יש כמה שיטות למדידת משקל - משקל יבש (ללא דלק, שמן וכו'), משקל רטוב ושילובים מוזרים בינהם. יתכן ומשקלו של ה-DR נמדד שונה.
יכול להיות שה-DR אכן קל יותר מהסיבות שצויינו מעליי. בכל מקרה, המנוע הוא לא-דווקא החלק היחיד שמשפיע על המשקל, ונפח המנוע לא בהכרח מעיד על משקלו. שלדת אלומיניום, ג'אנטים קלים, פלאסטיקה דקה יותר, מערכת פליטה פתוחה יכולים להוריד המון ממשקל האופנוע. גם במנוע (בכלים שבהם שווה להשקיע בהורדת משקל - סופרספורט בד"כ) ניתן להוריד קילוגרמים רבים ע"י שימוש בסגסוגות מתקדמות, תכנון קומפקטי של הרכיבים וכו'. כמובן, שיש לזה מחיר - או בעמידות, או במחיר הכלי.
ההנחה שלך שהמשקל משפיע מאוד על צריכת הדלק שגויה מיסודה. בפועל, זה פקטור משני לחולוטין. הפרמטר הראשון והעיקרי לחסכון בדלק הוא סגנון הרכיבה - ככל שתרכב חלק ועדין יותר, תמנע מבלימות ותתכנן קו תנועה חכם, כך תשתפר הצריכה.
פאקטורים הנדסיים משמעותיים הם יעילות המנוע (כאן מככבים כלים כגון ההונדה NC\CB500), אוירודנמיות (משפיע יותר ככל שהמהירות עולה), חלוקת הילוכים נכונה (שמאפשרת לרוכב להיות בטווח סל"ד יעיל אך לא גבוה מדי).
הדוקאטי הפרטי שלי יושב על 1/19-20 ברכיבה מנהלתית (לרוב שיוט 110-140, פקקים ב-70 קמ"ש על השול). ראיתי גם טנקים של 1/22 כמה פעמים. רוב הדיווחים שתראה ב-FUELLY הינם בטווח של 1/17-1/15. למה? כי זה אופנוע ליטר, ואם תלחץ אותו - הוא ישתה.
אופנוע 250 לרוב אוכל 1/23-1/20 בקריעה (שתקצר לו את החיים פי כמה) עד ל-1/30 ברכיבה מתונה וחסכונית. בכל מקרה, מדובר כאן במעט דלק, ואבסולוטית - הפער הכספי קטן.
משום שהאופנוע אמור לשמש אותך לנסיעות יומיומיות לעבודה, הייתי שם את הדגש דווקא על אמינות ולא על צריכת דלק - וכאן אתה בבעיה, כי בקטגוריה הזאת לא נשארו הרבה כלים עם רקורד אמינות מרשים.



					
					
					
						
  ציטוט ההודעה בתגובה