אהלן חברים,
מדובר על ימאה yzf-r3.
מהו סל״ד בריא למנוע בכביש מהיר לטווח הרחוק?
לצורך דוגמא, 100 קמ״ש הוא באיזר ה6.5 סל״ד.
האופנוע מרגיש אחלה גם על 140 קמ״ש, אבל בגלל שאני רוכב צעיר פעור, אני לא יודע אם זה בריא או לא למנוע.
דעות?
אהלן חברים,
מדובר על ימאה yzf-r3.
מהו סל״ד בריא למנוע בכביש מהיר לטווח הרחוק?
לצורך דוגמא, 100 קמ״ש הוא באיזר ה6.5 סל״ד.
האופנוע מרגיש אחלה גם על 140 קמ״ש, אבל בגלל שאני רוכב צעיר פעור, אני לא יודע אם זה בריא או לא למנוע.
דעות?
תתחדש ! , לא להגיע לקו אדום , 120 קמש לדעתי יהיה בטווח הנכון
RSV4
האמת שזה לא שלי חחח, זה של חבר שהוא צעיר בדיוק כמוני, לקחתי אותו לסיבוב.. אחלה אופנוע.
קו אדום לא יהיה, אבל לצורך דוגמא 9 סל״ד מסוכן לו?
האמת שהצליל של האר3 דיי צורח ובכייני לאורך הסקאלה,
על 120 הוא הרגיש לי מעולה והיו אחלה רזרבות לעקיפה, השאלה אם להיות אפילו על 130-140 לאורך זמן (נגיד חצי שעה) יפגע בו.
רכבתי בזמנו על נינג'ה 250, הייתי עושה נסיעות של חצי שעה +- לכיוון על בסיס קבוע,
לדעתי שם המשחק הוא להרגיש את האופנוע, מתי הוא מגיע לקצה שלו ומתי הוא נינוח ומוכן לתת לך "בוסט" של כוח כשתצטרך.
הנינג'ה שלי היה נוסע די הרבה על 8-9K סל"ד אך תוך גיוון ומשחק ולא מצב סטטי לאורך זמן ארוך
מבחינת בלאי, הסל"ד הטוב ביותר הוא סל"ד בינוני. תרכב 70-80 בהילוך גבוה כל הדרך, והמנוע של ה-R3 יחיה כמעט לנצח. על הדרך תהנה מצריכת דלק מגוכחת, בלאי נמוך עד אפסי של צמיגים/שרשרת גלגל"ש וכו'.
משום שהמטרה שלך היא להינות מהאופנוע, ולא לקבוע שיא חדש של אורך חיי מנוע - מספיק שלא תגיע קרוב למחוזות הקו האדום, תמנע מפתיחת פול-גז שלא לצורך ומשיוט עם גז פתוח מעל 3/4 (כלל אצבע, אל תתחיל למדוד את מהלך הידית, כן?).
עוד כלל אצבע - אל תגיע קרוב למהירות ה"סגירה" של האופנוע. זאת אומרת, אם הוא מגיע ל-160-170, אל תעבור את ה-130. מגיע ל-180? תגביל את עצמך ל-140.
יש כלים שגם אם לא תקיים את רוב הכללים האלה, אבל תטפל בהם כראוי - יחזיקו 50-60-100 אלף ק"מ לפני שיידרש שיפוץ מנוע. יש כלים רגישים, שאי-הקפדה על הכללים האלה גורמת בהם לבעיות תוך אלפי ק"מ, לפעמים אפילו עוד בזמן תקופת האחריות.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא להגיע לסלד גבוה אף פעם? או שמותר להשתולל מדי פעם?
בואו נבין כמה דברים בסיסיים.
1. אני מניח שקנית אופנוע כדי לרכב (מנגד יש כאלה שקונים לאספנות למשל)
2. מנוע שעובד - מתבלה. כמו כל דבר אחר בעולם.
3. ככל שעומס גדול יותר - בלאי גדול יותר.
כשאומרים "סל"ד הטוב ביותר הוא סל"ד בינוני" הכוונה שבסל"ד בינוני יחס בין בלאי לתועלת הכי טוב. וכשאתה מתקרב לקו האדום - הבלאי גדל בצורה משמעותית.
לגבי "להשתולל" ... לא יודע למה התכוונת, אבל דבר ראשון שנשבר כשמשתוללים זה עצמות.
מותר וכדאי פעם בכמה זמן לתת נסיעה של כמה דקות בסלד גבוה מאוד. זה מביא את הסעפת ושסתומי הפליטה לטמפרטורות גבוהות שעוזרות בניקוי משקעי פיח.
לא כל יום, ולא כצורת רכיבה.
(האמור הוא למנועים ישנים קרבורטור, אני נוהג כך גם עם מנועים מוזרקים, אם מישהו יודע שזה לא טוב, מוזמן לתקן).