עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: נסיעה עם קלאץ' משוך - שאלה טכנית לאנשים מביני עניין

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    28

    נסיעה עם קלאץ' משוך - שאלה טכנית לאנשים מביני עניין

    שלום לכם,
    בעקבות דיון שעלה פה באשכול אחר של הפורום ברשותכם כמה שאלות בנושא קלאץ' משוך בזמן נסיעה.
    כרוכב טרי עם ניסיון של בערך חודש וחצי, באמת חשוב לי לשים לב לטעויות שאני אולי עושה שפוגעות בבריאות של הברנש הדו"ג (והחבר הכי טוב החדש שלי), מר הונדה CB500X.
    באחד הדיונים פה בפורום עלה הנושא של נסיעה עם קלאץ' משוך, בהמשך לתגובה שלי שבה ציינתי שבירידה תלולה אני מושך את הקלאץ' במרבית הירידה, ונותן לאופנוע "לגלוש" תוך הרמת הילוכים והתאמת סל"ד לפי צורך. תגובה זו עוררה שתי תגובות מנוגדות כמובן, האחת תומכת בגישה שלי והשניה פחות.

    אז ראשית אני אשמח אם מישהו עם הבנה טכנית יוכל להסביר לי האם הדבר פוגע באופנוע באיזושהי צורה, או שהדבר בסדר.

    בנוסף, אני מוצא את עצמי, מתוך הרגל של שיעורי נהיגה, מושך את הקלאץ' כשאני בולם ולעיתים מחזיק אותו מספר שניות בטרם שחרור תוך כדי המשך נסיעה, במהירויות לאורך כל הסקאלה.
    חבר העיר לי שהמנהג הזה גם הוא לא בריא לאופנוע, אבל כשאני רק משחרר גז ובולם בלי למשוך קלאץ' כדי להאט (אני אדגיש כאן שאני עושה זאת בזהירות ולא בזריקה של המצרעת), האופנוע מרגיש כאילו הוא נבלם או שמשהו כמו בולם אותו בחוזקה.

    לאור הדברים האלה, אני באמת מאוד אודה למי שיוכל להבהיר קצת על העניין. כל הנושא כבר הכניס אותי לקו חשיבה של הורס את האופנוע מחוסר הבנה, וואלה זה די מוציא את הכיף מהרכיבה.
    אני אשמח גם להסברים טכניים על למה ואיך ומה נגרם, לדעתי זאת הדרך הכי טובה להבין ולזכור את מה אתה עושה ולמה אתה עושה אותו.

    סליחה על החפירה, אני נורא אוהב את החבר ואני לא רוצה להזיק לו.
    תודה ענקית מראש לעוזרים בעניין.

  2. #2
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    אולי לא הובנתי נכון, אולי לא הבנתי נכון ואולי שניהם.
    קודם כל תרגע. המכונה/ברזלים שלך הרבה יותר חזקים ממה שאתה חושב.
    היא תוכננה על סמך ניסיון עבר לעשות בדיוק את מה שאתה עושה (בכללי) וצריך ממש ממש לרצות להרוס אותה כדי לגרום נזק
    למשל - רכיבה עם חצי קלאץ' פשוט תשרוף אותו.

    מבחינת בטיחות (וזו תחושת בטן) דווקא עדיף לרכוב עם קלאץ' משולב. שוב, כך תוכננה המכונה.
    אבל אם פעם ב.. לשם השעשוע תמשוך קלאץ בירידה לא יקרה כלום. בתנאי שתוודא שאתה בהילוך הנכון בסלד הנכון כשאתה משלב חזרה
    אחרת אתה עלול לאבד אחיזה באחורי.
    אז לא. זה בד פרקטיס לרכוב עם קלאץ' משוך כאורח חיים. לא לזה התכוונתי.
    כשזה נאמר - אל תבלום בירידה עם המנוע. זה בלאי שאתה לא רוצה. (ולי פעם בימי הפלמ"ח השרשרת נקרעה, נתקעה ושברה את הגיר)

    ולסיום, כשאני בולם, אני בולם עם הבלמים. אבל מוריד הילוכים ומשלב תוך כדי.
    כשאתה מושך קלאץ' בחמישי ועוצר עצירה מלאה (רמזור) עם הקלאץ' משוך - משהו ממשיך להסתובב במנוע.
    פעם ממש ידעתי את ההסבר הטכני של זה.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    בקצרה - לא נוסעים עם קלא'ץ משוך אף פעם.
    את הקלא'ץ מושכים כמה שניות לפני עצירה ברמזור כשאתה בהילוך המתאים, ובתחילת נסיעה ובהעברות. זהו.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    אתה מחפש תשובה מההיבט הטכני בלבד? אם כן, בטח שלא מועיל אבל גם לא ממש מזיק "לגלוש" בירידה עם קלאץ תקין שמשוך עד הסוף.

    מחפש תשובה מההיבט הבטיחותי וצורת הרכיבה הנכונה?
    ברכיבה עם קלאץ משוך אתה מבזבז אנרגיה (מנטלית ופיסית) ומאבד זמן יקר במקרה שבו אתה צריך לברוח מאיזה טבמל שמנסה (בכוונה או בשוגג) להרוג אותך.
    אתה רוכב רק חודש וחצי? תפטר מהמנהג המיותר והמסוכן הזה.אתה צריך להיות ברכיבה מוכן להפתעות. באותה נשימה גם המכונה שלך צריכה להיות מוכנה להפתעות. כשהמכונה שלך מתדרדרת בירידה עם קלאץ משוך ופתאום תתקל בהפתעה אתה תצטרך להעיר את המכונה מהנמנום שלה וזה עלול לגרום לכך שאת המשך הירידה אתה תעשה גם כן בהחלקה עם קלאץ משוך. רק בלי האופנוע.

    או כפי שנאמר:
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    מבחינת בטיחות (וזו תחושת בטן) דווקא עדיף לרכוב עם קלאץ' משולב.
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    בקצרה - לא נוסעים עם קלא'ץ משוך אף פעם.
    את הקלא'ץ מושכים כמה שניות לפני עצירה ברמזור כשאתה בהילוך המתאים, ובתחילת נסיעה ובהעברות. זהו.

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ככלל, לקלאץ' עדיף להיות משולב ולא לחוץ (קפיץ', מיסב וכו'...). מפעם ב... שאתה גולש לא יקרה נזק. אם זאת צורת רכיבה, אולי כן.
    (אלא אם אתה משלב קלאץ' במהירות שלא מתאימה לסל"ד/הילוך).
    לכן הסוגיה העיקרית (כמו שאמרו) היא בטיחות. לרדת ירידה ארוכה על בלמים זה ביג נו נו. אבל כל אלו די ברורים ומוסכמים.
    השאלה המעניינת (לא אותי, לי יש דיעה מוצקה בעניין) היא האם עומדים ברמזור עם קלאץ' משוך ובהילוך, או משוחרר בניוטראל (כביכול, פחות בלאי)....
    (רמז, נתנו כבר את הסיבה לפתרון בתגובות קודמות).

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי Amir.M צפיה בהודעה
    כשאני רק משחרר גז ובולם בלי למשוך קלאץ' כדי להאט (אני אדגיש כאן שאני עושה זאת בזהירות ולא בזריקה של המצרעת), האופנוע מרגיש כאילו הוא נבלם או שמשהו כמו בולם אותו בחוזקה.
    זו בלימת מנוע.
    זה נורמלי (נובע מהעובדה שהצרת את פתח יניקת האויר והמנוע לא מסוגל למשוך אויר בכמות שמתאימה לסל"ד שבו הוא נמצא), זה תקין וזה גם די שימושי, כמו שנאמר כאן, כשאתה צריך לבלום בירידה (הפעלה רצופה וממושכת של הבלמים יכולה לגרום להתלהטות שלהם ואתה עלול למצוא את עצמך בלי בלמים).
    עם הזמן, הלימוד (קורסים מתקדמים...) והתרגול, פעולת המצערת שלך תהפוך עדינה וחלקה יותר והעסק ירגיש יותר טבעי.

  7. #7
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    ככלל, לקלאץ' עדיף להיות משולב ולא לחוץ (קפיץ', מיסב וכו'...). מפעם ב... שאתה גולש לא יקרה נזק. אם זאת צורת רכיבה, אולי כן.
    (אלא אם אתה משלב קלאץ' במהירות שלא מתאימה לסל"ד/הילוך).
    לכן הסוגיה העיקרית (כמו שאמרו) היא בטיחות. לרדת ירידה ארוכה על בלמים זה ביג נו נו. אבל כל אלו די ברורים ומוסכמים.
    השאלה המעניינת (לא אותי, לי יש דיעה מוצקה בעניין) היא האם עומדים ברמזור עם קלאץ' משוך ובהילוך, או משוחרר בניוטראל (כביכול, פחות בלאי)....
    (רמז, נתנו כבר את הסיבה לפתרון בתגובות קודמות).
    הסקרנות אוכלת אותי, למישהו יש תשובה טובה לעניין ?

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    אני כמעט תמיד נשאר בהילוך עם קלאץ' משוך עד הסוף. לפעמים, כשאני נזכר שאני לא בשיעור רכיבה ויכול להעביר לניוטרל, אני מעביר ומשחרר את הקלאץ'. בגדול נכון יותר (מבחינת רכיבה נכונה) להישאר בהילוך עם קלאץ' לחוץ, כדי שתוכל להתחמק ממכשול שיצוץ בטעות. יש לא מעט סרטונים ברשת על אופנוענים שניצלו בגלל שפתאום עפה להם איזו מכונית לנתיב ובזכות העירנות והעובדה שהאופנוע נשאר בהילוך הצליחו להתחמק.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    28
    חברים השכלתי, תודה לכל מי שנתן ותרם מהידע שלו מעריך את זה מאוד.
    נתחיל לתרגל ממחר, למזלי באמת מדובר על להיפטר מהרגלי רכיבה של פחות מחודשיים ולא מהרגלים שמלווים אותי מספר שנים, אז נתמודד.
    נתחיל ממחר לתרגל כמה שפחות נגיעה בקלאץ' שלא לצורך.
    סיפקתם פה אחלה מידע בצורה מאוד מובנת ועניינית, מקווה שיתרום גם לאחרים עם הסוגייה הזאת.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    הייתי עושה את זה אך רק אם אני סמוך ובטוח שהקלאץ מנתק לגמרי לגמרי !
    (מה שלא קורה ברוב האופנועים)
    אם תשים את האופנוע שלך באוויר .
    תניע בניוטרל ותעביר לראשון בלי לשחרר את הקלאץ- שים לב שאם הגלגל האחורי יתחיל להתסובב - יש חיבור קטן בין המנוע לגלגל למרות שלחצת קלאץ! והחיבור הקטן הזה במהירות גבוהה מאוד יחכך את הגלגלים ויהרוס אותם. לכן אם באלך לגלוש אז שים ניוטרל או שתוודא שהקלאץ שלך אכן מכון הייטב!

