הם מייצגים "מותגי על" (מבלי לפגוע בשאר היבואנים) לכן הם מרשים לעצמם לעשות מה שבא להם .(לא נותן להם זכות)
תוסיף את תרבות ה"עדר" במדינה ותקבל גם תשובה ממה נובעת החזירות,בסופו של דבר כשהשלם גדול משאר חלקיו זו התוצאה,
היום זה 5000 ש"ח מחר זה 10000 מישהו אמר קרטל?[/QUOTE]
קצת סדר.
מטרו זה יותר בכיוון של דואפול כלומר בעל שליטה על מחצית מהמותגים היפנים ועוד כמה מותגים נוספים בענף.
מאחר ואין יבוא מקביל סדיר למותגים אותם הם מייבאים ואין אפשרות פשוטה ( אירופה אתה יכול לקפוץ למדינה שכנה ולרכוש כלי רכב בעוד כאן אנו מוגבלים) לייבא באופן עצמי רכב חדש ובטח משומש התוצאה היא שליטה על השוק (וזה לפני הקשיים שמערימים עלינו בחקיקה על יבוא חלפים וטיפולים עצמיים שלמיטב ידיעתי החוק אינו מאשר)
רק לידיעה - קרטל הוא התארגנות של יצרנים באותו ענף, לשם קביעת מחירים משותפים. הקרטל קובע מחירים על פי האינטרס של החברות, ולא על פי הביקוש וההיצע בשוק. בפועל הקרטל מתפקד כמו מונופול.