אולי לא הובנתי נכון, אולי לא הבנתי נכון ואולי שניהם.
קודם כל תרגע. המכונה/ברזלים שלך הרבה יותר חזקים ממה שאתה חושב.
היא תוכננה על סמך ניסיון עבר לעשות בדיוק את מה שאתה עושה (בכללי) וצריך ממש ממש לרצות להרוס אותה כדי לגרום נזק
למשל - רכיבה עם חצי קלאץ' פשוט תשרוף אותו.

מבחינת בטיחות (וזו תחושת בטן) דווקא עדיף לרכוב עם קלאץ' משולב. שוב, כך תוכננה המכונה.
אבל אם פעם ב.. לשם השעשוע תמשוך קלאץ בירידה לא יקרה כלום. בתנאי שתוודא שאתה בהילוך הנכון בסלד הנכון כשאתה משלב חזרה
אחרת אתה עלול לאבד אחיזה באחורי.
אז לא. זה בד פרקטיס לרכוב עם קלאץ' משוך כאורח חיים. לא לזה התכוונתי.
כשזה נאמר - אל תבלום בירידה עם המנוע. זה בלאי שאתה לא רוצה. (ולי פעם בימי הפלמ"ח השרשרת נקרעה, נתקעה ושברה את הגיר)

ולסיום, כשאני בולם, אני בולם עם הבלמים. אבל מוריד הילוכים ומשלב תוך כדי.
כשאתה מושך קלאץ' בחמישי ועוצר עצירה מלאה (רמזור) עם הקלאץ' משוך - משהו ממשיך להסתובב במנוע.
פעם ממש ידעתי את ההסבר הטכני של זה.