ציטוט נכתב במקור על ידי John צפיה בהודעה
דני הוא אחלה בחור , בחרת מקום מצוין .


יש בלאי מוגבר והרבה.
הכל תלוי באיזה תוכנה עושים .

1. אם עושים צריבת מפה כדי להסיר הגבלה של A1 ל A בחזרה - אז זה בסדר.
2. אם עושים צריבת תוכנה כדי לתקן נתונים של יחס אוויר דלק עקב החלפת מערכת פליטה - זה בסדר .
3. אם עושים צריבת תוכנה כי לעלות את הספק כוח הסוס - זה גם בסדר *אבל*

- יש לצפות להחלפת שמן תכופה יותר .
- במקרי קיצון - להזעה של המנוע [פליטה של שמן מנוע].
- צריכת דלק גבוהה יותר .
- אורך חיי מנוע נמוך יותר .

עשיתי מלא טיונינגים בחיים .
בעבר היצרנים היו חונקים מנועים כדי לעבור בדיקות זיהום אוויר.

היום זה מזמן לא נכון , היום לא רק שהם "חונקים" .
אלא גם מתחסכנים באיכות של החלקים ולכן עומס נוסף על זה שכר קיים יגבע מחירים בכיס.

כשיצרן קובע הספקים ויחסי עבודה של מנוע הוא חושב על :
מרווח טיפולים.
צריכת דלק
זיהום אוויר.
אמינות [עומס עבודה בטוח]

טיונינג מבטל את כל זה.
"יש בלאי מוגבר והרבה" ואז נותן דוגמאות שאין.
מספיק עם מקרי קיצון, אופנוע עם פול סיסטם שמקבל מפה חדשה שנבנת על דיינו יקבל עוד כח סוס אבל לא משהוא דרמתי שהמנוע לא יכול לעמוד בו, מה שכולם מרגישים אחרי מפה חדשה זה השינוי באיך הכוח מועבר בכל קשת הסל"ד וזה מורגש הרבה יותר מכל סוסון או שניים.
אתה שוכח שמנועים עם הזמן משתנים ולא זהים בדיוק אחד לשני לכן זה "בריא" יותר למנוע שהוא מקבל מפה שנבנת במיוחד בשבילו, אין יותר טוב מזה!