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    ומאותה סיבה שרשמתי לכן עדיף לעמוד בניוטראל ברמזורים

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tilbalisti צפיה בהודעה
    ומאותה סיבה שרשמתי לכן עדיף לעמוד בניוטראל ברמזורים
    פספסת את החלק החשוב שבשרשור הזה.
    כבר נכתב- מבחינה מכנית נטו ברור שללא קלאץ משוך יהיה פחות בלאי.
    אבל- כשאתה עומד ברמזור וזה שבא מאחוריך עסוק בקרוא הודעה או עסוקה בלדפדף בפייסבוק ואתה רואה במראה שהוא/היא מתקרבים בלי להאט אתה ממש מעדיף שתוכל לברוח בשחרור קלאץ.
    מקווה שהבנת את הדוגמא של הסיטואיה. השנייה-שתיים האלו יכולות הרבה פעמים להיות ההבדל בין להצליח לברוח ממישהו לבין למצוא עצמך מתנשק עם אספלט או טמבון. בין אם ברמזור ובין אם ברכיבה.

  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ואגב, הסיבוב של הגלגל הוא לא בגלל חיבור פיזי בין המנוע לגלגל. ברווח שבין הדיסקות של הקלאץ יש שמן. חלק מהתנועה מועברת לשמן, והוא מסובב את הדיסקות האחרות. אין באמת חיכוך בין דיסקה לדיסקה (בקלאץ' תקין.).
    בנוסף,
    בלאי של קלאץ' באופנוע כביש בשימוש שתואר, גם במשך תקופה ארוכה, לא מתקרב לבלאי של קלאץ באופנוע שטח ביום רכיבה אחד.
    זאת סיבה לא לרכב על אופנוע שטח?

  14. #14
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2018
    הודעות
    35
    אהלן,
    זה לא משהוא להשאר עם קלאץ' משוך.
    ולמרות שהקלאץ' מפריד-הוא לא מפריד עד הסוף.
    ואתה יכול לעשות ניסוי בעצמך.תלך עם האופנוע לצדך כשהוא כבוי - ובניוטרל,ואז תכניס להילוך-ותמשוך את הקלאץ..משאיר לך להרגיש מה קורה

    11:30
    https://www.youtube.com/watch?v=nvigTd_OEGY
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 15-05-2019 בשעה 10:29. סיבה: אין שום צורך בהגדלת פונט

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    28
    ציטוט נכתב במקור על ידי בכיף צפיה בהודעה
    אהלן,
    זה לא משהוא להשאר עם קלאץ' משוך.
    ולמרות שהקלאץ' מפריד-הוא לא מפריד עד הסוף.
    ואתה יכול לעשות ניסוי בעצמך.תלך עם האופנוע לצדך כשהוא כבוי - ובניוטרל,ואז תכניס להילוך-ותמשוך את הקלאץ..משאיר לך להרגיש מה קורה

    11:30

    https://www.youtube.com/watch?v=nvigTd_OEGY
    סרטון מעולה, תודה על הקישור.
    עכשיו אני מבין את העניין המכני יותר טוב, שזה בערך מה שחיפשתי גם, יותר להבין את ההליך הפנימי ומתוך זה להבין איך לפעול נכון יותר. אז מאוד עזר, שוב תודה.
    אני ארשום לעצמי לערוך את הניסוי מחר בערב, אם אתה מאמין שיש פה לקח ללמוד אני אשמח ללמוד אותו.

אשכולות דומים

  1. שאלה: נסיעה עם מורכב/ת
    על ידי shahar1 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 04-11-2017, 20:11
  2. מבקש המלצה לקטנוע נוח לאנשים גבוהים
    על ידי ktm690smc בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 03-12-2016, 22:16
  3. טכני: עניין של הספק. שאלה.
    על ידי Don yosef בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29-10-2015, 12:56
  4. שאלה לגבי גודל מגיני ידיים
    על ידי TooLy בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 24-10-2015, 17:11
  5. שאלה: מה זו פניה טכנית?
    על ידי duadi בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 01-09-2015, 16:45

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO