
נכתב במקור על ידי
Oznik
חג שמח!
בנוגע לבוכנה - מאוד תלוי מהו תוואי הרכיבות שלך, מי שרוכב בטכני צפוף ומשתמש בטווח התחתון של סל"ד המנוע קרוב לוודאי יכול להחליף בוכנה גם לאחר 120-150 שעות.
בפועל, לרוב, אנשים רוצים ראש שקט ומוכנים להשקיע את העלות עפ"י המלצות היצרן, ומנגד יש גם אחרים שמושכים את החלפת הבוכנה לאיזור שצויין.
מכיוון שלא ציינת מה אופי הרכיבה ותוואי השטח (ובכלל, יהיה קשה להעיד באופן מדוייק על הנתונים הללו), אני חושב שהדבר הכי חכם יהיה להחליף את הבוכנה כרגע ולבצע בדיקת מרווח רינגים של הבוכנה הישנה לפני הרכבת החדשה, לבצע בדיקה ויזואלית ולבדוק סימני שחיקה חריגים ולהפיק מכאן להחלפת הבוכנה הבאה אם אתה רוצה ומעוניין למשוך יותר שעות מנוע לקראת ההחלפה השניה.
זאת היתה הגישה השמרנית, כמובן תוכל למשוך את הבוכנה למספר שעות רב ולהחליף באיזור 120-130 שעות אם תרגיש מספיק בטוח לעשות זאת באחראיותך בלבד.
בנוגע למשאבה, גם כאן, אלו המלצות היצרן. זה בדיוק כמו ביטוח. אתה רוצה להיות מכוסה בזמן האמת מצד אחד ומצד שני אין שום סיבה שהמשאבה תשבוק חיים.
אלו משאבות זהות לאלו שנמצאות בבטא, ובבטא אין הנחיות להחליף את המשאבה בזמן כה קצר ואמינותן כבר הוכחה בעשרות אלפי כלים.
גם כאן, יהיה קשה להעיד אם החלפת המשאבה בהכרח נכונה כל 80 שעות, יהיו שיגידו שדווקא זה שמשאבה פעלה באופן תקין - שווה להשאיר אותה ולא להחליפה כך שהחדשה יכולה לשבוק חיים.
בקיצור - להפעיל שיקול דעת חכם.
המלצתי אחרת, אך אצלי (בבטא) מתכוון להחליף בוכנה רק באיזור ה- 120 ש"מ. אין זה אומר שגם אתה צריך, אלא רק שאנשים עושים זאת.
בהצלחה!