
נכתב במקור על ידי
KKatkov
הממוצע הוא כ-10 אלף בשנה (20 לפי מחירון לוי יצחק, אבל את מי זה מעניין. השוק אומר אחרת).
יש אופנועים שעשו גם 25-30 אלף בשנה ותוחזקו כראוי - והם לרוב יהיו במצב טוב גם אחרי 100+ אלף ק"מ.
הבעיה היא שבתור רוכב מתחיל אין לך את הידע כדי להעריך את מצב הבלאים שמצטברים עם הקילומטראז'.
באופנוע שנסע מעט, ואינו זקן יתר על המידה - סביר שלא הספיק להיגרם נזק גם אם הוזנח טיפה פה ושם. בק"מ גבוה זה כבר לא המצב.
כל עוד יש מבחר גדול של כלים בשוק, ופערי המחירים אינם גדולים - אני לא רואה סיבה לרכוש אופנוע עם 100 אלף ק"מ ומעלה (גם אם הוא נקי ומתוחזק) אם אני יכול לרכוש אופנוע מאותו דגם ושנתון עם 30-40 אלף ק"מ ומתוחזק באותה מידה - בתוספת של אלפי שקלים בודדים.
אם פער המחירים גדול, אז כבר יכולה להיות הצדקה תיאורטית לרכוש דווקא את האופנוע שנסע יותר.
לפני שיבואו ויעמידו אותי על הטעות שלי:
כל האמור לעיל מכוון בעיקר לאופנועים פופולאריים, יחסית חדשים, שנועדו לשמש ככלי יומיומי. כשמדובר בכלים ישנים ונדירים, שקונים כי אתה רוצה "דווקא כזה", לרכיבות פנאי בעיקר- אין לקילומטראז' שום משמעות, וההתייחסות היא למצב הכלי בפועל בלבד.