לא מודאג מהבית, מודאג מהאופנוע
אחלה רעיון, תודה!
והיא נשארת נקיה??
(שלי גיפה לגמריי אז חובה לנקות)
תודה רבה!
אני לא מבין בנושא אבל על אותו משקל מה שאתה אומר אפשר להשתמש בבנזין?
Sent from my MI 6 using Tapatalk
לא מודאג מהבית, מודאג מהאופנוע
אחלה רעיון, תודה!
והיא נשארת נקיה??
(שלי גיפה לגמריי אז חובה לנקות)
תודה רבה!
אני לא מבין בנושא אבל על אותו משקל מה שאתה אומר אפשר להשתמש בבנזין?
Sent from my MI 6 using Tapatalk
בנזין מתלקח והוא ממש מסוכן. דיזל ונפט הרבה יותר בטוחים.
רוב מי שמשמן בלי לנקות, מורח על השרשרת שמן גיר במברשת ולא מתיז ספריי גריז. יש לזה יתרונות וחסרונות ואתה יכול למצוא על זה דיונים כאן.
העובדה ששניהם מופקים מנפט גולמי היא לא רלוונטית מכיוון שאלו מוצרים שונים. גם פלסטיק מופק מנפט גולמי.
אם ידוע לך בוודאות שנפט תוקף גומי זה משהו אחר. אבל להתבסס על המקור המשותף שלהם זה לא מספיק טוב.
בתקופה בה עבדתי (לא בתור עובד מן המניין) במוסך אופנועים, היתה מכונת שטיפה עם נפט. בעל המוסך (מכונאי של פעם) הזהיר אותי שחלקים של אופנוע מנקים עם נפט ולא עם סולר, כי סולר הורס.
עכשיו,
כולנו יודעים שמכונאים של פעם הם אנשי מקצוע מעולים מצד אחד, אבל לפעמים השיטות עבודה שלהם מתבססות על ידע מסורתי ולא תמיד ידע הנשען על מדע והוכחות אמפיריות.
אני בוחר לא לנסות סולר ולא לגלות האם הוא תוקף או לא,
מכיוון שיש לי אופנוע חדש, אני גם לא מפרק דברים ומנקה אותם כך שאין לי צורך בנפט. בג'יפ שאני מחזיק אני מנקה חלקים עם ספריי בלמים או עם חומר ניקוי ייעודי שאני קונה פעם ב.... בהתאם לסוג החלק ( http://www.brandtools.co.il/ProductI...Id=8015&catId= ).
המלצות יצרן
אפשר גם לנקות את השרשרת עם WD40, אין עם זה שום בעיה אם מייד אחרי ניגוב טוב משמנים עם שמן מנוע משומש או שמן גיר.
מניסיון של שימוש בתקופה של לפחות כשנה/+ עם שרשרת DID- O ring שהחזיקה 7 שנים על ZZR1100, עשתה 89 אלף ק"מ (!!!!) והוחלפה כי כבר לא היה לי נעים מעצם העובדה ש 90 אלף עם שרשרת+גלג"שים על כלי כזה.. למרות שמשה לוי מהקליניקה בהוד השרון, המכונאי שעבד לי על הכלי כל השנים שהיה אצלי (כולל שיפוץ מלא של הגיר), הצהיר שהכל תקין עדיין ומצבה של השרשרת תקין.
אני לא חזיר גז, ובלי פתיחות האצות/האטות תכופות, כולל טיפול מסור כאמור לשרשרת.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
בהחלט ק"מ מרשים לשרשרת
הנק היא שאתה לא חזיר גז
האצות חזקות מקצרות את חיי השרשרת ביותר מחצי לפעמים.
הסיבה לכך היא שהאצה חזקה השרשרת מקבלת כוחות אדירים שמועברים אליה דרך הגגש.
אגב, אותו כנל לגבי וילי, גם התחביב האהוב של להרים גלגל אל על מקצר גם הוא את אורך חיי השרשרת.
ניקוי טוב ושימון תדיר עוזרים באמת, אבל אין תחליף להרגלים טובים
Sent from my ONE A2005 using Tapatalk
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
היה כאן דיון על wd.
אני טענתי שהוא לא טוב לגומיות לאורך זמן,
סתרו את הטענה שלי ע"י קישור לסרטון של mc garage שהראה שהוא משרה גומיות בwd לכמה שבועות בלי נזק. הלכתי וקראתי באתר היצרן, לא הוזכר שם בעיה עם גומי (אגב, גומי הוא שם גנרי להרבה חומרים, כל אחד מגיב אחרת לחומרים שונים), אלא עם סוגים מסוימים של פלסטיק (עוד שם גנרי).
חשוב לזכור שזה חומר ניקוי והסרת חלודה, ולא חומר לשימון.
וואו פשוט וואו! השטיפה של הגלגש הייתה ככ קלה.
תודה רבה על העזרה חברים
שאלה אחרונה, יש איזורים שאתם ממליצים לשמן אחריי/ לפני השטיפה?
Sent from my MI 6 using Tapatalk
כל מקום עם מגעי חשמל חשופים, עם ספרי לניקוי ושימון מגעים (בתוך בתי המתגים למשל).
כבלים- עם משמנת כבליםְ. ושמן- לא wd .
פלסטיקה- עם ספריי לפלסטיק- אני משתמש בstp- son of a gun.