
נכתב במקור על ידי
RoadSwimmer
מישהו יכול לעשות סדר בבקשה בנושא, איך יכול לעלות על מסלול, למספר שסנים, לשלם ולחזור הביתה, אם הייתה כתבה / פוסט בעניין אשמח לקבל קישור:
1. האם צריך להוציא רשיון מיוחד לשם כך? לא. מספיק להגיע עם רישיון נהיגה + רישיון רכב + ביטוח חובה - כולם בתוקף כמובן :-)
2. האם צריך להיות חלק מקבוצה שסוחרת את המסלול, או לנצל יום מסלול של אופנוען מאומן / פרו ריידינג? לא. אין צורך. כמעט בכל יום (!) נערך יום מסלול היכנשהו בארץ. רייסטראק ומסלול פצאל הם המפעילים של רוב הימים הללו בתקופה האחרונה. ניתן ומומלץ לעקוב אחרי דפי הפייסבוק הרלוונטיים לעדכונים שוטפים.
3. האם צריך ביטוח מיוחד לזה? לא. ביטוח חובה יספיק. אבל מאחר והנושא עמום מעט, הייתי ממליץ להקפיד ולהשתתף רק בימי מסלול שיעודיים לאופנועים בעלי לוחית צהובה. הנושא מעורפל ולא ברור, אבל נראה שבימים שבהם משתתפים אופנועים בעלי לוחית אפורה (אל תדאג, הם עולים למסלול בנפרד), האירוע צריך או לפחות אמור להחשב ככזה שמיועד לפעילות ספורט מוטורי (ביטוח חובה לא תקף, מצריך רישיון מיוחד וכו'). כדי להסיר ספקות, ממליץ להצמד לימים שמראש מיועדים לרכיבת מסלול של בעלי לוחיות צהובות.
4. האם המסלולים נקיים, מתוחזקים? יחסית, כן. 2 המסלולים העיקריים, פצאל ושדה תימן (ולמען האמת גם המסלול בערד, אף שאינו מקיים ימי מסלול כמעט), שוכנים כולם באזור מדברי. הווה אומר - סופות חול מזדמנות שמשאירות עקבו על המסלול. אבל בגדול - הם נקיים ומתוחזקים. פצאל ושדה תימן אף מציעים שירותים מסודרים, חיבור לחשמל וצל.
5. מה העלויות, סבירות? זה עניין סובייקטיבי. אבל לטעמי - מאוד סבירות. בין 200 ל-300 שקלים מעניקים לך זמן רכיבה נטו של כשעה וחצי-שעתיים (מחולק על פני סשנים בני רבע שעה כל אחד). זה המון זמן ורוכב הרוכבים לא מסוגלים לרכוב את כל הסשנים שניתנים להם.
6. מסלול דלתון? לא. כבר לא פעיל.
תודה מראש!!
Sent from my iPhone using Tapatalk