ערב טוב!
חדש כאן, וככל הנראה בקרוב חדש גם בעולם הדו גלגלי (או התלת).
לאחרונה עברתי לת"א, מכרתי את הרכב (לא אופציונלי בכרך הגדול) ומאז אני מתנייד על אופניים רגילות (כן כן, מדווש!).
אבל לא כל הנוצץ זהב.. המרחק היומי שעלי לרכב לא קטן ולאחר חודשיים העניין מתחיל להראות אותותיו בגופי ובעיקר בכוחי..
בכל מקרה, בבעלותי רישיון A2 שהוצאתי בסוף הצבא על מנת לעבוד כשליח תקופה קצרה.
מכיוון שאני מתעתד להתחיל לימודים אקדמיים במכללה למנהל (ראשון לציון) באוקטובר הקרוב, חשבתי שהאופציה הטובה ביותר לסגור את פינת הנסיעות בעיר ולמכללה תהיה קטנוע.
הבנתי שקטנוע 125 סמ"ק גבולי מאוד ספק לא רלוונטי לשימוש זה, לכן כנראה אגדיל רישיון ל A1.
אבל יש דבר אחד שמכרסם לי בתודעה..
בטיחות.
אני לא חושבב גדול של רעיון הדו"ש, חוסר האונים והפגיעות שיש כאשר נמצאים על הכביש עם שלל נהגי ישראל מטובי אזרחינו הוא גבוה, וגורם לי לחשוש..
במיוחד לאור האחיזה/נעילת גלגלים בעצירת חירום.
אז.. הבנתי שיש 2 אפשרויות מרכזיות לפתרון חלקי של החשש:
1. קטנוע עם ABS.
2. קטנוע תלת גלגלי עם/בלי ABS.
עכשיו ההתלבטות היא בעיקר בשל כמה גורמים:
א. עלות ביטוח שעולה מעט בקטנוע דו"ש לעומת תל"ג.
ב. עלות שוטפת בניהם.
ג. מחיר קניה.
לגבי עלות הביטוח, קטנועי תל"ג רלוונטים אמנם זולים יותר במעט, אבל חשבתי על ה,MP3 של פיאג'ו ושם ככל הנראה רלוונטי דגם ה 300 בלבד.. מה שגם למדתי שבישראל כמו בישראל.. הביטוח באופן לא מוסבר קופץ בכמעט 1300 שקל החל מהסמ"ק הראשון אחרי ה 250.
זאת לעומת האפשרויות בעלות ה ABS בתחום ה 250 סמ"ק (דאון טאון, ג'וירייד,קרוזים וכו')
אשמח לדעתכם בנושא זה.
בנוסף, מנסיון של חברים פה, מה רמת הבלאי בקטנוע MP3 תל"ג?
המערכת של המתלה הקדמי נראית לי כמשהו שעלול לסבך אותי בהוצאות לא מוכרות בעליל...
אשמח לדעתכם בכל נושא ובכללי!
תודה רבה!
עמית.