אהלן,
למישהו פה יש ניסיון עם בנלי?
אני מתלבט אם לקנות את הTNT25. האם זה שמדובר באופנוע איטלקי שמיוצר בסין אומר שהאמינות שלו תהיה גרועה?
יש דרך לדעת לאיזה קילומטרז' הוא יגיע עד ש"ימות"? (בהנחה שאני לא הולך להתחרע עליו)
אני צריך כלי לנסיעה יומיומית לעבודה- 35 קמ לכיוון, 5 ימים בשבוע.
בראש סדר העדיפות שלי זה שיהיה אמין וחסכוני בדלק. לא איכפת לי אם יסע טיפה לאט יותר. העיקר לא להיתקע במוסך ושלא יהיה חזיר דלק.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מזכיר לי את הדעה על הדאצ'ה
גם רנו וגם רומני.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
יש משומשים בני שנה. ראיתי קאוואסקי Z250 2018 עם 0 ק"מ, יד יבואן ב-23. גם אופציה.
חוץ מזה, לפני שאתה שולל כלי בגלל משקל - עשה רכיבת מבחן. אני גם ממש לא בטוח שהקילוגרמים האלה זה מה שישפיע לך על הצריכה. FUELLY מכיר? תעיף מבט, תסתכל על איזה צריכת דלק אנשים מדווחים על הכלים שמעניינים אותך.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אישית הייתי הולך עם הסוזוקי, גם בגלל מנוע הטווין בניגוד לסינגלים של שאר החברים בקטגוריה.
כמו שקטקוב אמר - רכיבת מבחן תיתן לך פרספקטיבה טובה יותר לגבי הכלי.
הסתכלתי בFUELLY. הצריכת דלק של הסוזוקי גרועה לדעתי. (רשום שם 22-1) גם יש שם רק חוות דעת אחת על הGSX250R. לגבי המשקל, זה לא הדבר שמשפיע הכי הרבה על צריכת דלק?
עוד שאלה על הדרך, DR650SE למשל שוקל 166 קג. איך הGSX250R עם מנוע 250 סמק שוקל (178 קג), יותר מאופנוע עם מנוע 650 סמק?
הסתכלתי על הנתונים באתר של עופר אבניר.
כי הdr הוא אופנוע דוש, ומשקיעים הרבה כדי להוריד משקל מאופנועים כאלו.
בין היתר, אין לו מערכת קירור מים, צילינדר אחד (מסיבות אחרות) ועוד ועוד.
נשמע כאילו שאתה מנסה לחסוך כסף.
לקנות את הדבר הכי זול שיש בשוק, זאת בדרך כלל לא דרך טובה לעשות זאת.
בנוסף,
מה אכפת לך מצריכת דלק? ההבדל בין 25 ל22 ק"מ לליטר הוא שולי אם אתה נכנס ויוצא ממוסכים כל הזמן.
יש כמה שיטות למדידת משקל - משקל יבש (ללא דלק, שמן וכו'), משקל רטוב ושילובים מוזרים בינהם. יתכן ומשקלו של ה-DR נמדד שונה.
יכול להיות שה-DR אכן קל יותר מהסיבות שצויינו מעליי. בכל מקרה, המנוע הוא לא-דווקא החלק היחיד שמשפיע על המשקל, ונפח המנוע לא בהכרח מעיד על משקלו. שלדת אלומיניום, ג'אנטים קלים, פלאסטיקה דקה יותר, מערכת פליטה פתוחה יכולים להוריד המון ממשקל האופנוע. גם במנוע (בכלים שבהם שווה להשקיע בהורדת משקל - סופרספורט בד"כ) ניתן להוריד קילוגרמים רבים ע"י שימוש בסגסוגות מתקדמות, תכנון קומפקטי של הרכיבים וכו'. כמובן, שיש לזה מחיר - או בעמידות, או במחיר הכלי.
ההנחה שלך שהמשקל משפיע מאוד על צריכת הדלק שגויה מיסודה. בפועל, זה פקטור משני לחולוטין. הפרמטר הראשון והעיקרי לחסכון בדלק הוא סגנון הרכיבה - ככל שתרכב חלק ועדין יותר, תמנע מבלימות ותתכנן קו תנועה חכם, כך תשתפר הצריכה.
פאקטורים הנדסיים משמעותיים הם יעילות המנוע (כאן מככבים כלים כגון ההונדה NC\CB500), אוירודנמיות (משפיע יותר ככל שהמהירות עולה), חלוקת הילוכים נכונה (שמאפשרת לרוכב להיות בטווח סל"ד יעיל אך לא גבוה מדי).
הדוקאטי הפרטי שלי יושב על 1/19-20 ברכיבה מנהלתית (לרוב שיוט 110-140, פקקים ב-70 קמ"ש על השול). ראיתי גם טנקים של 1/22 כמה פעמים. רוב הדיווחים שתראה ב-FUELLY הינם בטווח של 1/17-1/15. למה? כי זה אופנוע ליטר, ואם תלחץ אותו - הוא ישתה.
אופנוע 250 לרוב אוכל 1/23-1/20 בקריעה (שתקצר לו את החיים פי כמה) עד ל-1/30 ברכיבה מתונה וחסכונית. בכל מקרה, מדובר כאן במעט דלק, ואבסולוטית - הפער הכספי קטן.
משום שהאופנוע אמור לשמש אותך לנסיעות יומיומיות לעבודה, הייתי שם את הדגש דווקא על אמינות ולא על צריכת דלק - וכאן אתה בבעיה, כי בקטגוריה הזאת לא נשארו הרבה כלים עם רקורד אמינות מרשים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
דאסטר דיזל עם תיבה ידנית - אין סיבה שלא יציג חיים ארוכים בתנאים קשוחים. אוטו ראוי ותמורה טובה לכסף.
אבל גם הם נופלים... היום מוכרים דאסטר מיקרו-טורבו בנזין עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים וזה צרעת. בשבועות האחרונים הם עוד הגדילו והכניסו לו את המנוע החדש ביותר של הקונצרן, 1.33L שמשודך לתיבה מהבית הדי מפוקפק של getrag. רצית מכלולים ותיקים עם רקורד של אמינות וקיבלת את ההפך הגמור.
תבדוק גם את הZ250SL
זה היה הכלי הקודם שלי והצריכה שלו הייתה בממוצע 28.1 ק"מ לליטר, אפשר גם להגיע ל30, תלוי ברכיבה שלך.
הנה ה fuelly שלי http://www.fuelly.com/motorcycle/kaw...wahonda/804054
המפתח לחיסכון בדלק בו, זה לשייט על 115(למרות שבכבישים מהירים כמו כביש 2 הייתי נוסע לפעמים גם 120 איתו)
בכבישים בין עירוניים עם רמזורים כמו חלקים מכביש 4 או כביש 57 בדרך כלל הייתי נוסע 105-110.
מבחינת האצות, הייתי "מתפרע" מתי שהייתי עוקף את המכוניות על לנקודה ריקה יחסית ושם הייתי חוזר נסוע רגוע ואז חוסך בדלק.
וכמובן לא למשוך הילוכים לא לצורך, יש רוכבים שעושים את זה ואז הצריכת דלק שלהם עולה בצורה משמעותית