ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
מתנצל מראש אבל מסכים חלקית בלבד.

אופנוע הוא כלי לא הגיוני, עם המון חסרונות אבל עם מקדם הנאה גבוה ביותר.
זה מאין רכבת הרים ללא מסילה, אבל זו לא ההנאה היחידה.

כמו בסקס, כולם אוהבים את התחושות אבל כל אחד מתגרה ממשהו אחר ולכל
אחד יש את העדפות שלו.

כמו שאתה יודע הייתה לי וספה ישנה 1969 ששיפצתי ורכבתי עליה 5 שנים יום יום
הייתה לה הנדסת אנוש מחורבנת, מרעישה מסריחה איטית להחריד והיא הדגישה
במדויק את כל החסרונות של דו"ג, ואהבתי אותה ואני אוהב אותה עד היום.

דווקא הריח, הרעש והתחושות זה מה שחסר היום באופנועים שכולם דומים ונראים כמו
שכפול גנטי מוצלח.

עיקר העניין באופנועים זה המנוע, הצליל והתחושות שהוא משדר, אם תסרס אותם תקבל
בעצם סוג של ריחוף אנמי שמצמצם את תפקידם של חלק מהחושים בחוויה הכללית.

אגב גם נהיגה ברכב כשיש היום מליון גמדים שמתקנים טעויות נהיגה, מסרסים את החוויה
המזוקקת של הגה מנוע גלגלים ודוושות. עד היום חווית הנהיגה הטובה ביותר שלי מתנקזת
לשני רכבים שונים אבל דומים חיפושית באחה, ולוטוס סופר 7 וכן נהגתי על פורשה במסלול,
ופארארי באיטליה. חוויה עוצמתית אבל לא משתווה לנהיגה אמיתית.
אני חושב שאופנוע זה הכלי שבו ניתן להרגיש חיבור אדם-מכונה-טבע בצורה הטובה ביותר.
יש כאלה שרוצים את השקט, כדי להתמסר לטבע, ויש כאלה שמעדיפים את רעש המנוע כדי לזכור שהם קודם כל רוכבים על מכונה הנוסעת על שניים.
הכל בסופו של דבר עניין של העדפה אישית. כמו כל דבר בחיים.

העניין הוא שאני מצליח להעריך את מה שכתב הבחור, כי בין כה וכה, המנוע יוחלף במנוע אחר (חשמלי, מימן, השד יודע) ורכבים אוטונומיים יהיו.
אני באופן אישי אהבתי את נקודת המבט השונה שהביא ואת היתרונות שבעתיד מעין זה שאנחנו מציירים כאן בשרשור.

כל הדיון הזה מעלה לי רק שאלה אחת: כשהעתיד יתקדם ויגיע, מה יעשו כל חובבי ההגה? זה לא עשרות, לא מאות, לא אלפים ולא מאות אלפים.
מדובר במליונים של בני אדם שנהנים מהחוויה הזאת של הגה-דוושות-כידון-רעש-מהירות-החלקה. איפה הם יוכלו לממש זאת?
על הכביש אני מאמין שלא, אז בשטח? במסלולים מיוחדים? אני לא מאמין שהם יוותרו על זה.