תוצאות 1 עד 4 מ 4

אשכול: לגבי בלימה נכונה

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    10

    לגבי בלימה נכונה

    שאלה לגבי בלימה אופטימלית לאופנוע
    בעת נסיעה יום יומית רגילה- רוצה לבלום ואני בהילוך גבוה,
    האם עליי להוריד הילוכים בצורה רגילה עד לראשון וממנו לבלום?
    או שצריך ללחוץ על הקלאץ' והבלמים ולהוריד את כל ההילוכים תוך כדי ללא שחרור הקלאץ'? ובמידה שזו האופציה העדיפה - האם יש חשיבות למתי אני מוריד את ההילוכים? (כלומר אם תוך כדי העצירה כדי להגיע אליה בהילוך 1 או בסוף העצירה שיכול להיות שאהיה בהילוך שלישי עם קלאץ' לחוץ ואוריד ל1)?

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אם זאת האטה איטית לקראת עצירה- הורדת הילוכים תוך כדי בלימה (שחרור קלאץ' כל פעם) עד מהירות איטית. באזור השני, ולפעמים גן מהשלישי ומהירות אפס, הורדה ברצף לעצירה.
    אם זאת בלימה מהירה (לא מתוכננת, או מסיבה אחרת) אז הורדת הילוכים ברצף.
    אם זאת בלימת חירום, עזוב תהילוכים ותתרכז בלא לנעול מבט ולא לעוף. נכון, הבלימה הנכונה היא להוריד הילוכים גם תו"כ בלימת חירום כדי שכשתסתיים הבלימה (או בכל שלב) תוכל לשחרר קלאץ' ולברוח מסכנות נוספות (נגיד רכב שלא מספיק לבלום מאחוריך), אבל אם ההתעסקות באה על חשבון הבלימה וההתחמקות, אז היא בעדיפות שניה.

    ולאור השאלה, מומלץ בחום קורס רכיבה.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    141
    בדיוק מה שהוא אמר

    עוד כמה נקודות ששווה לזכור בעת בלימה:
    א. להבדיל ממכונית עם גיר ידני, באופנוע לא תמיד קל לשלב להילוך שאינו קרוב. לכן הטכניקה הנכונה להורדת הילוכים חלקה (אם קצב ההאטה מאפשר) כוללת הורדת הילוך אחד בכל פעם, שחרור הקלאץ' לפרק זמן קצר, ואז הורדת ההילוך הבא, כפי שתיאר המגיב הקודם. זו גם הדרך האופטימלית עבור הרוכב לדעת שהוא בהילוך הנכון בכל רגע, ומאפשרת פתיחת מצערת בכל שלב כדי לעבור להאצה במידת הצורך.
    ב. להבדיל ממכונית עם גיר ידני, באופנוע לא בריא להשתמש בכח המנוע לבלימה. הבלימה הנכונה מתבססת על הבלמים, ואת ההילוכים משלבים כשיש התאמה פחות או יותר בין מהירות הגלגל למהירות המנוע (בהתאם ליחס ההעברה של הגיר).
    ג. יתר על כן, בבלימה מהירה, כאשר מורידים כמה הילוכים בבת אחת, עלול הרוכב לטעות בשיפוט של ההילוך המתאים למהירות שבו הוא רוצה לשלב מחדש את הגיר (לשחרר קלאץ'). אם השילוב נעשה בהילוך נמוך מדי (כלומר יחס העברה בתמסורת גבוה מאוד מיחס המהירויות בין המנוע לגלגל) הגלגל האחורי יחטוף מומנט עצירה חזק, ואף עלול לאבד אחיזה, וזה כבר מסוכן. הסיכון רלוונטי רק לאופנועים ללא קלאץ' מחליק, שזה בינתיים הרוב. לכן בעצירות מהסוג הזוז מומלץ לשים לב טוב מאוד למהירות ולהילוך, ולשחרר את הקלאץ' לאט מאוד - כדי למנוע נעילה וכדי להגיב בהעלאת הילוך מידית במקרה הצורך.

    ומצטרף גם להמלצה בסוף.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    10
    תודה רבה על התשובה!
    וכמובן, ברגע שאתייצב עוד קצת כלכלית מיד אקח קורס

אשכולות דומים

  1. שאלה - בלימה נכונה ובלימת חירום על מובי
    על ידי heyiamnate בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-03-2019, 18:11
  2. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 30-04-2017, 23:27
  3. לגבי נסיעה נכונה ובטוחה
    על ידי noamkepf בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 05-02-2017, 17:35
  4. שאלה לגבי בלימות ודקויות בלימה - אופנוע
    על ידי Yigal בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 00:37
  5. בלימה נכונה. רק ברקסים או בשילוב בלימת מנוע?
    על ידי URIEL בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 30-12-2015, 18:33

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO