).
לכן, לסיכום, שרשרת מותחים על פי הנחיות יצרן ולא על פי שום מדד או שיקול דעת אחר. והנזק בסטייח מהמתיחות הזו עלול להיות הרבה יותר מבלאי מואץ.